Kirjoittaja Aihe: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.  (Luettu 64559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #120 : 20.10.16 - klo:22:24 »
Olisin veikannut Kaurismäen LeHavrea, tai mietin siis päivänä jonakin. Oli joskus tarkoitus yöpyä ko paikassa mutta matkalla sattuu ja tapahtuu niin kaupunki jäi näkemättä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #121 : 28.10.16 - klo:16:00 »
Olisin veikannut Kaurismäen LeHavrea, tai mietin siis päivänä jonakin. Oli joskus tarkoitus yöpyä ko paikassa mutta matkalla sattuu ja tapahtuu niin kaupunki jäi näkemättä.

Aika tuttua Don,
Joskus me mentiin Lahteen kattoon hyppykisoja ja eihän me jaksettu odottaa, et miten joku Nykänen tulee alas ja jäi koko kisat, niin et en yhtään hyppelyä nähnyt, mut baareissa oli kivaa ja ei ollut.

LeHavre ja se meri ja koko pohjoinen välimeri on hienoa maisemallisesti ilmastollisesti ja ruuat päälle.

Siellä ois kiva viettää jokunen eläkepäivä.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #122 : 28.10.16 - klo:16:09 »

Pooh, nyt penankin mielestä tää on ainut paikka minne mun pitäis paeta ja kirjoitella.
No sopiihan tämäkin. mikäs tänne skrivaillessa.

https://www.youtube.com/watch?v=TT2sGdyBGtU
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #123 : 28.10.16 - klo:16:17 »
Ei nyt sentään ainoa paikka. En todellakaan tarkoittanut sitä. Kommenttejasi on aina yhtä virkistävä lukea ihan missä keskustelussa vain. Tämä krouvi vain on minustakin se leppoisin loukko näillä sivuilla. Tänne pääsee, kun on luovinut uuvuksiin asti psalmien ja epistoloiden välissä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #124 : 28.10.16 - klo:17:37 »

    Otetaan toisellekin jalalle  - ja sitten kerta kiellon päälle.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #125 : 28.10.16 - klo:17:50 »
    Otetaan toisellekin jalalle  - ja sitten kerta kiellon päälle.

Onkohan se kielto Kielonkello, joskus jotain kuullut sellaisen selityksen.

Otetaan toisellekkin jalalle on tuttu sanonta näin meriä seilanneelle.
Siis vanha tekosyy merimiehille ottaa seuraavakin ryyppy.
Kun laiva keinahtaa ja tasapaino toisella puolella, ni pitää ottaa se tasapainottava ryyppy.

Sit jos kovasti tuulee, niin kovasti pitää tasapainottaa, tai no joo.

Kiva olla baarissa ahistaa toi Raamattu sanoo noin ja näin, ei ku se meinaa noin äh ei ku noi eikuniinkueiku.




Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #126 : 28.10.16 - klo:19:30 »
Väitöskirjaa minä olen laiskasti tehny. Ukkotutkimusta teen ja siinä on aiheena körttiprofessori, joka ei sylkenyt lasiin. Haikola oli vähän tällainen... sotainvalidi ja hän puhui ryssistä. Ekskurssina Haikola humoristisesti totesi professoritovereilleen eksegetiikasta, että Aristoteleen etiikan kirja on paljon parempi kuin joku taskukokoinen Raamattu. Se on kyllä hyvin lohkaistu.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #127 : 28.10.16 - klo:20:04 »
Avaan oven tänne baarin puolelle minäkin. Täällä tupakan ja viinan, aikoinaan aika tutussa tuoksussa, on hyvä ystävien kanssa jutskata siitäkin mikä mieltä nyt painaa.

Tai siis, ei paina, vaan keventää, tyhjentää ihanasti. Se on hyvä tavoite, tyhjentyä itsestään ja antaa tilaa ihmisyydelle joka on muutakin kuin minä itse, minun juttuni, mielipiteeni tai minun kuulumiseni.

En osaa arvata onko tämä vain vanhuutta ja väsymistä, vaiko jotakin suurempaa antia.
Onko kirjoittamiseni jo kirjoiteltu. Onko runot rustattu, virret viritelty,  soitot ja laulut luriteltu ?
Itse en käy enää ohjaamaan olemistani. Olemista on odottaminenkin.

Saapa nähdä mitä seuraavaksi ...



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #128 : 28.10.16 - klo:20:06 »
Väitöskirjaa minä olen laiskasti tehny. Ukkotutkimusta teen ja siinä on aiheena körttiprofessori, joka ei sylkenyt lasiin. Haikola oli vähän tällainen... sotainvalidi ja hän puhui ryssistä. Ekskurssina Haikola humoristisesti totesi professoritovereilleen eksegetiikasta, että Aristoteleen etiikan kirja on paljon parempi kuin joku taskukokoinen Raamattu. Se on kyllä hyvin lohkaistu.

En sit tiedä, mut lähempänä ihmistä, kuin kaikenmaailman Raamattua tulkitsevat Siis Haikola. miksi kenekään pitää niin vihata mitään,et sylkemään pitää ?
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #129 : 28.10.16 - klo:20:08 »
Avaan oven tänne baarin puolelle minäkin. Täällä tupakan ja viinan, aikoinaan aika tutussa tuoksussa, on hyvä ystävien kanssa jutskata siitäkin mikä mieltä nyt painaa.

Tai siis, ei paina, vaan keventää, tyhjentää ihanasti. Se on hyvä tavoite, tyhjentyä itsestään ja antaa tilaa ihmisyydelle joka on muutakin kuin minä itse, minun juttuni, mielipiteeni tai minun kuulumiseni.

En osaa arvata onko tämä vain vanhuutta ja väsymistä, vaiko jotakin suurempaa antia.
Onko kirjoittamiseni jo kirjoiteltu. Onko runot rustattu, virret viritelty,  soitot ja laulut luriteltu ?
Itse en käy enää ohjaamaan olemistani. Olemista on odottaminenkin.

Saapa nähdä mitä seuraavaksi ...

En tiiä oonko portsari täällä, mut jos oisin, ni halaisin entste sisään tulijoita, ainakin Ritaa :)
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #130 : 03.11.16 - klo:20:13 »
 :) :) :) :icon_cool: :icon_cool: :icon_cool: :icon_lol:

Hyvä, kait tämä mölinä täältä baarista on lähtenyt jopa seppoksen tai jonkun toimikunnan korville ja he ovat ryhtyneet toimenpiteisiin ja raamattupiirit on laitettu omalla aihealueelle.

Kunnon prostesoiminen nähtävästi kannattaa,
Nyt voikin taas foorumille kirjoitella, kuntoikin asia ei ole vääristämässä kuvaa herännäisyydestä.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #131 : 03.11.16 - klo:20:24 »
Baaripöydissä kuten myös keittiönpöydissä tämän valtakunnan asioita parhaiten ajetaan.
Jälkimäistä sanontaa käytti Bjarne Kallis aikanaan vaalipuheissa.   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #132 : 03.11.16 - klo:20:40 »
Kyllä kai kuvaa herännäisyydestä meikäläisen kaltainen tuhertaja hämärtää,
en usko että raamattupiirit sitä tekee... :017:

Mutta hieno juttu että raamattupiireillä on nyt oma kohtansa.
Kun vaan saadaan sinne kirjoitettua.
Itselläni nyt päätä särkee ja tukala ole, en osaa muuta kuin valittaa...
parempi olisi olla hiljaa...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #133 : 04.11.16 - klo:13:58 »
Hyvä olisi tietysti elämääni pohtia, miettiä syntyjä syviä, en tiedä löytyiskö pohtimalla
selitystä ja selvyyttä asioihin...viisautta ja taitoa parempaan elämään...tuskinpa...
Mutta ei kai sekään ole hyvä että lepään laakereillani...
Tavoitteita pitäisi olla, osaamista siihen että elän vain tätä hetkeä, kiitän siitä!
Ei mitään järkeä elää menneisyydessä tai tulevaisuudessa.
Totuus lienee se minkä Paavalikin aikoinaan totesi...
Sitä hyvää mitä tahdon en tee, sitä pahaa mitä en tahdo teen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #134 : 04.11.16 - klo:16:27 »
Kai me jokainen pohdimme elämäämme, mutta menneet ovat menneitä ja  huomisella on omat murheensa.
Körttiläiseen tapaan ei perinteisesti kuulu antaa neuvoa julkisesti, kamarikeskusteluissa luotetut ystävykset toki jakavat huoliaan.

Isosiskonasi uskaltaudun sanomaan sinulle, että lepää vaan , ei se ole pahitteeksi. Liika yrittäminen sensijaan on. Silloin jää itse itselleen kelpaamattomaksi. Jumala, hyvä Taivaan Isämme,  kyllä kelpuutta meidät kaikkine vikoinemmekin.

Jumalasuhteemme on jokaisella omanlaisensa. Sitä ei pidä vertailla.
Ihmissuhteemme ovat hyvin intiimi asia. Minäkin olen oppinut jo hiukan vaikenemaan niistä.
Jokapäiväinen elämämme ja leipämme on mukavaa jaettavaa. Siitä saa silloin  tarkempaa
 kuvaa persoonastamme.

Elämänrohkeus on elämän rikkaus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)