Kirjoittaja Aihe: Tänään 46  (Luettu 35570 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 46
« Vastaus #90 : 31.01.16 - klo:13:11 »
Aivan, Pena, noinhan se myöskin on.
Ja on sanontya, en tiedä sen alkuperää, mutta kun on oikein kiire<: Menee kuin Jerusalemin suutari....
Kun sanotaan huilaa, niin silloin kuulemma lappalaisilla on valtava meno ja meininki, kiire ja touhu ja toimenpiteet päällä, olen kuullut puhuttavan noin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 31.01.16 - klo:14:47 »
Ja onko sualane tuimaa vielä vaan? 

Tuota poromiesten huilaamista en tuntenut muttamutta!  Tiedän että joskus kuulin kun satunnaisesti osuin kesäerotukselle eikä siellä huilattu vaikka minusta asia vaikutti päinvastaiselta.
Suutarinsimaa en tunne lohen kyllä, mietin kovasti miksi juuri suutari on nimetty näin moniaalle.  En nimittäin tunne räätälinsimaa en hoitajanlohta enkä opettajansauvaa vaikka heillä karttakeppikin oli. Keksikö suutari todella aina niksejä, kenkähän oli kallis ja tässä ilmanalassa sen tuli kestää eli suutari korjasikin, tosin tiedän varattomassa perheessä osatun pikkuviat kengissä kyllä korjata.  Tavallisesti aikuisen kenkä piti käyttää suutarissa.

Se on ollut aika hieno ammatti.  Nyt ryhdyn harjoittamaan tointa ja askarta, kuuraan siilipyörän välttäen huolellisesti hajuttomaksi väitettyä wc-pesuainetta ja tuotan sen verran textiä, että voin sanoa, toimitit tehtäväsi Leena, saat vähän viettää vapaa-aikaa.  Minä kirjoitan Isälle Jumalalle, koska sain pinttymän, Hän tahtoo minun askaroivan. Ja eilisen kokonaan nukuin.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 31.01.16 - klo:17:44 »
Suutarinsima syntyy sitruunasoodasta ja pilsneristä.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 31.01.16 - klo:17:47 »
Mä kävin kyläilemässä lapsuudenystäväni ja hänen miehensä luona ja siellä kolme havannankoiria, Muru, Huppe ja Mona.Mona musta, vähän valkeaa, toiset vaaleita.

http://www.bichonhavanais.fi/fi/

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 31.01.16 - klo:20:05 »
Tuli käytyä kotimökillä pitkästä aikaa, aina jotenkin rauhoittava ja hoitava kokemus.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 31.01.16 - klo:20:11 »
Äsken julkaistiin tieto, että Keski-Lahden uudeksi kirkkoherraksi on valittu vt kirkkoherra Miika Hämäläinen; Onnea ja siunausta työhösi. http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/2016/01/31/miika-hamalainen-keski-lahden-kirkkoherraksi
https://www.facebook.com/lahdenseurakuntayhtyma/?fref=nf

Poissa Rajan poika

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #96 : 01.02.16 - klo:06:50 »
Äsken julkaistiin tieto, että Keski-Lahden uudeksi kirkkoherraksi on valittu vt kirkkoherra Miika Hämäläinen;

Jossain lehtijutussa luonnehdittiin että vastakkain olivat umpikonservatiivisuus ja avara kansankirkollisuus. Kumpi tässä voitti vai voittiko kumpikaan?

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 01.02.16 - klo:07:35 »
Miika on Päijät-Hämeen Kansanlähetyksen vaikuttajia. On kuulunut johtoelimiin, kuten isänsä Seppo Hämäläinenkin .

Viidesläisiä, erityisesti Kansnlähetystä, pidetään konservatiivisinä fundamentalisteina.
Miika on hoitanut virkaa vt;na kolme vuotta. 

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 01.02.16 - klo:07:57 »
Sisäisesti konservatiiviset ovat usein ulkoisen toiminnan suhteen liberaaleja ja päinvastoin. Fundamentalistit omaksuvat uutta tietotekniikkaa ja nykyajan musiikkityylejä levittääkseen vanhakantaista sanomaansa. Parin sadan vuoden takaisia malleja nodattavissa seuroissa taas saarnataan välillä niin ennakkoluulottomasti, että kuulijoitakin huimaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 01.02.16 - klo:12:06 »
Kohta uimahalliin, pakko ottaa särkylääke jotta vesijuoksu sujuisi.  :023:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 01.02.16 - klo:13:32 »
Mietin todeta. Mutta en ole lahtelainen, joten miksi kommentoida. Kolmannelta vaalisijalta valittiin, siunausta toivotan, vaikka sitä toivotan harvoin. En oikein tiedä mitä se on. Helpotti kun Samuli kerran sanoi että puuttuu siunauksen teologia eli tarkemmin ajattelu. Hän oli kyllä ajatellut eli se oli hieno esitys. Kulkekoon Herra kanssaan. Ja lahtelaisten.

Iski tauti mutta olin pitkän aika terves. Epäilen hometta vahvasti, uhhuh. Eikä tämä vielä ole paha, väsytys ja jokapaikankipuisuus, ja influenssarokotus on.  :icon_eek:  Saattaa pölykin aiheuttaa, kun talvella 1kk en sitten vienytkään patjaa ulos. Pakkanen tappaa pölypunkit nimittäin. Lyhyt pakkanen ennustettiin. Sitä odotellessa Finrexiniä huiviin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 01.02.16 - klo:16:35 »
Olin kuljettajana monille kaupunkireissuille, Lauralle hupilaisena tai toisinpäin, mutta ehdin päikkäreistäkin nauttia. Laura kasvaa ja hakeutuu ilmiselvästi omiensa seuraan, Kaariina on numero yksi.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 01.02.16 - klo:17:02 »
Sain pitää mieluisia vieraita luonani liki neljä tuntia. Tunnemme yhä ' taistelutoveruutta'  vaikka yhteisistä työvuosista on jo n. 17 vuotta. Siitä asti olemme syöneet lounaan joka kuukauden alussa, paitsi kesällä. Nyt söimme blinejä meillä.

Mie oon Karjalasta, Margit on Raumatar ja Ritva tuli Loimaalta Helsingin kautta tänne Hämeeseen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 01.02.16 - klo:17:04 »
Alan "kypsyä" jo odottamaan leikkausta, särkylääke ei enää auta entiseen malliin.  :icon_sad: :eusa_pray: :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 02.02.16 - klo:04:49 »
Jospa piankin jo pääsisit leikkaukseen, vn.  :039:

Hyvää uutta Päivää kaikille täällä. :eusa_angel: :kahvi: