Kirjoittaja Aihe: Tänään 46  (Luettu 35587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 46
« Vastaus #75 : 30.01.16 - klo:13:50 »
Haluaisin vain istua kotona kaikessa rauhassa, mutta pitää ehkä lähteä kyläilemään. Isäntäväki on innokkaita penkkiurheilijoita, joten jos tulee jotain ampumahiihtoa tai formulaa tai muuta sellaista, saattavat katsella telkkaria ja minä kokkaisin keittiössä. Voisin tehdä esim. mantelikalaa, ja huomaamattaan sujauttaa siihen tarpeeksi kermaa.

Rkiitta- mummi pääsee opiskelemaan meille tärkeää, lähtemisen taitoa.

Öppiäistä minä ihailen  hän osoittaa kyllä kärsivällisyyttä, minä en menisi.

En nukkunut, mutta löysin ne hevosenkaatolääkkeet kello kolme. Siten aion kumota tänä viikonloppuna nurinperäisen vuorokausirytmin.
Aion suunnata kohti kauppaa ostaakseni ruokaa.
Olen jo jutellut. yhden niii-in sympaattisen balettihenkilön kanssa joka on oikea ja elää lihana ja verenä. Yöllä nuorsiili Samuel osoitti ylisiililliset taipumuksensa toisen kerran koska uni oli siellä, mikä se oli, Karu. Karussa kello kolmeen jolloin hermoni petti ja lähdin penkomaan niitä kaatolääkkeitä. Väsyttää kyllä ja nukuttaa nyt kun yhden nielin.

Tänään päästän itseni niiden henkilöiden seuraan taas joita ei ole olemassa joilla se saattaa olla etukin, sillä he eivät tarvitse kohteliaisuutta mikäli tahdon nukkumaan  :icon_cool:  vain talletan tekstin.  :icon_cool: 

Ja minä pesen kaksi mattoa. Allergisille myyvät mattoa joka on aivan kuin oikeaa, mutta kevyttä vähän kuin olisi muovia vaikka ei ole. Idea on että voi pestä pesukoneessa mihin jokainen allerginen voi tyytyväinen ollakin. Pöly katoaa. Roskapussit katoavat. Siili on pesty. Mutta se paheksuu pyörää jota ei pesty pelkästään vedellä.

Sen mä teen, sen mä teen, sen mä teen  :109:  Huomenna näemme kuinka kävi.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 30.01.16 - klo:15:29 »
Varsin raskas, matalapaineinen ja tuulinen päivä

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 30.01.16 - klo:15:49 »
Selvisithän R-m muistotilaisuudesta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 30.01.16 - klo:15:58 »
Kiitos kyllä, mikäpä minun.  Ei mitään hätää, kun ystävä nyt on tallella siellä...
Hän lähti ja itse vielä haudan takaa siunasi meitä ystäviään, seurakuntalaisiaan, työtovereitaan ja sukuaan.
Hän oli kaiken hyvin hoitanut, ' tehnyt talonsa' muutaman läheisen avulla.

Memen kanssa itkimme vähän kun  myös omia sukulaisiamme muisteltiin puheiden ja virsien yhteydessä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 31.01.16 - klo:09:03 »
Join capuccinoa ja tänään päivän menu on hernekeitto (hernesrokka, hernesvelli,,,ovat kaksi eri ystävääni käyttäneet ilmaisuna hernekeitosta)  :eusa_angel:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 31.01.16 - klo:10:37 »
Aamulla nousin väärällä jalalla ylös huonosti nukutun yön jälkeen, räjähdysvaara ilmeinen
 :003:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 31.01.16 - klo:10:43 »
eLÄHÄN NYT AIVAN POKSAHTELEMAAN ALA KESKELLÄ KIRKASTA PÄIVÄÄ.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 31.01.16 - klo:10:44 »
 :109: :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 31.01.16 - klo:10:46 »
 :003: :039:

Minä vahingossa huusin kun tuli isoilla kirjaimilla.
No, ei voi mitään.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 31.01.16 - klo:10:56 »
Aihe oli kyllä huutamisen arvoinen!   :icon_sad:
No, aika rauhallinen ja hiljainen mie oon...
Ja jos poksahtaa tulee suutari ja ilman mainittavaa tulosta...

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 31.01.16 - klo:10:58 »
Suutari on tarpeen kun monoissa alkaa irvistelemään saumat, suutari on myös kala ja kun menee päin...öö...mäntyä...niin silloinhan lie kanssa ollaan suutari-termin kanssa tekemisissä. :039:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 31.01.16 - klo:11:01 »
no tuo viimeksi mainittu on kyllä susi eikä suutari...näin luulisin...ehkä riippuu asiasta

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 31.01.16 - klo:11:04 »
Susi jo syntyessään kulkien lampaiden kamppeissa.
Ei voi olla seppä syntyessään, mutta minun puolisoni nimi oli aikoinaan oikeasti Seppä kunnes vaihtoi nimeään ja minun isäni kasvatusisä ja hänen vanhapoikaveljensä olivat aikoinaan seppiä kylässä.

Susi (Canis lupus)

#Susi (Canis lupus) on koiraeläimiin kuuluva nisäkäs. Se on biologisesti määriteltynä samaa lajia kuin kesy koira. Susi on villeistä koiraeläimistä suurin. Pohjoisista petoeläimistä susi on kaikkein sosiaalisin eläin, joka elää mieluiten perheyksiköstä muodostuneessa laumassa. Sudet kommunikoivat asennoilla, eleillä, ilmeillä, hajumerkein ja ulvomalla. Toisin kuin tarinoissa kerrotaan, sudet eivät ulvo tavallista enemmän täysikuun aikaan. Ulvonta voi olla merkki saalistamaan lähdöstä, reviirin vartioimisesta tai lauman koolle kutsusta.

Suden turkki on karvainen kullankeltainen tai hopeanharmaa. Susi on villeistä koiraeläimistä suurin. Ruumiin pituus: 100-140 cm, häntä 35-50 cm Paino yleensä 20-50 kg, mutta yli 70 kg painoisia yksilöitä tavataan Uros on naarasta kookkaampi#

-Lähde:  suurpedot.fi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 31.01.16 - klo:11:34 »
no tuo viimeksi mainittu on kyllä susi eikä suutari...näin luulisin...ehkä riippuu asiasta

Muistelen havaitun susia useammin kuin suutareita ( kun tehtiin mogaus). mutta voi sun suutari sanottiin ennen Tampereella ja sittemmin Kotkassa kun jokin repäisi hermoa eikä haluttu aivan kiroilla eikä asia ollut aivan niin pahakaan. Vieläköhän isä muistaa  :003:   Voi sun suutari kyllä siitä ny tuli susi.

Luulin aika vanhaksi että tunnetun sorkkajalan jonka nimeä ei tänne sovi kirjoittaa ammatti on juuri suutari. Suden tiesin erikseen. Toisten isät käyttivät samalla kohtaa sitä erisnimeä.
« Viimeksi muokattu: 31.01.16 - klo:11:40 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 31.01.16 - klo:12:22 »
Suutari tunnetaan innovaatioistaan. Suutarinsima ja suutarinlohi ovat minulle tuttuja korvikeratkaisuja.