Kirjoittaja Aihe: Huomenna  (Luettu 42211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Huomenna
« Vastaus #45 : 20.04.16 - klo:11:31 »
Onko Israel vain mielissään, kun sen naapurimaiden asiat ovat sekaisin?

On, olen siitä lukenutkin. Israel kyllä pommittaa itsekin Syyriassa, mutta pienellä alueella ja varoo visusti joutumasta venäläisten koneitten tielle.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #46 : 20.04.16 - klo:11:36 »
Olen miettinyt sitä, mitä näkee tv:ssä. Olen usein, eritoten kun kamera on suunnattuna kohti Palestiinan alueella jonkin tragedian uhrin läheidiä, että hyvää kuvaa saa, kun etsii pahimmin parkuvan naisen, enkä epäile ettei kamera lisäisi tehoa, siinä huudetaan jotta kitarisa kumottaa vaikkei se itkulta näytä. Olen usein ajatellut että huudetaanko täällä aina noin? Huudettiinko sota-aikana?

Tämä on puhdas uteliaan ihmisen kysymys. Joskus se ällöää että toimittaja tunkee mikkiä mummon kurkkuun....  Se ei lisää minun myötätuntoani. Ikävä kyllä se leikkaa siitä rohkean siivun.

Minähän olen palestiinalaisten puolella huolimatta "parkuvista naisista". Kun israelilaisten luodeista loukkantunut palestiinalainen jätetään kadulle vuotamaan kuiviin eikä ambulanssiakaan päästetä auttamaan niin en voi muuta mieltä olla. Olen sentään tunteva ihminen.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #47 : 20.04.16 - klo:11:58 »
Obaman aikana jenkit on olleet hieman hitaita reagoimaan lähiidän asioissa, esim. Venäjä on osoittanut sellaista ketteryyttä, mihin ei entisen politiikan aikaan ole totuttu. Naton heikkous on mielestäni se, että jos jotain tehdään niin sanojen ja tekojen välissä on viive. Venäjä tekee eikä selittele vaan silottelee. Toiminta on helpompaa kun yksi mies käskee ja muut tottelevat, eikä moraali ole ongelma.

Kyllähän jenkit on olleet siellä aina öljyn takia eikä minkään muun. Periaatteessa niitten pitäisi itse hoitaa Isis pois, kun ovat sen välillisesti luoneetkin menemällä Irakiin. Saddam Husseinin armeijasta jäi jäljelle upseereita, jotka perustivat Isisin. Sunnien ja shiiojen suhteeseen kärjistyy koko ongelma. Saudien väitetään salaisesti tukevan sunnilaista Arabian niemimaan al Qaidaa, joka taistelee Syyriassa amerikkalaisten rinnalla Isisiä ja Syyrian armeijaa vastaan. Heillä taas on tukena mm. shiialainen Hizbollah. Joku oli laskenut, että Syyrian sodassa on mukana yli 80 eri ryhmittymää. Pieniä sissiporukoitakin on vaikka kuinka hirveästi. Ainoat, jotka on pystyneet pistämään Isikselle kunnolla kampoihin ovat kurdien peshmerga-joukot. Turkki kurittaa kurdeja omassa maassaan ja PKK on julistettu maailmanlaajuisesti terroristijärjestöksi? Pakosti täytyy olla kun ei oikeutta kurdeille muuten saa. Turkkilaiset kenraalit käyvät huumekauppaa Isiksen kanssa ja jenkit antaa tämän tapahtua...

Eli ei Syyrian sota mikään yksinkertainen talvisodan tapainen ole... 

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 20.04.16 - klo:12:07 »
Olet Myyrä onnellisessa asemassa, kun kirjoitat Lähi-Idästä, että saat tehdä sen rauhassa esim Penalta.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #49 : 20.04.16 - klo:12:14 »
Unohtui äskeisestä shiialainen Iran. Jännää muuten Iranin ja Israelin nokittelu. Juutalaisia on asunut Iranissa ammoisista ajoista lähtien ja he harjoittavat siellä vapaasti uskontoaan eikä heitä mitenkään vainota siellä. Iranhanhan on muinainen Persia. Sieltä on lähtenyt mm. Abraham.

Missä vaiheessa islam tuli Persiaan? Eikö siellä ollut ennen omia uskontoja? Zarathustralaisuus (niillä on sama vedenpaisumus kuvattuna kirjoissaan kuin Raamatussa) ainakin.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 21.04.16 - klo:07:25 »

Missä vaiheessa islam tuli Persiaan? Eikö siellä ollut ennen omia uskontoja? Zarathustralaisuus (niillä on sama vedenpaisumus kuvattuna kirjoissaan kuin Raamatussa) ainakin.
Iranissa on vieläkin mielestäni zarathustralaisuutta...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 21.04.16 - klo:07:36 »
Zarathustralaisia on tämän mukaan Iranissa ja Intiassa sekä siirtolaisina muun muassa Yhdysvalloissa. Intiassa heitä kutsutaan parsilaisiksi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Zarathustralaisuus

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 23.04.16 - klo:12:14 »
Jännä nähdä miten Raamatun ennustukset vähitellen vääjäämättömästi toteutuvat!

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 23.04.16 - klo:12:19 »
Jännä nähdä miten Raamatun ennustukset vähitellen vääjäämättömästi toteutuvat!

Ne, jotka ovat pyrkineet näkemään niiden toteutumisessa kiireellisempää vauhtia, ovat yleensä saaneet pitkän nenän. Pitkämielisellä Jumalalla on oma aikataulunsa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 23.04.16 - klo:13:37 »
En löytänyt yhteyksiä Raamatun ennustuksiin. Samaa on hyvän ja pahan erottamisen tärkeys. Messiaan odotus on samaa kuin juutalaisuudessa on, luonnon ja sen puhtaana pitäminen saisi olla kaikkien oppien äiti.

Tutun tuntumaa tuli joihinkin Raamatun vanhoihin myytteihin. Nämä näin huitaisemalla luettuna wikipediasta.
Hatara muistikuva on myös siitä että kristillisten mystikoiden ajatuksia tuntevat myös budhalaiset ja nämä zarat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 26.04.16 - klo:13:33 »
Kristillinen mystiikka tunnetaan, Riitta-Mummin ja minunkin mielestäni, milteipä ajasta ja paikasta riippumatta. 
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 03.05.16 - klo:11:29 »
Saudit pyristelevät eroon öljystä ( Hesari 3.5-16). Tuskin öljyn hinta tulee pitkällä aikavälillä nousemaan jos Maailman toiseksi suurin öljyntuottajamaa kääntää katsettaan muualle. Kyllä siinä on ihmettelemistä Venäjällä ja muilla joiden vauraus on perustunut öljyyn.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #57 : 07.05.16 - klo:22:22 »
Nykyinen öljyn hinta vie Saudit pankruttiin alla viiden vuoden, joten on helppo ymmärtää yskä. Sama koskee itänaapuria.

Muuten huomenna olen mökillä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 08.05.16 - klo:12:14 »
Monesti olen miettinyt puhtaan juomaveden valmistusta esim merivedestä. en ole yrittänytkään googletta ko asiaa, mutta aina ihmettelen  kuinka se voi olla niin ylipääsemätöntä että vielä nykytekniikallakin pitää ihmisiä näännyttää janoon. Voisko tällaiseen varsinkin kaikkein köyhimpiä koskevaan asiaan satsata kunnolla esim YKn kautta. Tuskin meriveden lämpenemisen mukanaan tuomaa vedenpinnan nousua saadaan juomalla hillittyä mutta merivesi on luonnonvara jota luulisi riittävän.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa