Kirjoittaja Aihe: Pakolaiset paholaisia?  (Luettu 36815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #90 : 10.01.16 - klo:09:29 »
Ollakseen paholainen, ihmisen on mielestäni tietoisesti valita Paha.  Pahuutta on meissä kaikissa. Sen synniksi kokeminen on armoa. Armo pelastaa.

Lapsuus, kasvatus tai sen puuttuminen ja olosuhteet, myös myöhemmät, muovaavat ihmisen. Jumalan luomana ihminen on puhdas paperi, maalaamaton taulu ja kirjoittamaton kertomus. Sitten ovat myös geenit ja muut perintötekijät osana.

Seurataan tilanteita rauhallisesti ja rukoillaan paremman puolesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #91 : 10.01.16 - klo:09:30 »

Tarkoitin tätä, 1944, kun edellä totesin Leenan arvostelleen Penaa tavasta sanoa viimeinen sana:


 Tiedän että haluat viimeisen sanan, mutta voisiko tämä ketju jatkaa? Kirjoita se muualle.

Tai avataan uusi ketju:  Kuuluisia viimeisiä sanoja  :repee: :repee:






 Päinvastoin. Haluan antaa keskustelulle lisää vauhtia esittämällä uusia näkökulmia.



« Viimeksi muokattu: 10.01.16 - klo:09:35 kirjoittanut PekkaV »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #92 : 10.01.16 - klo:09:42 »
Jumalan luomana ihminen on puhdas paperi, maalaamaton taulu ja kirjoittamaton kertomus.

Tuosta olen eri mieltä. Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Taulu on siis maalattu.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #93 : 10.01.16 - klo:10:09 »
Varmuuden vuoksi vierailin minäkin seuratuvassa ja sieltä löysin kohtia, että voin sanoa olleeni väärässä, Penaakin on sätitty laillani.
Maallinen maailma menee niin, mielestäni, että yksilö alistuu vääjäämättä kansan kaikkivaltiaan komennon alle. Jolloin yksilön hyvyys liudentuu ties minne, mutta vastaavasti pahuus näkyy maailmalle hyvin räikeänä. Afrikan valtioista tähän keskusteluun kuulunevat vain ne, missä on voimakasta Allahin uskoisuutta. Namibia on aivan jotain muuta.
Pilattuja maita voin luetella: Somalia, Libya, Irak, Iran, Syyria, Afganistan,Jugoslavia,mutta se kyllä sortui vasemmistolaisen panslavismin syystä, mutta voimakkaiden etnisten osien vuoksi rauhoittuminen on vaikeata. Kypros, ei sekään ole vakaa. Että mikäs on yhteinen nimittäjä? Ranska sai Algeriasta yhteistoimintamiehensä ja nyt osa jälkeläisistä toimii emämaassa yöpuolueena. Malmö on ikävässä tilanteessa. Kyllä asioille pitäisi voida antaa oikea nimi. Ensin on syy ja sitten seuraus.
Olen niukasti nähnyt erään kirjoittajan kritiikkiä ISIS-asiassa, olenko yhtäkään.
Mutta ei täällä asialliset mielipiteet meriteeraa mitään, kun ei niin haluta. Täytyy sanoa, että ikävyysalueellani kirjoitan. Seppos opetti, että ketään ei voi pakottaa mielipiteensä taakse. Pitäisi älytä heittää pyyhe kehään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #94 : 10.01.16 - klo:11:35 »
Tuosta olen eri mieltä. Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Taulu on siis maalattu.

Eikö Jumalan olemus, siis kuvamme, ole niin salattu, ettei hän ole meille muuten itseään ilmaissut kuin sanassaan ja palavassa pensaassa. Pojassaan myös, joka oli ihminen myös.
Minun monet näkemykseni matkalaukussani ovat mystikoilta. Aikaa ei ole. Ihminen ja luodut ovat Ei Mitään. Tyhjä on parempi kuin täyteys. ym.
 Siksi myös runoilija sanoo: Hän paperin valkeuteen katsoi, sen valmiiksi näki, ja istui hiljaa.

Rakkaudella, R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #95 : 10.01.16 - klo:11:54 »
Onpas tässä taas kerran retee olo, kun olen tullut niin hyvin sparratuksi  :017:. Kroppa ei tietysti liesty, mutta pääkoppa se, se on kunnossa. Saan hyvillä mielin jättää tämän paikkani, että muutkin tulisivat sparratuksi. Kirjoittelen jossain muualla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #96 : 10.01.16 - klo:19:32 »
   Olen kiinnostuneena seurannut teidän, Pena ja 1944, nokkapokkaa.

Oliko Leena vai mummi, joka kritisoi Penan tapaa jatkaa keskustelua ikäänkuin siinä mielessä, että 'haluan sanoa viimeisen sanan', johon Pena aivan oikein mielestäni totesi, että hän tahtoo vain kaeskustella. Eivätkä Penan argumentit ole koskaan olleet tyhjänpäiväisiä. Kuten eivät 1944:änkään.

No mimähän se olin ja siihen olen toisinaan väsynyt, mutta toinen puoli asiaa on yritetty sinne liittää repeämällä kahdesti, koska kuka siitä nyt olisi vapaa, minäkö, no en.

Keskustelu lipesi sillä kohdin käsittelemään palestiinalaiskysymystä, ja keskustelu pakolaisista pysähtyi.  Ketään en syyttänyt enkä syytä, ketjut ovat saaneet rönsyillä melko vapaasti. Eksyminen hieman syrjään avaajan pakolaiskeskustelusta koskemaan kysymystä arabien/ muslimien perustavaa laatua olevasta pahuudesta lähti ennakoitavaan suuntaan. Siihen se nimittäin pysähtyy. Pakolsistulvan ei nähdä tuoneen meille mitään hyvää, ja siihen toivoin kommenttia.

Ja Pekka, ei sinun olisi nyt ollut tarpeen itsesi loukkaantua suin päin. Ketju oli osuvasti nimetty, ja siinä kirjoitin itse huolimattomasti, kuin siinä olisi ollut  jotakin epäselvää tai arvosteltavaa. Mutta anteeksi todella. Penalle sentään uskaltaa esittää pyynnön ( jonka taustaa et tunne) lopettamisesta, koska usein viisas vaikenee, varsinkin kun tuo lähi-itäkeskustelu johti aivan ennakoidusti kohti tätä missä nyt olemne:  jokin kansanryhmä on paha. Nyt peräti sisäsiittoisuudesta johtuen. Suomella pienenä kansana tämmöiseen olisi tuntuvasti suurempi mahdollisuus, mikäli asia olisi noin yksinkertainen. Tiettyjä perinnöllisiä sairauksia esiintyy tästä syystä johtuen aivan oikrin ainoastaan suomalaisilla.

Ollaanko täällä sitten muutoin yksipuolisesti kehittyneitä, sitä  en uskalla väittää.

".............................

Itse en nähnyt minkäänlaista suurta joukkoa hyökkäämässä aggressiivisesti ainoankaan keskustelijan kimppuun.

PTotta kai sellainen syytös jättää mieleen halun lähteä ovet paukkuen matkoihinsa. Ja todella tällä kertaa pahoitin mieleni siitä, että tuo syytös yksipuolisesta kimppuun käymisestä ja pakolsisena kuin pakolaisena Suomessa ilmoittautuneen rosvon raiskaajan varkaan ja murhaajan puolustamisesta henkeen vereen etenkään, kun ao ei halunnut katsoa oliko niin todella tapahtunut.

No, hän ei tahtonut. Se on hänen ongelmansa, ei enää minun.

Ja peräti ajattelin näin:  Mitähän, jos en käyttäytyisikään  nyt niin, ellei siis ylläpito esitä toivomusta, vaan tekisin muutaman asian suhteen ihan parhaani.  Voin vetäytyä itse ennem kuin väsyn, uuden ketjun voi aloittaa jos entinen pysähtyy käymään keskustelua kansallispaheista.

Jos joku pahoittaa mielensä ja mielestäni aiheesta, minulla pitäisi olla rikkaan Isän lapsena varaa pyytää anteeksi, kun se vähän kuin vastaa sitä anteeksiannon  tulvaa yläkerrasta päin.

Ei silloin,   elien alkuunkaan käsitä, mikä  ehdotuksessa loukkasi kuten joskus tapahtuu. Ei nyt.





Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #97 : 10.01.16 - klo:19:46 »
Kyllähän joskus harmittaa että moni on kirjoittanut jättävänsä kaiken vakavamman keskustelun sikseen ja tyytyvänsä diiba-daabaan ( nimitys ei ole minun ja käytän sitä  ensimmäistä kertaa).

Ilahduin  donpaten ehdotuksesta kertoa muutakin tuumailuaan huomisesta, kuin että "käyn kaupassa" Jos vielä sallisimme hieman avartumista toinen toisellemme siinä, sillä ei mikäön ole niin vaikeaa kuin ennustaminen, etenkään tulevaisuuden!  Koska sen kauppamatkan toteutuminenkaan ri ole itsemne varassa, voisimme yrittää. Pidin kovasti siitä ajatuksesta.

Enkä ihan ymmärrä miten vapaus riistetään, jos kerrotaan hieman muutakin kirjoista kuin nimi -  jos siis halua riittää -  mutta jätän ymmärtämättä. Eihän jokaista ketjua edes ehdi seurata, mutta kun tuon luin, niin yhtä jos toista  siitä mietiskelin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #98 : 11.01.16 - klo:04:10 »


 Enkä ihan ymmärrä miten vapaus riistetään, jos kerrotaan hieman muutakin kirjoista kuin nimi -  jos siis halua riittää -  mutta jätän ymmärtämättä.



   Auktoriteetin ehdotus on kehoitus.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #99 : 11.01.16 - klo:04:11 »

   mahaanmuuttaja

Ali, ihminen

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #100 : 11.01.16 - klo:11:02 »
   Auktoriteetin ehdotus on kehoitus.

En minä oo auktoriteetti vasn Riitan ystävä ja viel esirukouskohde. Pyysin kun nähtiin.   :icon_eek:
Kun oli tilanne päällä etten jaksanu itte.



[/quote]
« Viimeksi muokattu: 11.01.16 - klo:11:07 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #101 : 11.01.16 - klo:11:04 »
   mahaanmuuttaja

Ali, ihminen

Se hän on ja erilainen kovasti kuin Muhamed.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #102 : 11.01.16 - klo:15:05 »

   Yle radio 1 klo 19.03  Radioteatteri: Radioteatteri esittää; Kontillaan

On pakkasjoulu jossain päin Suomea, tienpenkalle ajaa rekka. Sen kontista löytyy pakolaisia, jotka eivät tiedä missä päin maailmaa he ovat. Rekan äärelle tulee suomalaisia, jotka eivät tiedä, mitä tehdä kontissa olijoille. Nämä yllättäen ja pyytämättä toistensa kanssa tekemisiin joutuvat kaksi maailmaa, kontin sisäpuoli ja ulkopuoli, keskustelevat keskenään kaksi milliä paksun aaltopeltiseinän läpi.
Autoradion säätiedotus lupaa pakastuvaa.
Aukeaako ovi? Avatako ovi? Ja jos, niin kuka astuukaan kenenkään maailmaan?



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #103 : 11.01.16 - klo:17:10 »

   Yle radio 1 klo 18.00 Kuunnelman esittely: Kontillaan

Tämä Radioteatterin kuunnelma syntyi loppuvuonna 2015 ja yhtenä kimmokkeena olivat tuottaja Erja Mannon mukaan pakolaisvirrat ja niihin liittyneet äärimmäiset tapahtumat. Haastateltavina ovat kuunnelman käsikirjoittaja Markus Leikola ja tuottaja Erja Manto.

http://areena.yle.fi/radio/opas

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #104 : 12.01.16 - klo:02:32 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024