Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 3  (Luettu 31391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #120 : 27.04.16 - klo:15:17 »
Uskomatonta, mutta alan kyllästyä makoiluun. En enää jaksa nukkuakaan. Toissapäivänä luin Lopotin loppuun, eilen katsoin rästissä olevat TV-ohjelmat ja tänään olen katsonut jo puolitoista tuotantokautta Pokka pitää -sarjaa. Hyvin lääkittyna kuume jäi alle 39 asteen. Muutaman sukan ripustaminen kuivaustelineelle nosti hien niskaan. Blääh!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #121 : 27.04.16 - klo:20:28 »
No voi että, korkea kuume ollut.
Pikaista paranemista Saukkis!    :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6354
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #122 : 27.04.16 - klo:22:39 »
Unohdin sitten, että ns. kivettömissä luumuissa voi olla kiviä. Ei muuta kuin hammaslääkäriaikaa huomenaamuna soittelemaan. Onkohan muuten se sama hammas, jonka jo kerran aikaisemmin hajotin luumunkiveen? Tai oikeammin silloin hajosi vanha amalgaamipaikka, joka korvattiin muovilla. Nyt lähti sitten hammasta paikan vierestä.

Luumua ajattelin nauttia lääkkeeksi ummetukseen, joka iskee heti jos yritän syödä hieman vähemmän. Kuten lääkkeillä yleensä, niilläkin on sivuvaikutuksensa, tällä kertaa hampaisiin kohdistuva.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #123 : 28.04.16 - klo:19:00 »
Unohdin sitten, että ns. kivettömissä luumuissa voi olla kiviä. Ei muuta kuin hammaslääkäriaikaa huomenaamuna soittelemaan. Onkohan muuten se sama hammas, jonka jo kerran aikaisemmin hajotin luumunkiveen? Tai oikeammin silloin hajosi vanha amalgaamipaikka, joka korvattiin muovilla. Nyt lähti sitten hammasta paikan vierestä.

Luumua ajattelin nauttia lääkkeeksi ummetukseen, joka iskee heti jos yritän syödä hieman vähemmän. Kuten lääkkeillä yleensä, niilläkin on sivuvaikutuksensa, tällä kertaa hampaisiin kohdistuva.

Hamppulekurilla käyty täälläkin.

Eilen tuli vahvasti mieleen se virsi jota lapsena koulussa laulettiin.

Jotenkin, et:
Tiedän paikan kamalan.
Kouluhammaslääkärin.
Siellä hampaat revitään,
'Ikenet vain jätetään.

Siis kävin ns, hammashygienistillä ja hän ikenien alta jollain ultravehkeellä puhdisteli ja kyllä sattu, mut nyt oon yhtä hymyä, kuin Naantalin aurinko :)


Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #124 : 28.04.16 - klo:20:29 »
Siis kävin ns, hammashygienistillä ja hän ikenien alta jollain ultravehkeellä puhdisteli ja kyllä sattu, mut nyt oon yhtä hymyä, kuin Naantalin aurinko :)

Sitten ne väittää, ettei se ultraäänivehje satu niin kun rautainen hammaskivenpoistokoukku! Kyllä sattuu.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6354
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #125 : 28.04.16 - klo:22:57 »
Sitten ne väittää, ettei se ultraäänivehje satu niin kun rautainen hammaskivenpoistokoukku! Kyllä sattuu.

Minä tilaan tästä syystä hammaskiven poiston aina perinteisellä rapsutinkoukulla tehtäväksi. Kerran kokeilin ultraääntä, sai olla viimeinen kerta.

Hammaslääkärissä käyty saamassa ensiapu, mutta pitää huomenna soittaa ja koettaa varata omalle varsinaiselle aika, niin neuvotellaan jatkosta. Tuo tilapäinen muovikorjaus ei tuossa kauan pysyne paikallaan. Nytkin tuntuu, että hampaankolossa on jotakin, enkä uskalla sitä langalla putsata.
« Viimeksi muokattu: 28.04.16 - klo:23:01 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6354
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #126 : 28.04.16 - klo:23:00 »
Eilen tuli vahvasti mieleen se virsi jota lapsena koulussa laulettiin.

Jotenkin, et:
Tiedän paikan kamalan.
Kouluhammaslääkärin.
Siellä hampaat revitään,
'Ikenet vain jätetään.

Meillä se oli

Tiedän paikan kamalan,
hammaslääkäri Ojalan:
siellä hampaat kiskotaan
tunkiolle viskotaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #127 : 29.04.16 - klo:10:57 »
Tulomatkalla Peniscolassa istuskelin innoissani nettiyhteydestäni kylmillä penkeillä ja sain "pyrstööni" kylmänvihoja. Viikon antibioottikuuri ja sen jälkeen viikon tulehduskipulääkekuuri eivät ole riittäneet. Tohtori otatti monenlaisia verikokeita, joiden tulokset hän kertoo minulle 9.päivä tulevaa kuuta. En ole kovin reipas tietenkään olostani.
Hupaista oli testitilanteessa se, että tohtori oli kirjoittanut paperiini mujer Horma, nainen J. Edeskäypää, testinottajaa tämä asia kovasti nauratti, enkä oikein muuta vitsikästä keksinyt kuin sanoa painokkaasti muher,muher. Olisihan se kiva olla oikein monikielinen. Kuitenkin olen ikuisesti kiitollinen Alahärmän yhteiskoulun opettajilleni, että he minuun perusjutut kielenoppimisesta kiitettävällä tavalla innostivat.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #128 : 29.04.16 - klo:13:53 »
^ kuumia istumakylpyjä! Niin kuumaa vettä kuin kärsii istua isoon paljuun, ja jalatkin pitää pitää lämpiminä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #129 : 29.04.16 - klo:16:39 »
Kuumassa hiekassahan täällä saa olla. Kämppärillä ei oikein ole yksityisyyttä paljujuttuun.  :017:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #130 : 29.04.16 - klo:20:17 »
Ei siellä paljussa tarvitse aatamin asussa olla, mutta kuumat istumakylvyt ovat hoitokeinoja yksityisiin sairauksiin, kuten peräpukamiin ja eturauhastulehdukseen, joten niitä ei kovin julkisesti viitsi hoidella. Saunaan on joku antanut vinkin, että kastelee kuumalla vedellä pyyhkeen, jonka kietoo tiukasti lantiolle ja sitten istuu kuumassa saunassa. Hiekkaankaan ei voi hautautua istumaan, koska ei se kuitenkaan syvemmältä ole enää kuumaa.

Aikamme kun asiaa pallottelemme, niin ehkä ne keinot keksitään. Sateenvarjon ja lakanan alla "höyryhengittämässä" yskän vuoksi?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #131 : 29.04.16 - klo:20:27 »
Minulla kummallinen yskä vasta on, siihen tuntuu auttavan pihatyöt ja kylmä sima.
Astmasuihkeesta on myös apua. Käytän samaa kuin Marit Björgen, ja hänellähän kulkee lujaa !

Hauskaa Vappu-aatonaattoa kaikille sairastupalaisille, terveille myös !   t;  R-m
                                                                             
                                                                             
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #132 : 30.04.16 - klo:19:12 »
 :-\
Mulla ollut kohta puolivuotta joku outo keuhkoputken kait tulehdus.
Ei se sinänsä haittaa paljoa mun elämää, mutta siis pikkasenkin, kun on vetoa ja iltaisin, jos nielaisen, niin kurkusta alaspäin pikkasen sattu, et joku tulehdus siellä on.

Mut oon viisveisannut siitä,kun ei koskaan lähde pois ja käyn, kalassa, saunassa ja elän elämääni kuin ei sitä oiskaan, mut ehkä pitäis mennä lekurille valittaan, mut mitä sekään siihen sanoa vois, et en kai sitten.

Onko kellekkään tuttu samanlainen oireilu ja miksiköhän tää kestää niin pitkään ja eroon ei pääse.

Kyseleepi nimimerkki, Hautapaikkaako katselemaan

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #133 : 30.04.16 - klo:20:44 »
Mulla on nyt samanlaista. Luulen sen liittyvän astmaatikon keuhkoputkiin, etenkin silloin kun tulee infektio.
Noin pitkään en ole ollut , vaan kuusi viikkoa on maximini. Olen joskus saanut ensin penisilliiniä ja sen jälkeen kortisonia. Se lääkitys käy voimille enemmän kuin tulehdus. Kyllä se kuitenkin pitää hoitaa jollakin tavoin pois.
Se on krooninen juttukin.
Mene keuhkolääkärille !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #134 : 30.04.16 - klo:20:59 »
Tänään meni ääni, luulen, että yskimisestä. Toivottavasti riittää huomenna edes osan työpäivästä.