Kirjoittaja Aihe: Tänään 45  (Luettu 27334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 45
« Vastaus #90 : 30.12.15 - klo:13:52 »
Täytyy soittaa että tinaavat minut jos jossain joku perheessä tinaa. Näin on toimittu. Rupean säästämään, jotta sisar ensi vuonna saa hyvän pitkän kymmenen päivän loman Anttolanhovissa, hänelle lähtö näyttää haikeimmalta.

Minusta on sittenkin helpotus päästä kotiin. Ehkä se on tottumuskysymys tai huoli siitä että joku joka tapauksessa kohta väsähtää.
Vaikka nuorimmat rupesivat kyselemään eikö joskus mummot ja vaarit ja kaikki asuneet aina yhdessä, eikö asuneetkin?   :003:


Ja näin Vävykand. 1 ja 2 pääsisivät käymään. 2 oli juhannuksena, mutta joulu on joulu. Tekivät viisaasti kun eivät pakottaneet toinen toistaan ja kummankaan perhettä erityisesti, vaikka me olisimme kyllä jomman kumman mielellään huolineet kimppaan.
« Viimeksi muokattu: 30.12.15 - klo:13:57 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6353
Vs: Tänään 45
« Vastaus #91 : 30.12.15 - klo:22:24 »
Haksahdin taas väittelemään netissä jonkun random ateistin kanssa, jonka käsitys luterilaisuudesta oli erittäin vahvan viidesläispainotteinen uskonratkaisuineen sun muineen, ja että sitä vain luetaan Raamatusta, miten asiat ovat  :-\ Järkevä ihminen varmaan käyttäisi aikansa ihan johonkin muuhun. No, saattaa olla että hän lopulta joutui vilpittömän hämmentyneeseen tilaan, mikä on jo jotakin.

En ole tehnyt koko päivänä mitään järkevää. Olisiko pitänyt? En kyllä kovin paljon pahojanikaan, sillä lailla aktiivisesti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 45
« Vastaus #92 : 31.12.15 - klo:11:51 »
Haksahdin taas väittelemään netissä jonkun random ateistin kanssa, jonka käsitys luterilaisuudesta oli erittäin vahvan viidesläispainotteinen uskonratkaisuineen sun muineen, ja että sitä vain luetaan Raamatusta, miten asiat ovat  :-\ Järkevä ihminen varmaan käyttäisi aikansa ihan johonkin muuhun. No, saattaa olla että hän lopulta joutui vilpittömän hämmentyneeseen tilaan, mikä on jo jotakin.

En ole tehnyt koko päivänä mitään järkevää. Olisiko pitänyt? En kyllä kovin paljon pahojanikaan, sillä lailla aktiivisesti.

Sinä sentään onnistuit edes vähän, minulta meni vastaavassa tilanteessa työpaikka  :003:  tai sanommeko, että varomaton lipsautus juu, kun kysyttiin uskotko Jumalaan, vaikutti siihen vahvasti. Eikä se kysyjää saanut ajattelemaan. Päin vastoin siinä kävi eli minä rupesin uskomaan kai tonttuihin ja keijuihin ja kuu-ukkoonkin noin kahvihuoneessa, käytävillä ja edespäin.

Käsittääkseni lataus oli vahva, koska työtoveri menetti uskonsa yrityselämään. Ainakin kohdallaan. Hän erosi kirkosta. Eikö ollut hyvä että oli jokin instanssi josta erota? Valtiosta hän ei voinut.

Olen aivan todella mieltä, että minun olisi pitänyt kysyä vastaan:  Kenen Jumalaan?
« Viimeksi muokattu: 31.12.15 - klo:11:54 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 45
« Vastaus #93 : 31.12.15 - klo:11:58 »
Olen käyttänyt aikaani suuressa määrin nukkumiseen kun on niin hämärää. Minun melatoniinieritystäni ei ainakaan vaivaa mikään. Kun eilen tuli hämärää, ryömin uuden pehmoisen ja satiinisen päiväpeittoni alle unimaan ja olisin sanonut tuh huh! jos olisi tultu herättelemään.

Heräsin, pesin Hugelon tavanomaisen itkun kera, lohdutin sen kuivaksi ja jatkoin nukkumista. Aamun olen nukkunut.  :109:  Tämä on suurta.

Nyt pesen Kugelon pyörän ja kaiketi palaan unimaan, kuten sekin. Eilen oli niin pilvistä, etten mennyt sitten tähyämään revontulia.

Minua harmittaa kun eräällä suuresti viisausmiehellä olisi vaimo jolla olisi kaukoputki eikä tämä wiisausmies tutustuta meitä, hän on niin ahnas että pitää vaimon ja tähdet ihan itse. Minä pyysin netissä. Hän suostuu jakamaan Docensia koskevan tietoutensa, miksi ei kaukoputkea jollaista aina halusin  >:( ?   
« Viimeksi muokattu: 31.12.15 - klo:12:06 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 45
« Vastaus #94 : 31.12.15 - klo:13:29 »
Kävelin kauppaan asioille, mutta palasinkin pois kerta niin huimasi. Viime yön unet jäivät vajaiksi ja sellainen ei ole hyväksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 45
« Vastaus #95 : 31.12.15 - klo:18:43 »
Kävelin kauppaan asioille, mutta palasinkin pois kerta niin huimasi. Viime yön unet jäivät vajaiksi ja sellainen ei ole hyväksi.

Mitähän se verenpaine lienee kysyy... :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 45
« Vastaus #96 : 31.12.15 - klo:18:55 »
Ryhdistäydynkö katselemaan ragetei vai jäänkö kuulolle? Ikiaikainen kysymys.

Tai ei ihan, kun ne lapsena näytettiin vain kertaalleen yhtenä räsäytyksenä kaupungintalolle jonne meiltä näkyi niinkuin näkyy joka paikasta kun saari on pieni.  Satamaan sattuneet laivat ulvoivat kello 24.00.  ja ampuivat hätäraketteja.

Mieleni tekee suunnattomasti riisipuuroa! En voi olla ilman eikä ole puuroriisejä!  Meillä syötiin sitä kerran vuodessa, uuden vuoden aattoiltana, manteli oli sinne piilotettu. En edes tiennyt että toiset syövät jouluna. Oliko sekametelisoppaa en aivan muista koska söin maidolla ja kanelilla.

Serkku oli ja vaarini ja tehtiin kenkälaatikon kanteen seuraavan vuoden luku valokuvaa varten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 45
« Vastaus #97 : 31.12.15 - klo:18:56 »
Ei ole moitittu, mutta jos on alhainen, niin siihen ei ole lääkettä. Kyllä yritän tohtoreita riittävästi vaivata. Kun putosin ja sain sen keskivaivov:n, niin siitä olen murehtinut. Ei se ole kuitenkaan syy. En halua olla pessimisti.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #98 : 31.12.15 - klo:18:59 »
Ei ole moitittu, mutta jos on alhainen, niin siihen ei ole lääkettä. Kyllä yritän tohtoreita riittävästi vaivata. Kun putosin ja sain sen keskivaivov:n, niin siitä olen murehtinut. Ei se ole kuitenkaan syy. En halua olla pessimisti.

Älä, älä.  On hedelmätöntä murehtia olevaisia.  Minulla on aivovaurio syntymästä, enkä ole järin jaksanut murehtia. Siitä ne muut johtuu kuten epilepsia.  Siihen ei vain kiinnitetty silloin niin huomiota.  :003:

 Vaivaa vaan koska saattavat lääkitä matalaksi jotkut.  Kahvi sitä nostaa muistoni mukaan. Siksi moni ikääntynyt juo kahvia saadakseen unen. Joskus juon itse jos tuntuu että olen yliväsynyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 45
« Vastaus #99 : 31.12.15 - klo:20:13 »
"Hyvin ovat äimät hatussa" sanoi ennen Riitu Päätalo. Olen samaa mieltaä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 45
« Vastaus #100 : 01.01.16 - klo:01:39 »
Hyvää alkanutta vuotta kaikille
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 45
« Vastaus #101 : 01.01.16 - klo:07:37 »
Ugualmente !

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 45
« Vastaus #102 : 01.01.16 - klo:07:51 »
Hyvää Uutta Vuotta!

Uusi vuosi alkoi tietokoneen omahuollolla joka oli jo korkea aika tehdä. Poistin hyödyttömiä ohjelmia ja vanhan, toimimattoman virustorjuntaohjelman sekä latasin uuden,  ja ajoin ccleanerin. Virheilmoituksia on tupsahdellut joten jospa nyt toimisi paremmin- kone tuntuu ainakin nopeammalta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 45
« Vastaus #103 : 01.01.16 - klo:08:19 »
Armonvilausrikkautta vuodelle 2016 !           

                                                                                     

Nyt aamulla on taas rauha maassa ja koirallakin elämä koittaa ' sota-yön'  jälkeen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 45
« Vastaus #104 : 01.01.16 - klo:08:28 »
Paukkuaroille eläimille eilisilta oli taas kerran todellista kärsimystä.