Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 28  (Luettu 24339 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #75 : 24.11.15 - klo:22:09 »
Lunta oli noin 10 senttiä näillä nurkilla.
Aamulla pakkasta reilu viisi astetta, nyt plussan puolella ja lumi sulaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #76 : 25.11.15 - klo:09:06 »
Plussalle meni täälläkin, saapahan nähdä sulavatko lumet.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #77 : 25.11.15 - klo:09:30 »
Mökillä on taas sähköt vaikka yöllä olivat välillä poikki. Juuri kun saivat viimeiset viat kuntoon toi sulava märkä lumi uusia ja taas on Kuhmoisissa 900 asiakasta sähkölaitoksella ilman sähköä. Miehistä on otettu jo kaikki irti ja sitten tämä. Siellä on plussan puolella reilusti ja lumen syvyys on pudonnut melkein puoleen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #78 : 25.11.15 - klo:12:01 »
Täälläkin sähköt pätki yöllä.
Lumi melkein sulanut.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #79 : 26.11.15 - klo:10:50 »
Johan nyt toki lumet sulavat.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #80 : 26.11.15 - klo:19:48 »
Sulat on paikat ja pimeää on taas -  :icon_sad:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #81 : 28.11.15 - klo:19:51 »
Sulat on paikat ja pimeää on taas -  :icon_sad:

Mietin pakolaiseksi sinne Italiaan. Säätilapakolaiseksi. Täytyy vain selvittää että Herra Hugo huolitaan. Ilman sitä minä en lähde, edes pakoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #82 : 28.11.15 - klo:23:17 »
Mökillä oli 40cm lunta vaan ei ole enää. No vesi oli Päijänteen vesistössä alhaalla joten korjaus oli paikallaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #83 : 30.11.15 - klo:06:01 »
Bitumi on jäinen, sillä sen verran yöllä oli miinuksella. Ei minun oikeastaan tarvitse ulkolämpömittaria katsoakaan tietääkseni, että ulkona on miinuksella, tunnustelen pytyllä istuessani lämpöpatterin. Jos se on lämmin, on ulkona miinuksella, jos patteri on tulikuuma, on ulkona kova pakkanen -15 astetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #84 : 30.11.15 - klo:09:56 »
Kävisinköhän hyvän sään aikana kaupassa... iltaa kohden taitaa nimittäin muuttua yhä vain kurjemmaksi. Tuonne tuulen sekaan heitettäneen märkiä jalkarättejä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #85 : 30.11.15 - klo:15:30 »
Tuulee, sataa vettä, hämärää koko päivän, nyt jo pimenee.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #86 : 01.12.15 - klo:12:24 »
Ihanaa, valoa  :041: Jopa aurinko paistaa puolipilviseltä taivaalta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #87 : 03.12.15 - klo:12:57 »
Kävin eilen, ennenkuin lähdimme Ouluun, Peipporämeellä katsomassa tuulenkaatoja. Siellä oli taas tulva. 10 cm vedeksi sulanutta lunta vissiinkin syynä. Kyllä pitää odottaa selkeätä pakkasaikaa ennen uutta reissua. Jostain olen lukenut, että kasvihuoneilmiön johdosta meillä olisi pohjoissaksalainen sää, missä lumi tulee vain lyhyeksi aikaa. Eikähän sitä tule silloin kovia pakkasiakaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #88 : 03.12.15 - klo:20:48 »
Eilen oli hyvä maton tamppauskeli, kuivaa ja nollassa.
Tänään sitten + 5 ja pientä vesisadetta pitkin päivää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 28
« Vastaus #89 : 03.12.15 - klo:22:06 »
Minulla oli viisausbiologianopettaja. Kerran kysyin tuota, miksi joskus etelään tulee hyvä pakkastalvi joskus ei. Varhaisimpia en muistanut jotka vetisiä olivat. Hän sanoi että maapallo kun keinahtelee se vaikuttaa tuuliin ja välillä tulee täysin lumeton. Totuin sitä seurailemaan ja huomasin, yhden täysin lumettoman jälkeen tuli niukasti luminen kuten edellä meni.

Sitten siirryttiin kohti hyvin kylmää. Ja se sykli oli aina jotain että kahdeksisen vuoden välein olisi tullut se lumeton. Niin sanoi opettaja.  Sitten seuraa kylmää.   Tänne osuu silloin se pohjoisnapainen jatkuva korkeapaine, joka siellä on.

Laskeskelin ne ja tuo piti kyllä silloin osapuilleen paikkaansa. Sitten 2000-lukua en hirmu tarkoin voi arvostella koska asuin alkuun Joensuussa ja nautin 2 m lumimäärästä, se oli suurta. Mietin suuresti sinne jäämistä, mutta välitöntä syytä ei ollut ja omaiset täällä. Niin ja työpaikka.

No niin, nyt oli kaksi ihan kauheaa vesimyrskytalvea, mutta siitä taaksepäin mennen oli hyviä lumitalvia, erinomaisia oikein, mitkä vaan oli ne vuodet?  Talvi 2007. oli täysin pimeä ja vesisateinen ja minua jotenkin kammoksutti asua täällä hirveässä pimeässä. Oliko kuitenkin 2010 se suurlumimäärätalvi? Oli kaksi jälkeenpäin, ja ne olivat aivan jotakin  suurta.

Toivoisin hartaasti että tuo olisi joku sääntö eikä todella mikään ilmaston lämpeneminen näkyisi täällä,  että presidentti Niinistön terveiset "meillä lämpeneminen tapahtuu kaksi astetta nopeammin kuin muualla Euroopassa". ei olisi ollenkaan totta.

Laskiessani tarkoin nyt pitäisi siinä tapauksessa todennäköisyyden mukaan keinahtaa taas niin että se ylettyy se korkeapaine Fennoskandiaan. Silloin pääsi merenjäälle luistelemaankin.
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo:22:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.