Me taidamme horrostaa. Järkytyin jo joitakin päiviä sitten ja itkin pienet itkut, missä olet, Samuel? Olethan turvassa ja voithan hyvin? Ei nimittäin ollut siililtä kouraantuntuvaa ja pesäkin tyhjä.
Tiedän milloin harakka pistelee poskeensa sapuskat; ne on viskelty epäsiististi. Nyt on jälleen ateriavati siilimalliin tyhjä lehdet ja sammalet kohdallaan ja tunnen tuon pettämättömän puhtaan siilin ominaistuoksun. On koittanut siiliuni, niin on luuloni, en pengo pesää, Samuel on kyllä jo kyllin lihava nukkumaan. Saatan asettaa pienimuotoisia iltapaloja esille. Monestaikin syystä, tästä saattaa kulkea ohitsekin siili pesää laitellessaan. Ne tuntevat tuoksun matkojen päähän. Cuisine Teerenpelissä poiketaan, matkankin takaa.
Nyt pyydän erityishuomiota teiltä ja koiriltanne. Jos kohtaatte, tai koirani kohtaa, alle kiloisen, etenkin alle puolikiloinen siilin, nyt ei ole väärä teko siirtää niitä suojaan, ne ei täällä selviä horrostamisesta.
Kävin tapaamassa Hugoa. Hugo oli saapuessani pahantuulinen; oli onnistunut kieputtamaan itsensä muovimaton sisälle ja vain puhisi. Se tyyntyi nopeasti ja lopetti puhinaan kun lauloin sille, jos tumman siilin saisin jne. Kyseessä on aikanaan tunnettu ja pidetty Mustan kissan tango. Muutaen sanoja siitä saa hurmaavat Hugo-sanat. Sitä ilahdutti myös harvemmin tarjottu erikoisherkku, jokin kala. Se kiipeili minua pitkin ja puri reikää fleecehuppariin koska vetoketju on sille entuudestaan outo. Hugo kaikkiaan käyttäytyi hyvin ja lähestyi minua herrassiilin tavoin. Saimme muutaman hyvän valokuvan joissa Hugo esiintyy edukseen.
Keskustelimme siiliruokavaliosta ja kerroin Hugon julkisuushankkeista, bloggaaamisesta yms. Hugo on suurta sukua, sen sukulainen esiintyy lähiaikoina tv: n makasiiniohjelmassa (pikku kakkonen, suos.)
Olin hyvilläni siitä että Hugolla selvästi on musiikkikorvaa.