Kirjoittaja Aihe: Eläimet 8  (Luettu 46358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #60 : 08.09.15 - klo:20:56 »
^Olet syöttänyt sen niin rasvaisesti, että sydäri uhkaa  :003:

Mutta miten siili punnitaan? Laaditaan ansakangas, jonka reunoilla kulkee nyöri, ja kun itsevarma siili kävelee kankaalle, napataan äkkiä reunat ylös ja sitotaan nyöri ja ripustetaan kokonaisuus sellaiseen kalamiesten vonkalevaakaan?

Oman ruokintani siis siirsin vähän kauemmas, aamulla kuppi oli vajentunut puoleenväliin, mutta en tiedä, minkä lajin edustaja oli käynyt astialla.

Pyrkimyksenä oli rasvoittaa siili  :003:  ja arvioni mukaan heinäkuun invaasion  aikaan hankkeessaan onnistuin. Jos nyt nukkuu, aterioi,  ja peräpään tuotoksetkin kannetaan pois, ettei tarvitse epämukavuutta pakoon liikahtaa,   niin pakosta rasvoittuu. 

Juuri tuo oli äärimmäinen huoleni. Punnita Samuel?  :icon_eek:   Anteeksi kuinka?  :icon_eek:  Samuel on willisiiliyden edustaja sen potenssiin suuri, eikä tule hyväksymään minkäänlaista kiinnikäymistä puhumattakaan että pysyisi puntarissa. Minkäänlaisessa! 

Levoton sydämeni löysi lohdun!  Juuri vietyäni ateriavadin, huolella ja hellyydellä kukkuroidun, jopa nuuhkaisin siilieteistä, sillä pelkään vaikka mitä, siiliripulia, siilikuolemaa, ja kummankin tulisi lemahtaa kun nyt nuhani väistyy...   Ei tunnu kuin hienoinen sammalen ja siilin tuoksu.

Oi, mitä kohtaa hetken nuuskutuksen jälkeen, vain sisälle väistyttyäni, huolekas katseeni?   
Mitä kuulevat korvani, nämä yhdelle äänelle viritetyt?

Kuulen siilimaiskutusta.... Ovi on vielä raollaan.... Palavat hieman aurinkoa saaneet tuikut.

Ja minä näen: 
Samuelin kuonon, jo painueena syvälle ankkahyytelöön.

Ei, Samuel ei vielä vaipunut turmiolliseen horteeseen, se syö ja pulskistuu, jo nyt sen kyljet pullottavat mukavasti ja muistaessani heinäkuisen pienen hennon polon sykkii sydämeni, wie eins im Mai.   :060:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 09.09.15 - klo:02:40 »
Tämä on jälleen Suuren Siilipuhinan Yö. Terassille on pyrkimässä väkeä niin, että kohta saan palkata portsarin. Kiikutan uutta pöytään  vaikka kattaus oli vanhastaan kaikkialla täysi joka yksikkönä illallisvieraille.

Herkullinen tuoksu kuuluu houkuttelevan sekin ja Cuisine Teerenpeli alkaa rohkean arvion mukaan saavuttaa suosiota etenkin, kun paikkakunta on hieman köyhää, eli tarjoilupaikkoja voisi olla enemmänkin. Sisälle jonotti SUURI yksilö, jollaisten luulin jo horrostavan, siitä oli harmistunut mahdollisesti Emma, joka nautti kanapinaattipyreetä portin lähistöllä. Täytin Emman astian uudelleen ja katoin Aadamille joksi hämärissä arvioin tuntevani siilin, runsaan aterian. Kanta-asiakashan tämä  Aadam tietysti on. Enkä kaipaa tappeluja joskin Aadam on niitä aloitellut tai ainakin provosoituu herkästi. Eli päivystänyt mieluummin että saavat ruokaa oikein mättötyyliin kuin alkavat kiivaan kiistan jossa sitten vammauduttuaan....   Silloin kesällä yksi söi kirjaimellisesti jalat altaan eli tyhjän vatsan niin pullolleen että jalat ylsivät hetken huonosti maahan.

Eniten kannan huolta ( taas) siitä että valmiista pesästä kehkeytyy kiista. Mielestäni Samuelin häätö olisi epäsiilillinen temppu, mutta siinä maailmassa eloon taisto on ankaraa.
« Viimeksi muokattu: 09.09.15 - klo:02:45 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 09.09.15 - klo:07:08 »
Minusta tuntuu, että nykyiset säät ovat vielä liian lämpimiä, että siili liikkumisensa lopettaisis.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 10.09.15 - klo:10:19 »
Se kai johtuu pimeydestä tai seikoista jotka ovat hyvin salaperäisiä. Mutta on ottamani tuostakin siiliseikasta selvää.

Eilen oli jälleen tyynempää ja lauhkeampaa ei tappelun näköistäkään mutta kun olin nukkunut hieman huonosti nukuin siis nyt sikeästi enkä kaikkea kuullut. Ateriavadit oli tarkkaan tyhjennetty kun ne varhaisella hain pois. Oravat huolehtivat siitä etten nuku pitkään, ne oppivat nopeasti missä Pähkinäihminen majailee ja tulivat ikkunanrakoon kiljahtelemaan oravakiljahduksiansa.

Eilen vein tarjolle pienen pähkinäkulhon ja oitis Onni sen hoksasi. Se kun kuuli rapinoista että Otto lähestyy, se ojentautui etukäpälillään kulhon ylitse. Nämä on minun.... Nämä on kaikki minun....

Otto ajoi sen pois ja täsmälleen samat eleet. Vielä pälyilyä ympärille. Nämä on minun, minä en anna pois yhtä ainutta...   

Siili oli tehnyt tarpeensa lautaselle.  Päivittelin, mutta siitähän ne oli helppoa pestä. En ole niin varma väitetystä sottaisuudesta josta siilisivusto puhuu, sillä joku siili saattaa olla siisti. Kun niitä oli ne neljä täällä, yksi teki kouraantuntuvan aina vanhaan rikkalapioon. Olisiko juuri Samuel joka pääsääntöisesti käy vastakkaisessa nurkassa tarpeillaan kuin on pesä?  Mutta on pesä sekin putsattava taas kohta, kunhan sen taskulampun hankin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 10.09.15 - klo:12:59 »
Voi minua... Vilkaisin kuinka pihasiililässä voidaan ja siinä oli pikkuisen kouraantuntuvaa, ja avasin katon. Luulin että pesä on tyhjä kun on niin lämmintäkin, ja tyhjentelin  varoen , kunnes pam, mihin osuukaan sormeni, Samuel siellä vetää syvää unta ja niin oli kaivautunut nurkkaan...  Murukulta!

Suhisin  kaikkea tyynnyttävää, ja keräilin varoen ympäriltä likaista pois ja työnsin puhdasta tilalle... Samuel puhisi hiljaa ja toivottavasti pysyi unessa. Kyllä tuo täytyy toimittaa öiseen aikaan.  :'(. No nyt on willisiililläni hieman parempaa oltava, sillähän se kerran kömpi ulos että siivoa pesä.  Varasammaliakin on ja tänään kerään heinää kuivattaakseni. 

On minusta liikuttavaa että willi eläin noin sallii minun tarjota itselleen kaikkea. Ennen muuta että nyt siis majoittuu ihmisterassille on niin... Se on niin!   :054:
« Viimeksi muokattu: 10.09.15 - klo:13:03 kirjoittanut Leena »

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 11.09.15 - klo:02:44 »
Tämä yö ei kuitenkaan ole siililänpuhdistusyö. Samuel häiriintyi riittämiin sillä puhdistellessani kouraantuntuvan jäämiä ynnä oravataistossa pudonneita kaatui tolupullo, täysi. Voi itku. Siinä tuli sitten tosin muutama kolonen siten pestyä ettei sieltä mikään ei kukaan saa salmonellaa. Ehkä hyväksi, mutta oli siinä urakkaa.

Samuelia saikin muuten maanitella syömään. Hajumaailma,   tuo Samuelin oma,  muuttui täydellisesti. Tarjoilu vietiin lopulta eteiseen, ympäristö on kuorrutettu sammalin joiden toivon vakuuttavan,  täällä on ihan turvallista... Ihan ihan,.... Yhden kouraantuntuvaa sisältävän astian jopa jätin tuoksuntuojaksi. Kuiskin lemmenvakuutusta, täällä ateria, Leena tässä, ota syötävää, ota ota vain... Kyllä se sitten söi, ensin eteiseen pudotettua lihapalojen sitten jo rohkeammin tutulta ateriavadilta  ja  veinpä  vielä pikkulautasen jotta ainakin ruoka tuoksuu.

Mutta niin. Minunhan piti sitä Hugon kaappia haeskella. Mieleni palaa sitä suurta vitriiniä, olisi valoisa mutta tietty Hugo on hämärämiehiä.

Jotenkin se on nimeltään Vipunen. Kun viisas nainen näin meni vipuun.   :icon_eek:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 11.09.15 - klo:07:48 »
Mutta oli Antero Vipunenkin.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 11.09.15 - klo:08:12 »

^^ Willi ja vapaa
Walle kurkkii aidan takaa.

🇫🇮

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 11.09.15 - klo:08:39 »
Hirvikärpäset on niin ärsyttäviä. Jätin eilen puolukat maahan niiden vuoksi, ehdin kävellä metsätietä vain jonkun kymmentä metriä, niin niitä tipahteli niskaan tuon tuosta. Kaiken lisäksi ne osaa tippua niskaan vielä niin käsittämättömän huomaamattomasti että niitä löytää vielä kotona pusakan uumenista. Autossa istuessa poistin päänahasta kaksi, liikkuvasta autosta kolmannen. Huivilla ei ollut mitään vaikutusta. Ja kun kotona otin puseron pois ja käänsin ympäri, niitä oli kääntöpuolella kolme! ja tukasta löytyi vielä kaksi, jotka vipelsi lattialla ja katosivat pian jonnekin. Kaiken huippu oli kun vielä tänä aamuna löytyi niskasta yksi, vaikka kävin tukan läpi moneen kertaan. Ärsyttäviä. Viime vuonna kävin samassa paikassa puolukassa ja niitä oli miljoonittain myös silloin. Löysin jopa keskellä viimetalvea yhden kuolleen h.kärpäsen termospullostani!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 11.09.15 - klo:09:35 »
Ne on kuin joulukuusennneulaset, en minä käsitä miten simapulloon voi mennä.  :icon_eek:  en tiedä auttaisiko jokin moskiittosuojadysteemi, joku verkko. Siis ja hattu. Verkkohattu.

Pähkinät loppu, orava tömistää. Seurasin eilen suurta kamppailua lähinnä häntäliikkeiden opiskelunielessä ja totesin ettei kyseessä ole joka kerralla suinkaan ruoka. Kyse on myös siitä kuka saa istua suurella terassilla. Linnut istuvat kauniisti rivissä yhdessä. 
ENKÖ. olekin opettavainen.

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 11.09.15 - klo:12:12 »
Juu, varmaan vaan joku burkhamainen vaatetus ihoteipillä saumattuna ja tiivistettynä olisi riittävä. Mutta jos on hyvin suojautunut ötököiltä, liikkuminen on hankalaa ja tulee kuuma. Aukeilla paikoilla ja aamuisin niitä ei ole niin paljon, ne kangistuu viileässä. Joten silloin ja sinne!

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 11.09.15 - klo:12:26 »
Minä en jouda välittämään hirvikärpäsistä. Ei niihin kuole, mutta kenkkuja ne ovat. Aamusellakin laitoin pompantapaisen päälleni lähteäkseni rämeelle, niin kohta korvan takana eilinen ötökkä möngersi. Niihin auttaa wikipedian  ja Kaariinan kokemuksen mukaan kamferintipat.

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 11.09.15 - klo:12:33 »
Minä en jouda välittämään hirvikärpäsistä. Ei niihin kuole, mutta kenkkuja ne ovat. Aamusellakin laitoin pompantapaisen päälleni lähteäkseni rämeelle, niin kohta korvan takana eilinen ötökkä möngersi. Niihin auttaa wikipedian  ja Kaariinan kokemuksen mukaan kamferintipat.

Hatunnosto sinulle. En minäkään aikonut välittää, mutta niitä oli enemmän kuin hermot kesti. Ja useimmiten niitä kulkeutuu vaatteissa myös kotiin.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 11.09.15 - klo:12:38 »
Sitkeyttä Sisar-hyvä, kyllä se siitä  :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 11.09.15 - klo:18:52 »
Hugon saapuminen likenee. Sisaret, veljet, nitä on minun tehtävä. Hugo kuuluu kaappiasujiin, ja juuri vitriinikaappien. Mistä minä kehitän vaikka lainaksi jotakin semmoista?  Itse asiassa siis näännyin niin että minun oli ostaminen sellainen muuata kuin jostakin vain nouto myyjältä. Nyt pelkään että Hugo kiiruhtaa tänne innokkaana kohtaamaan uutta, katsoo ympärilleen:  Ah, missä on kaappini?

Niin, te ette tunne vielä Hugoa.  Hugo on kirjava piikitykseltään, sillä on kippurainen kuono se on tumma ja uljas, sen silmiä kehystävät juuri tummat silmälasit jotka tekevät siitä hieman kriittisen professorin näköisen. Hugo työntyi pesästä synnyttyään epätavallisen varhain osoittaen uteliaisuutta, vireyttä, pelottomuutta ja ennakkoluulottomuutta. Päättäväinen ja tarmokas, lemmekkyydessä tulinen, ah, sitä on Hugo. 

Voiko kukaan lainata minulle hätämajoitusta varten vanhaa, pienehköä vitriiniä? Vuokrata?  :'(