Minulla kun on tilaa 38.5 neliötä niin mietin sitä pääni ympäri mahtuisiko sänkyjä. Jossittelu on hassua mutta olkoon. Jos siis olisi se yksi huone: Olen toivonut yhtä huonetta työhuoneeksi ja noin, ja sinne sitten viulut kirjoituspöydät vesivärit langat kangaspuut....
Siitä tulisi pakolaishuone.
Olen ihan mieltä minäkin että konfliktit selviksi siellä missä puhkeavat, mutta. Nyt on jo ehtinyt tilanne pahaksi. Sanoisin kuten Äiti Teresa: Selvitä sinä se konflikti, minä autan sillä välin konfliktia jo paenneita. Siellähän leviää pakokauhu ja paniikki eli selvittelijöitä tarvitaan.
Sitä SOS - kylää vaikka hylättyyn leirikeskukseen , ja se mitä voisin tehdä olisi, jos siitä olisi apua, ilman muttailua muuttaisin sinne. Pakenijoissa olevat ammattitoimittaja opettelisin Suomen oloihin.
Ja Penan kommenttiin: Näinpä on. Arabeissa on kristittyjä kohtuupaljon, muslimien joukossa paljon muita kansallisuuksia, mutta totean samalla että tässä alkaa olla itselläni arabikäsite mullinmallin.

Arabi alkaa minulle merkitä sitä kansanryhmää joka on asustellut Arabian niemimaalla, siten myös niillämain jonne juutalaisina vainottu väki pakeni pogromeja ja pystytti ostomaalle valtion itselleen, ja asustaa tämän seudun ympärysvaltioissa siten jos tahdomme rajoja piirtää, se on kulttuurisesti yhtenäistä mutta uskonnoltaan monipuolista väkeä.
En ole tiennyt Afrikan esim Sudanin tai Somalian tai Libyan asukkaita arabeiksi joskin uskonnoltaan valtaosa lienee joko muslimeja tai kristittyjä. Jos kirjoitan tyhmyyttä, oikaiskaatten.
Juuri nyt sieltä paetaan hengen edestä, ja ajattelen taaksepäin tietysti ja miten paheksuin valtioita jotka sulkivat ovensa miljoonilta pakenevista juutalaisilta. Silloin ei tiedetty Natsi-Saksaa tilapäisilmiöksi.
Totta on että Lähi-idän konflikti ei kai ikinä rauhoitu. Opin paljon siitä eräältä siellä toimineelta rauhanturvaajalta. Mutta eiväthän nämä sieltä tule.
Eikö se vielä mennyt niin, että kodit jotka tarjoavat majapaikkaa käydään tarkastamassa. Tänne pitäisi mahtua muutama sänky. En vain ihan hiffaa, mihin. Jos tulee iso hätä ja mikä vain kelpaa, tänne sitten vaikka kerrossänky ja minä muutan olkkariin ja sinne vuodesohva ja tänne kaksi ankkurilasta kerrossänkyä nukkumaan. Vanhoja leikkikaluja ja vaatetavaraa taitaisi vielä löytyä sisarelta, siksi vimmaisesti neuloin ja käly ompeli. Hän onkin etevä, sillä ompeli muistista sopivankokoisia. Kun olen kotona niin se olisi siiliä älykkäämpi hoidon kohde. Onhan tässä järjestämistä, ja sitä tietty mietin että entäs epilepsia. Voi itku ja harmi! Olisi piha leikkipaikkoineen olisi koulu lähellä.