Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 36041 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 41
« Vastaus #90 : 01.09.15 - klo:05:23 »
Nousin ja puin kerta uneni on karussa.  Tunnin pyörin ja yritin vaikka minkälaisessa sikiöasennossa saada nukahdetuksi. Ei auta valittaa. Kyllä tämän lukemisen, kirjoittamisen ja sanaristikoiden kanssa uuteen päivään pääsen. Onkohan rikas mielikuvitukseni syynä? Hereillä ollessa ajatus alkaa sinkoilla ja nukahtaminen estyy. Kunhan tässä saan sylkeni nielaistuksi, alan ratkomaan sanaristikkoa selkäpiilläni maaten, niin suupieltä alkaa vedättää haukotuksen vuoksi. Ja sittenkö se uni tulisi, niin vissiin. Eihän tämä ole ensimmäinen kerta, eikä varmaankaan viimeinenkään. Tosin tulevista hetkistäni minulle ei ole varmaa tietoa tietenkään. 

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 02.09.15 - klo:05:10 »
Edellisen yön toisinto mitä nukkumiseen tulee. Kaariina vie Aaron hammasröntgeniin, joten menen polkupyörällä kaupungille laboratoriokokeisiin. Tehdään "sokuritesti"kansankielisesti sanottuna, että tässä pitää kuijottaa ilman mitään evästä. Lasillinen vettä on pöydälle mitattuna, sen aion pikkuhiljaa nautiskella. Toisena on ensin aivojeni kuvaus. En oikein perustaisi huimauksen kanssa seurustella.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 02.09.15 - klo:08:46 »
Pääsin korjailemaan kokoon saamaani kolmatta kässäriä ja sitä juuri nyt tekisin mieluiten, siinä on jotakin iloa antavaa. Järjestelen syysopintoja, seurailen eläinten puuhia ja totean potevansa flunssaa apua, ei!

Kaksi kaunista timanttituijaa odottaa istutusta, paikat niille on. Orava ei havaintoni mukaan syö tuijaa kuten söi äitienpäiväjaloruusun.

Päivä kulunee Välimeren maiden uskonnoissa seikkaillessani, tautia lievittäessäni. Siili mörni esille tuvastansa eilen ja kurotti aterian nautittuaan ahnaasti oravain pähkinäkuppiin..... Minä jauhamaan niitä, sillä kokonainen on sille riski. Tosin ne ovat taas niitä pehmeitä lösöjä ja puolikkaita. Vähän siivottava tuolla nyt on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 02.09.15 - klo:12:28 »
Markkinamatkan päälle kokkasin nopeat tortillat ja sitten paneuduimme päikkäreille.
Minä tungin itseni pienemmälle sohvalle joka on koiran nimikko, Matti kävi isolle sohvalle. Koiran peittelin sen lattiapetille tyynyn ja shaalin avulla. Vanhoja luita silläkin kolottaa.
Matti ja Themis jatkavat vielä, minulle riitti puolituntinen.

Markkinoilta ei pitänyt mitään ostaa, mutta vadelmia, wiipurinrinkilä ja kukkopilli hankittiin. Kauppahallissa poikettiin ostamassa koiralle hevosenlihaa. Samalla huomasin edullisia karitsanmunuaisia ja naudanmaksaa, meille ihmisille ruoaksi.

Prismassa pitäydyin listaan kirjoitetuissa, paitsi läppäreitä ja pöytäkoneita kävimme esikatselemassa. Lauantaina tulee asiantuntija mukaan ostamaan koneen ja tulostimen.

Apteekista silmälääkkeet, siinäpä nämä puoleen päivään mennessä tapahtuneet.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 02.09.15 - klo:15:27 »
Tänne Veneheittoon olemme päässeet. Tavarat äkkiä sisään ja perunamaalle. Olen oppinut Zetorin kanssa avaamaan perunapenkin toiselle. Olisi minunlaiselle onnettomuus, jos pitäisi krökällä perunat kaivaa.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 02.09.15 - klo:17:04 »
Voi, Seppos, etkö sinä heijastanutkaan itseäsi hänen läheisilleen? :repee: Roskapostitseminen on tähän ainoa oikea reaktio, mutta silti oli aika hulvatonta käännöstä.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 03.09.15 - klo:05:18 »

Vanha on mennyt. Kanssas alan uutta.
Anna nyt voimaa, uupumattomuutta.
Kuulen jo äänesi kaikuvan
valossa aamun vaeltajalle.

SV 17:3

1. Vanhurskas Herra, mihin voisin mennä,
minne et itse edeltä jo ennä?
Ainoa turva on harhaajan
taipua pyhän tahtosi alle.

2. Puoleesi huutaa sydämeni syvyys.
Näytä taas kirkas kasvojesi hyvyys.
Työtäsi, Herra jos vastustan,
anteeksi anna lankeavalle.

3. Vanha on mennyt. Kanssas alan uutta.
Anna nyt voimaa, uupumattomuutta.
Kuulen jo äänesi kaikuvan
valossa aamun vaeltajalle.

4. Ylistys nouskoon koko sielustani
armosi tähden, suuri Jumalani:
pois otit syntini kauhean
Poikasi annoit tuomion alle.

https://www.h-y.fi/193-sanahaku

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 03.09.15 - klo:06:54 »
Onko Herättäjäyhdistys tehnyt  nettisivuilleen uuden SV-hakemiston ?   Sitä mitä olen käyttänyt aamuhartauteen en tänään enää löytänyt.  Tuo sanahaku on kyllä hyvä.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 03.09.15 - klo:07:36 »

Siionin virret

Sanahaku
Numerohakemisto
Siionin virsien sävelmät
Kokonaisuudistus

https://www.h-y.fi/siionit
🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 03.09.15 - klo:07:48 »
Kyllähän se vanhakin vielä löytyy, mutta tämä Pekan linkki on parempi kuin se, että kirjoitan googlen riville virren alkusanat.  Silloin google tosin antaa samalla youtub´sta  nauhoitetut virret jos niitä on.

Tässä tuli esiin nyt taas tuo melodian kuuntelumahdollisuus. Senhän eräs foorumille piipahtanut kerran neuvoi.

Kiitos talkoomies-Pekka  !

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 03.09.15 - klo:10:14 »

Ollos hyvä!

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 03.09.15 - klo:11:23 »
Voi nyt minua harmittaa tämä tauti kun vielä ulkona sataa kylmää sadetta. Aina tässä itse mutta nuo eläväiseni ikkunan takana. Oravat ovat tömistäneet tassuja jo kotvan, missä nyt ovat pähkinät ja etenkin murska joka Otto Olavinpojan onnenlähde on, ja ne ovat tuossa ikkunalaudalla asti rymyämässä.

Siili Samueli! Minulla on Shebaa joka on kalasta tehtyä ja kyllä kuulin juuri tämmöisille kotihorrostajasiileille syötettävän silakkaakin mutta ei kala ole siilin ruoka. 

Ja on nieleksitty finrexinit loppuun.  >:(

Saisinkohan jonkun käymään kaupoilla puolestani. Lasken ja ynnäilen. ei sitä, se juuri haki tuijat ei sitä se juuri neuvoi mitä sen kanssa ei sitä sen on vaimo kovasti sairas ei sitä.....  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 03.09.15 - klo:13:06 »
Heh heh  :039:
Oiskoon Finreksejä megalaatikoita?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 03.09.15 - klo:14:18 »
Heh heh  :039:
Oiskoon Finreksejä megalaatikoita?

Sainpa ponnistuksen ponnistettua ja oma apu aina paras apu. Siirsin rahat pois viemästä kuraa Nallen konttoriin  :003:  vähin erin siirtelen ne nostorajaa hipoen kuukauden alussa pois Nordeasta  :003:  niin niin, kaksi pankkia on hölmöä, mutta on ääreestään mutkikasta saada joka paikkaan kirjallisena että ei rahoja tuonne.

Muualla kelpaa pankkitunnusten kautta tunnistautuminen tai käynti kera henkilötodistuksen,  mutta ei sairaseläkkeelle, koska hän sairaseläkeläinen  ei " ole ansainnut eläkettään"  vaan rällää toisten rahoilla. Kas, kysyn. Onhan keksitty lopullinen ratkaisu, emmekö muka voi palata sen käyttöön, tehokas, nopea, vain hieman ympäristöriskejä, mutta kenties lannoitteeksi...   :003:

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 03.09.15 - klo:23:04 »
Sairaseläkeläinen saa eläkkeen armosta, työkyvyttömyyseläkeläinen uhrista?