Kirjoittaja Aihe: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?  (Luettu 27521 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #45 : 07.04.15 - klo:23:44 »
En hyväksy uskontopuolueita. Niillä on tapana kuumeta liikaa. Samoin peruskoulutuksella ei ole merkitystä. Sen sijaan kielitaito on poliitikon avainosaamista.

Taisi se jo Martti Simojoki ( aikoinaan arkkipiispa) vähintäänkin vähän nyreksiä Suomen Kristillistä Liittoa ( nykyisin: KD ). Jos Simojokea aikoinaan oikein ymmärsin ja jos asian likikään oikein muistan, niin hän halusi kristittyjä löytyvän joka puolueesta.

Ja kylläpä se niin taitaa olla, että KD ei körttikansalta ääniä kummemmin saa. Körttiläiset kun eivät ole uskovaisia. Mutta jossain määrin uskonnollisia körttiläiset silti lienevät. Tämän Körttifoorumin lukijat ja tänne kirjoittavat äänestävät kyllä tosi monen eri puolueen ihmisiä. :kahvi:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 08.04.15 - klo:06:26 »
. Tämän Körttifoorumin lukijat ja tänne kirjoittavat äänestävät kyllä tosi monen eri puolueen ihmisiä. :kahvi:
Sen olen havainnut, tälläinen iällä jo oleva ensimmäisen tasavallan ajan körtti, mitä mielipiteisiini tulee.
Jotenkin osasin modifioida lainaamaani tekstiä vähemmäksi. Onkohan sellainen sallittua. Kokeili.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 08.04.15 - klo:06:31 »
Harvoonhan sitä natsaa yhtehen poliittinen aate ja ehrokkaan uskonnollinenen vakaumus. Kukin äänestää yleensä sitä pualuetta eduskuntavaaleissa, jonka katsoo parhaiten ajavan kannattajansa maallisia ja aatteellisia intressejä.
Politiikas liikkuvat äänestäjät ovat "maan suola", joiden ansiosta puolueiren bunkkerit sortuvat ja saarahan uusia ajatuksia ja tekoja aikahan :031:.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 08.04.15 - klo:06:59 »
Ovatkohan Bjarne Kallis ja Eero Heinäluoma vielä valittavana. Äänestäisin molempia jos olisi mahdollista, niin körttejä ovat, tietämättään, mielestäni.

Päivi Räsäsellä oli aamun lehdessä neljännessivun kokoinen ilmoitus, mutta KD:n tunnusta eikä värejä ei erottanut, kunnes käytin suurennuslasia. Oli rusinan kokoinen siniharmaa puolueen logo ylävasemmassa kulmassa.

Eija-Riitta Korhola on tuttu. Niemisen tyttäriä Okeroistentieltä. Erottui KD:n ehdokkaista aikanaan körttiläisin ajatuksin. Ymmärsi myös erota puolueesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #49 : 08.04.15 - klo:08:37 »
Harvoonhan sitä natsaa yhtehen poliittinen aate ja ehrokkaan uskonnollinenen vakaumus. Kukin äänestää yleensä sitä pualuetta eduskuntavaaleissa, jonka katsoo parhaiten ajavan kannattajansa maallisia ja aatteellisia intressejä.
Politiikas liikkuvat äänestäjät ovat "maan suola", joiden ansiosta puolueiren bunkkerit sortuvat ja saarahan uusia ajatuksia ja tekoja aikahan :031:.

Ylläolevaa on pakko kannattaa.

Olen muistavinani, että Bjarne Kallis on ehdokkaana, mutta ei enää KD. Seppo Kääriäinen on harrastanut seuroissa puhumista Savonmaalla. Heinäluoma on vakaumuksellinen ja jopa saarnannut.

Yksi (taisi olla naisteologi ja uskonnonopettajani tytär) väitteli vuosia sitten tohtoriksi hengellisen- ja poliittisen puheen samankaltaisuuksista. Ensi maalataan helvetin tulet ja sitten taivaan ihanuus. Yhdelle konsultille töissä sanoin hänen esityksensä jälkeen, että sinusta olisi tullut hyvä saarnamies, kun piti puheensa täysin edellisen kaavan mukaan. Tämä oli myyntipuhe heidän palveluistaan mitä jos ei ja mitä jos kyllä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 08.04.15 - klo:16:24 »
Juu, Bjarne Kallis on ehdolla Vaasan piirissä kokoomuksen listoilla.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 08.04.15 - klo:18:57 »

Maailma muuttuu ja Kuparisen Liisan kaltaiset innokkaat nuoret olisivat ihan tervemennyttä eduskuntaan.

Nämä Zyskot ja muut vanhat parrat joutais sivuun, no Stub myös.
Ehkä Perusjengi tekis hyvää Keskustan kanssa hallituksessa :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 08.04.15 - klo:20:49 »
^Minä voisin vanhoista parroista nostaa Kokoomuksen riveihin takaisin Raimo Ilaskiven. Puhumaan nuoremmille kukkopojille järkeä talouspolitiikasta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 08.04.15 - klo:21:23 »
Minun äänestyspäätökseeni vaikuttaa kyllä ihan vain se, mitä mieltä ehdokas on asioiden hoitamisesta ja toiseksi se, onko pääteltävissä, että hän asioita kykenisi ajatustensa mukaisesti hoitamaankin. Siis näyttöä aloitteellisuudesta, yhteistyökyvystä, ratkaisujen hakemisesta, maltillisesta kielenkäytöstä ym. Jälkimmäinen vaikuttaa vähemmän, koska olen liian laiska seuraamaan mielipiteiltään sopivien ehdokkaiden tekemisiä kovin tarkkaan.

Viiteryhmällä ei ole väliä. En äänestä oman ammattini edustajaa tai samanikäistä tai harrastuskaveria. Eikä tarvitse pyrkiä ajamaan juuri minulle lisää etuuksia, tai paikkakunnalleni.

Ja tuo "mitä mieltä asioiden hoitamisesta", siihen sisältyy puoluekanta. Puolueellehan (tai vaaliliitolle) ääni ensisijaisesti menee.

No näin on täällä samoin eli en äänestä kollegaani vaan erinomattain tuntemaani henkilöä  :kahvi:
Täytyy vielä vilkaista kuinka hän suoriutui esittelyvideosta, jolle ääni on menopäällä. Hän on sosiaaliselta ideologialtaan lähinnä sovelias eli tarpeeksi vasemmalla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 08.04.15 - klo:21:36 »
On vähän epämukava olo. Olen alkanut miettiä, että onko minun paikkani enää körttijoukko "julkisella" tavalla. Pitääkö vetäytyä omiin oloihin. Niin punertaa. Poliittinen vaihtosähkön käyrä on tällä kertaa menossa sellaiseen suuntaan, että "kusitolpan" asema saattaa muuttua hurmaavaksi aitiosta huutelijan osaksi.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 08.04.15 - klo:22:50 »
Minun ehdokaskriteerini on tiivistettynä: pitää ymmärtää käytännössä, miten arvonlisäverotus toimii.

Käytännössä edellytän raakaa pienyrittäjäkokemusta. Lisäksi pitää olla aikaansaapa tyyppi - sellaisia eivät ole kaikki yrittäjätkään.

Helsingissä valinnanvara on vähäinen.

Sukupuolella ei minun tapauksessani ole nytkään mitään väliä. Suomen tilanteen vaikeuden vuoksi toivoisin senioriteetin tuomaa kokemusta, mutta siitä joutunen tinkimään. Kaikkea ei voi saada.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 09.04.15 - klo:06:06 »
On vähän epämukava olo. Olen alkanut miettiä, että onko minun paikkani enää körttijoukko "julkisella" tavalla. Pitääkö vetäytyä omiin oloihin. Niin punertaa. Poliittinen vaihtosähkön käyrä on tällä kertaa menossa sellaiseen suuntaan, että "kusitolpan" asema saattaa muuttua hurmaavaksi aitiosta huutelijan osaksi.

Älähän.
Toisinasn vain on himpun verran vaarallista äänestää, siis toivoa ajankohtaisesti eduskuntaan kovin leikkuuintoista väkeä. On monta tapaa kohentaa taloutta, yksi on että nutistetaan köyhimmät ihan kyykkyyn.

En ehkä ihan ymmärtänyt tätä viestiä. Tietysti säästyy rahaa kun ei enää korvata lääkkeitä "rikkaille" kuten totesi Stubb. Kuinka ne apteekin kassalla lajitellaan?  :003:

Ne maksaa paljon, ja hiljainen konsti on ottaa pois peruskorvaus myös välttämättömiltä. Ei katsos yhteiskunnan tarvitse maksaa edes mitään "omavastuun ylittäviä osuuksia". Onhan se niinkin että kun sairaat kuolevat joutuisammin niitä ei tarvitse elättää. Adolf Hitlerin ensimmäinen leikkuun kohde oli siinä.  :003:

Ja pelottaa tuo nuorten oikeistolaisten ajatusmaailma.
Ei työttömyys ihan aina juoppoutta lisää.
Eikä työtön ole sitä aina edes omasta syystään.
Eikä laiska.

Kuinka niin ei voi liikkua körttiläisten parissa jos joku on vasemmistolainen? Ajattelee juuri nyt vasemmistolaisesti? Pelkää äärioikeistoa juuri tällä hetkellä?

Eräs keino elvyttää on takuulla päästä alvista. Mutta pelkään vähän, että  :kahvi:
Pikkuisen velkaa. täytyy ottaa. Kotitaloudet kun eivät voi samanaikaisesti säästää ja kuluttaa.

Kannustinloukuista toteaisin, että ei ihminen sitä kaihda vielä, jos pääsee nollatuottoon, kunhan saa olla työssä.  Sitten menee onnettomammin, jos se pienenpuoleinen palkka menee niin miinukselle, ja vielä siten, että epävarma työpaikka vie kirjaimellisesti tuhkatkin pesästä eli edessä on toimeentuloyritys pk-seudulla alle tonnilla kuussa netto. Eipä muuten mutta kun vuokra on sitä luokkaa. Ja valtaosa työpaikoista täällä.

"Siitä toisten rahoilla rälläämisestä on nyt tultava loppu" totesi kokomustan nuorten nuori ja nätti ja heilautti blondattuja hiuksiaan. Kun joku kertois, kuka tässä maassa rällää toisten rahoilla?

Ja kun selitettäis, että tyhmäkin ymmärtää, mikä semmosen puheen paheksumisessa on pahasta. Mitäs hän on itse tähän saakka tehnyt. Rällännyt koulutuksen, ilmaiset rokotukset, yliopistonkin vielä. Ja ihan toisten rahalla.

Enkä yhäkään käsitä, mitä tekoo tässä uskomisella on. Neuvostoliitto kaatui jo.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 09.04.15 - klo:07:29 »
Leenalle:   :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Sosiaalinen mieli, oikeudenmukaisuus ja  köyhien aseman helpottaminen on kristillistä.
Ei se, että sanotaan uskonnon olevan asiamme.

Ihmisen kasvua hengelliseksi kuvastaa, että kasvun suunta on vasemmalle, sydämen puolelle. Valtakunnan asioissa tarvitaan paljon sosiaalista mieltä. Raamatun hyvät opetukset
ovat bonusta jos niitä kansanedustajalta löytyy.

Olen mt:n tavoin tullut nyt siihenkin, että  ei ole miestä eikä naista, on ehdokas.
Omani on tällä kertaa mies. :023:

Mielestäni ei tarkoita kommunismia jos äänestää vasemmistoa. Eikä se tarkoita myöskään epäisanmaallisuutta. Eikä tarkoita myöskään etteikö voisi olla körtti. Körtti on ihminen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 09.04.15 - klo:07:53 »

:)

Hyvä 1944, voitko avata kommenttiasi?

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 09.04.15 - klo:08:27 »
Leenalle:   :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Sosiaalinen mieli, oikeudenmukaisuus ja  köyhien aseman helpottaminen on kristillistä.
Ei se, että sanotaan uskonnon olevan asiamme.

Ihmisen kasvua hengelliseksi kuvastaa, että kasvun suunta on vasemmalle, sydämen puolelle. Valtakunnan asioissa tarvitaan paljon sosiaalista mieltä. Raamatun hyvät opetukset
ovat bonusta jos niitä kansanedustajalta löytyy.

Olen mt:n tavoin tullut nyt siihenkin, että  ei ole miestä eikä naista, on ehdokas.
Omani on tällä kertaa mies. :023:

Mielestäni ei tarkoita kommunismia jos äänestää vasemmistoa. Eikä se tarkoita myöskään epäisanmaallisuutta. Eikä tarkoita myöskään etteikö voisi olla körtti. Körtti on ihminen.

Kiitos!  Ei minustakaan kyseessä suinkaan ole kommunismi kaikkine pakkoateismeineen. Meillä on yksi ainut kuvaus viimeisestä tuomiosta. Siellä ei kysytä, olitko tehnyt vapaantahdonratkaisun ja tullut uskoon eikä olitko homoseksuaali tai naispappi.  Ei liioin olitko körtti. Eikä, että et suinkaan sitten ollut...  :003:

Minulla oli jano, nälkä, olin alaston, sairas, vankilassa.
Koko kansa saattaa saada siunauksen sosiaalisella mielenlaadullaan  :kahvi:   Ahneus ja rahanhimo ei sitä varmastikaan tuo. Niin ajattelen.