Kirjoittaja Aihe: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?  (Luettu 21068 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #60 : 09.04.15 - klo:12:00 »
:)
   Hyvä 1944, voitko avata kommenttiasi?
Kiitos "uteliaisuudestasi". Onhan mielipiteistäni ilmennyt, että olen sinimusta porvari. Ja minun tulisi voida sitä olla. Olen kirjoitellut ensimmäisen tasavallan ajasta, Dallapesta siis sellaisesta ajasta, minkä elämänmenon ymmärrän ja hyväksyn. Eo ajan körtit olivat kristillis-maalaisliittolais-kokoomuslaismielisiä, pari pikkupuoluetta pitäisi vielä muistaa lisätä. Oman aikansa kansalaisia siis. Körttiforumin kirjoitukset eivät tue paljon mitenkään mainitsemaani mennyttä aikaa, olen siis aika outo kirjoittaja. -40 - -50 -60 -luvut olivat vielä näitä "entisiä" körttiaikoja. On pitänyt väistyä sellaisesta, mikä kansaa häiritsee. En kirjoita kuin tälle yleiselle puolelle enää, enkä kirjoita Israelista, koska tuli niin köniin. Eikähän Israel minun puolustustani tarvitsekaan, sillähän on jo Puolustajansa. Seurataan nyt yhdessä, tuleeko Israel survotuksi Välimereen, mihin niin moni sen haluasi kuuluvan. Pahoittelen alatyylin sanaani "kusitolppa" ja sanaani punerrus.
Hyvin monen ihmisen liikkeellä pitävä Duracel-patteri on kateus.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #61 : 09.04.15 - klo:12:04 »
Fiktiivinen hahmoni on kuvattu Wikipediassa vänr Jorma Kariluoto. Enhän tietysti ole Suomea puolustanut sodassa, se pitää ymmärtää. Elämäni varsitie kuitenkin polveili vastaavissa olosuhteissa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #62 : 09.04.15 - klo:12:43 »
Politiikka on vaikea laji. Erityisesti mielenmaltin säilyttäminen siinä, kun kaikki ovat mielestään oikeassa. Siksi en paljasta puoluekantaani enkä osallistu keskusteluun. Voi kertoa faktoja toisten kuulumisista nykyisin johonkin ryhmään ja siinä minun osaltani kaikki. Minulle ei myöskään merkitse ehdokkaan sukupuoli yhtään mitään, vaan ainostaan usko hänen kykyihinsä hoitaa vastuullista tehtävää. Minulla on valinnan varaa, kun kukin puolue saa vaalipiirissäni asettaa 70 ehdokasta eli kaksi kertaa vaalipiiristä valittavien määrän. Jatkakaa maltilla keskustelua. Herättäjä-yhdistyksellä ei ole poliittista kantaa, sen jäsenillä on yksilöllisiä erilaisia kantoja, jotka eivät kaikki voi miellyttää edes minua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #63 : 09.04.15 - klo:13:34 »
Tässä keskustelevilla, meillä, on ns. ' oma lehmä ojassa' useimmilla.  Koska emme voi yhdeltä ehdokkaalta odottaa koko Suomen asioiden osaamisen taitoja, äänestämme omista lähtökohdistamme.
Yhdelle se on körttiys, toiselle  tuttuus, kolmannelle ammatti.  Mitä kertoo se, että jotkut äänestävät tv:stä tuttua julkkista tai urheilijaa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #64 : 09.04.15 - klo:14:57 »
Tässä keskustelevilla, meillä, on ns. ' oma lehmä ojassa' useimmilla.  Koska emme voi yhdeltä ehdokkaalta odottaa koko Suomen asioiden osaamisen taitoja, äänestämme omista lähtökohdistamme.
Yhdelle se on körttiys, toiselle  tuttuus, kolmannelle ammatti.  Mitä kertoo se, että jotkut äänestävät tv:stä tuttua julkkista tai urheilijaa.

En ole ensinnäkään tuttua körttiläistä äänestänyt. En ole äänestänyt ammatin vuoksi. Myöskään julkkista enkä urheilijaa en ole äänestänyt. Äänestän puoluetta ja en kerro sitä PekkaV:n mukaisesti. Mm. 1) NATO-asiat, 2) lama, 3) työttömyys... tässä on niitä järjestyksessä. Ulkopoliittisesti minä en luota Venäjään (mikä vaikea sana)... en ole luottanut ikinä. Historiaa katselessa monen sadan vuoden perspektiivillä yllättäen venäläiset ovat hyökänneet meitä vastaan lukemattomia kertoja. Tämän päivän uutiset ovat jo ulkopoliittiset vaalit.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10411
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #65 : 09.04.15 - klo:15:36 »
   Tarraudun kiitettävässä vastauksessasi allaolevaan:


  Onhan mielipiteistäni ilmennyt, että olen sinimusta porvari. Ja minun tulisi voida sitä olla. 



Miksi et voisi?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #66 : 09.04.15 - klo:16:10 »
 :eusa_angel:  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #67 : 09.04.15 - klo:16:49 »
Salli itsesi olla joukossamme vapaana ja iloisena tästä foorumista !

Ei tehdä tästä puolueiden temmellyskenttää, vaan tuuletetaan körttiläisiä ajatuksiamme. Mitä ne sitten ikinä ovatkaan ! 

 :039: :039: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10411
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #68 : 09.04.15 - klo:17:06 »

   Kirjotelkaa mitä kirjoittelette, minä ainakin olen Suomen Keskustan miehiä.

Ei hoppee oo häppee.  :) En pelkää vaarojen matkaa - nyt, tottakai välillä huippovoo.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #69 : 09.04.15 - klo:20:25 »
   Kirjotelkaa mitä kirjoittelette, minä ainakin olen Suomen Keskustan miehiä.

Ei hoppee oo häppee.  :) En pelkää vaarojen matkaa - nyt, tottakai välillä huippovoo.

Sinähän olet voittajajoukkoa eikä tarvihe hävetä hoppeeta,   neuvoni on että ei tule katsettaan vajoamaan maan alhoon päästämän milloin on vuori korkea sillä siinä huippojoo, huippojoo hyvinnii.

Kyllä minä kerron ketä ja miksi kun on sellainen ihme tapahtunut etten rupea arpomaan sitä enää  äänestyskopissa mutten mene toteen ettei toisen sopisi äänestää toisia. Totesinhan jo että en olisi äänestänyt körttiläistä sata vuotta sittenkään  :003:   ja toivon ettei kukaan minuun pahennu.

Tampereen punikit pakkasivat kutsun käytyä hiljaa mutta sukkelasti reppunsa ja lähtivät isänmaata puolustamaan, nikä oli Stalinille vastenmielinen yllätys. Ja he tiesivät minne lähtivät. Desantteja jotka majoittivat ---   heitä ravasi maisemassa ennen sotia suurin laumoin----    eivät nimittäin muuta kuulleetkaan, kuin puna-armeijan lyömättömyydestä. Ajateltiin että pysyvät paremmin kotona  :003:.

Eivätpä pysyneet!  :003:

Mietin ettei kukaan jäisi lattialta jauhopölyä nuolemaan sillä sellaisia oli lähipiirissäni, syyttään nuorena sairastuneita, katson kuka käsittäisi vähän noiden terveyspalvelujen asiaa, sitä tosin myös kuinka tämä NATO teema ratkaista kun on kuin katonpaikkuu:  Poudalla ei ole tarpeen eikä sateella voi. 
pitäisikö sitä seistä varan vuoksi silti vähän kuin omallakin pohjalla eikä luottaa vieraan apuun, sitä minä en ole osannut ratkaista vielä kysymyksen koko laajuus huomioiden...  Muuten minä olisinkin kaikille oikein sopiva ehdokas!
« Viimeksi muokattu: 09.04.15 - klo:20:32 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #70 : 09.04.15 - klo:20:33 »
Siis eivät he ole kadonneet joista kirjoitin että oli, minä se katosin heiltä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10411
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #71 : 10.04.15 - klo:06:28 »

   Nato-asiassa on tyydyttävä ratkaisemattomaan, koska Venäjä, naapuri, pitää liittymistä ... jos nyt ei vihamielisenä eleenä, kuitenkin rajojaan uhkaavana, tasapainoa keikuttavana.
Lännen näen naapuriamme ympäröivänä voimana.

Kuka lohduttaisi nyytiä?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10411
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #72 : 10.04.15 - klo:06:36 »

   ^^^^ Keskusta [(vrt. Mandala) Sana mandala (मण्डल) on sanskritin kieltä ja tarkoittaa ympyrää, keskusta tai yhteyttä.] http://fi.wikipedia.org/wiki/Mandala

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10411
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #73 : 10.04.15 - klo:06:42 »

   ^^ Pieni Nyyti Nyytiäinen asuu yksin pienessä talossaan. Hän pelkää, sillä ulkona tallustelevat pelottavat hemulit. Mörkö ulisee. Hän päättää lähteä matkaan, mutta on koko ajan aivan yksin, koska ei uskalla puhua kenenkään kanssa. Homssut ja Vilijaanat vilistelevät ohi tämän tästä. Nyyti löytää merenrannasta pullopostia, jonka on kirjoittanut Tuittu. Tuittu on myös yksinäinen, ja Nyyti päättää lähteä etsimään tätä. Hän saa apua Rontilta, joka on kalastamassa homssujen kanssa. Rontti kertoo, että Tuittu mahtaa olla Mörön luona. Nyyti kulkee läpi karvamönkiäisiä kuhisevan metsän, mutta pelästyy kovin, kun vuoren takaa kuuluu Mörön kammottavaa mörinää. Mörinän loputtua Nyyti suuttuu itselleen ja päättää pysyä urheana Tuitun vuoksi. Pian Nyyti onkin kasvokkain Mörön kanssa, jonka takana Tuittu hytisee. Nyyti esittää kunnon sotatanssin ja puraisee Mörköä hännästä. Sitä Mörkö ei ollut osannut odottaa, vaan ällistyy ja juoksee pakoon. Nyyti ja Tuittu ovat molemmat hyvin ujoja, ja Nyyti päättää kirjoittaa Tuitulle kirjeen, jossa selittää asiat. Se osoittautuu hyvin vaikeaksi, mutta lopussa hän antaa Tuitulle kirjeen ja ruusuja. Vilijaana johdattaa heidät kohti uutta elämää homssujen hurratessa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuka_lohduttaisi_Nyyti%C3%A4%3F

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Onko eduskuntavaaleissa körttiehdokkaita?
« Vastaus #74 : 10.04.15 - klo:07:09 »
Pekka. Erinomainen näyte pelottavasta jonka itsensä rohkaissut voittaa. Muistuttaa meidän porukkaa vaali-mörön edessä.

Olen n y t   keskustan äänestäjä. Kaksi mörköä on jäänyt taakse. Porukassa on voimaa.

Ehdokkaani on ylilääkäri. Minulle hänen asiantuntemuksensa on tärkein, bonusta on että on
tunnustava kristitty, suunnasta viis.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)