Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII  (Luettu 39252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #90 : 30.05.15 - klo:18:21 »
Herttoniemen nuorukaiset saivat todistuksiin yhteensä 10 kymppiä.

Siivot ja oppivaiset :

http://fi.wikisource.org/wiki/Lapsukaisten_koululaulu

Tätä minun kouluaikanani laulettiin. W.A. Mozart oli säveltänyt tähän  melodian jo 7-vuotiaana .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 31.05.15 - klo:06:06 »

Läheiset, kaukaiset, terveys, ystävät, naapurit, sukulaiset, kevät, telkkari, talkkari, valkkari, terveys, ystävät, läheiset, elämä, kuolema, taivas, maa, Suomi, hallitus, Soini, maahanmuuttaneet, ulkomaalaiset, värikkäät, harmaat, vihaiset, lempeät, ihmiset, kukat, ötökät, perunat, kasvikset, lampaanviulu, rössöpottu, Särä, Lemi, synnyinseutu, Stubb, Sipilä, Berner, Ruotsalainen kansanpuolue, Savolainen Juntti, Pohjalaisen Puntti, sika, lehmä, sonni, Turku, Lappeenranta, Joensuu, Oulu, Rovaniemi, Inari, Ivalo, ynnä muut, vanhuus, muistamattomuus, huono muisti, terveys, sairaus, olemassaolo, kirkko, Siionin virsi 100, Islam, Koraani, Raamattu, Muslimi, Kristitty, hallitusohjelma, Suomen Keskusta, Kokoomus, Perussuomalaiset, Vasemmistoliitto, SDP, Krist. liitt, VIHREÄT: LUONTO, METSÄ, JÄRVI, käpslok, moksmok, mustikka, mansikka, omena, puolukka, sipuli, viina, maito, vesi, kuohari, rauha, hiljaisuus, sota, rakkaus, ystävällisyys, maailmankansalaisuus, isänmaallisuus, nationalismi, kansainvälisyys, siionismi, natisismi, kaljupäisyys, lökäpöksyisyys, puukkous, kirveys, seppyys, ylläpitoisuus, altavastaisuus, kaikkivaltius, Pyhyys, Puhtaus, Onni, Rakkaus, Rauha, Isä, Poika, ja, Pyhä Henki, kirkko, veisuu, veisuu ja veisuu, Sana, Sakramentti, Pultsari, Puliukko, Laitapuolenkulkija, köyhä, Syrjitty, Lapsi, Vammainen, Aikuinen, Hyvintoimeentuleva, Taide, Pläjäys, Lause, Virke, Ajatus, Kirkkaus, Selkeys, Puhtaus, Ydin, Tosiasia, Kaikkeus, Kaikki-tämä-ja-Taivas-myös, Odotus, Toive, Usko, Luottamus, Väsymys, Jaksaminen, Voima, Vahvuus, Kestävyys, Ilo, Suru, Murhe, Sisko, Vaimo, Puoliso, Isä, Äiti, Vaari, Mummo, Ukki, Mummo, Esivanhemmat, Historia, Menneisyys, Iso kirjain, Iso Kirja, Pieni kirja, Steinbeck, Dostojevski, Dante, Shakespeare, Tuuri, Sandemose, Järvenpää, Kerava, Tuusula, Koti, naapuri, Grilli, piha, puu, pensas, kori, korva, seinä, suomi, suo, KOSTEIKKO, lehto, Aarnimetsä, salo, ulappa, meri, ynnä muut - ja talous kaiken yllä ja alla, päällä ja sisällä, talous ja kasvu ennen kaikkea, A ja O, alku ja loppu, jatkuu viimeistään huomenna.

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 31.05.15 - klo:16:50 »
Olen saanut rautaisannoksen hengellisestä ystävyydestä.   :eusa_pray:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 31.05.15 - klo:23:56 »
Levollisempi olo

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 01.06.15 - klo:00:44 »
Sisaren kissojen lystikkyys. Heräsin öisin siihen että joku ramppaa ovissa mutta ketään ei näy ei kuulu. Sitten joku raplaa ikkunan auki, ja kas, kissa ahtautuu ikkunapuitteelle. Verkko on estämässä ulossyöksyä, siitä voi sitten tähyillä hiiriä ja myyriä.

Olin kai liian kuumeessa ihmetelläkseni tai ajattelin että jokin kotiaawe  :003:  kunnes totesin.

Ne osaavat avata ovenkahvan. Ne myös aukaisevat koiralle oven. Hyvin kiintoisaa yöelämää.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 02.06.15 - klo:21:39 »
Kesän ensimmäinen pyörälenkki tehtynä, tosin vähän lyhennetty versio.
En siis polkenut koko ympyrää vaan palasin ennen puoltaväliä takaisin.  :003:

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 02.06.15 - klo:22:20 »
Luin PekkaV:n listaa. Siinä meillä on onnellinen mies.  :icon_cool:

Mie täällä olen nauttinut kauniista kesäpäivästä, kukkapuuhista, ikkunoiden pesusta ja viitakerttusesta.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 03.06.15 - klo:08:15 »
Puutarhanhoito tietysti  :109:  Umbrian olemassaolo ja aivan  erityisesti että tauti alkaa hellittää. Taudin kiintoisuus, ulkomaalainen on aina vähän toista kuin suomalainen  :003:.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 06.06.15 - klo:10:04 »
Heräsin onnellisena, siinä kaikki.  :109:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 06.06.15 - klo:10:07 »
Ei kun..  Heräsin kyllä onnellisena mutta sitten tuli ajatus joka heräsi myöhemmin.

. Muistin meidän uskontotieteen kurssin keskusteluja ja hyvä tavaton. Tietysti uskonnollinen kokemus, kurssin aihe, herättää valtoimen keskustelun tunnekokemuksista. Itse olinkin yhtäkkiä herättyäni äärimmäisen onnellinen siitä tiedosta että minut on lunastettu ja noinpäinpois.

Pitäisikö minun liittää tämä jonkin keskusteluketjun jatkoksi?  :003:

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 06.06.15 - klo:21:36 »
Ihana lomaviikko takana. Aluksi vierailu Keravalla. Tiitin valmistujaiskahvit äidin luona. Sitten paluu kotiin ja kaikenlaiset kotihommat tullut tehdyksi: ikkunat pesty, verhoja pesty, rymsteerattu, huonekasvit huollettu, pihaa kukitettu, kasvimaa laitettu, peruna istutettu, ruisleivät paisettu, tavattu harrastuspiiriläisiä, käyty upeassa jousiseksteton kirkkokonsertissa.
Oikea aktiiviloma ihan omassa rakkaassa kodissa ja pihapiirissä. Kyllä meikäläisen kelpaa.  :023: 
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 07.06.15 - klo:11:45 »
Onnea Tiitille. Kyllä aika kuluu, vastahan hän aloitti mielestäni.
En tiedä mikä teki onnelliseksi vain olen sen tiedän.
Italian waellus pyhiin teki hyvää, siellä kuljin samoin onnellisena pitkin kujanteita istuin itsekseni gelatteriassa ja vain olin hyvin onnellinen. Heittäydyin puheisiin kaiken maailman ihmisten kanssa, kirjaimellisesti.

Muistelen raivokasta sadekuuroa Norciassa ja syöksyä lähimpään kangaskauppaan. Piti minun heltä jotakin ostaa ja lopuksi mies työnsi sateenvarjon kainalooni, cinque euro, ja osoittautui viisaaksi. Päädyin pyyhinliinapakkaukseen, koska niihin oli kirjailtu tervehdys Norciasta. Oli myös saippuoita, ja ostin impulsiivisesti kaksi parhaan tuoksuista. Sisar otti selvää omastaan, on sitruunapuuta ja kuuluu tuoksuvan edelleen, kannustin ottamaan sen käyttöön.

Saippua teki minut onnelliseksi, tai saippuoiden muisto. On hyvä että maailmassa on Umbria.

Niin ja muistan tryffelimunakkaan. Juhannuksena korkkaamme kaiken sen syötävän ja juotavan jonka retuutin tällä kertaa tuliaiseksi.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 07.06.15 - klo:17:40 »
Menen hakemaan lapseni pois Aholansaaresta, ja yksi ystäväni lupautui matkaseuraksi. Löysin kirpputorilta kolmen euron hintaisen, toimivan ja siistin vedenkeittimen (toivon mukaan) kohtapuoliin omilleen muuttavalle esikoiselle. Kuopukselle löytyi vihdonkin uusi polkupyörä.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 07.06.15 - klo:18:20 »
Ihan tämä elämä kaikkinensa!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 08.06.15 - klo:10:04 »
Matonpesu painepesurilla. :023: