Kirjoittaja Aihe: Tänään 37  (Luettu 30486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #90 : 09.04.15 - klo:20:11 »
Oli sieluni rauhaton keskittymään kyvytön ja kaikkea ja totesin, että tämä on Docensin merkkipäivä. Päädyin sitten ulkoilemaan hieman siis hyvin vähäsen, kätkin perfektin sydämeeni ynnä joitakin sanoja ja tutkistelin niitä siellä  :003:.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #91 : 09.04.15 - klo:20:54 »
Hierotin itseäni yhden tunnin vapautuakseni niskajumista, nyt tuntuu jäykän hyvältä. Palataan normaaliin päiväjärjestykseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 37
« Vastaus #92 : 10.04.15 - klo:07:21 »
Hierottaminen on ihanaa. Ensimmäiset kerrat saattavat tehdä kipeäksi, mutta jatkossa helpottaa.

Markkinoilla tapasin tutun rouvan jolla myös on niskajumi. Siitä tietysti juteltiin. Hän on käynyt omin rahoin yli 30 kertaa fysioterapiassa, eikä ole saanut apua.Siihen rahanhaaskuuseen en hevillä lähde.
Teen joka aamu jumppaa jaloilleni ja hartioilleni. Raskaimmat punnerrukset olen jättänyt, ja se on vain venyttelyä. Jaloille kyllä kevyesti reisilihaksia vahvistaa liikettä kuntolaitteella kevyin vastuksin. Lisäksi päkiöillä varvistelua. Se vahvistaa pohkeita ja tasapainoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 37
« Vastaus #93 : 10.04.15 - klo:07:56 »
Tänään mennään poliisilaitokselle uusimaan passi. Viisi vuotta on ensi kuussa ummessa. Ajokortti tuli pääsiäisestä huolimatta viikossa eli en moiti kuin Helsingin poliisilaitosten ajanvarausten yli neljän viikon jonoja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1568
Vs: Tänään 37
« Vastaus #94 : 10.04.15 - klo:11:06 »
Tänään on 100. päivä iliman facebookkia. :109: Melekoonen roskapostittaja tua face, kun on lähettäny mulle tänä aikana reilut 300 muistutusta ym. sähköpostihin. Muutaman kerran piti kirjautua hetkeksi, kun piti asioiren hoitamiseksi saada veljenpoikien yhteystietoja Ruotsista.
Eilen menetin ääneni, kun kävin äänestämäs. Hirviä flunssa runteloo hengityselimiä.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 37
« Vastaus #95 : 10.04.15 - klo:12:08 »
Kyllä oli hyvä taas kuulla mitä face-book on ikävimmillään. Vaikka olisi joskus mukava kun se olisi, taitaa olla parempi että ei.

Ääni meni multakin, uurnaan. Jonotin 15 min, Matti ei. Hän meni autoon istumaan ja äänestää myöhemmin.

Nyt on mainio pyykinkuivatusilma. Kaksi narullista on kuivumassa.

Ajattelin pienen päivälevon jälkeen ryhtyä jo tänään autonsiivoukseen. Huomena tulevat nuoret  laittamaan kesärenkaita Mitsuun. Siinä olisi kahdelle autolle ahdasta. Ja minun
osani on laitella syötävää ja katsoa typyköiden perään.

Siivouskin on vielä kesken. Lepäillään välillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #96 : 10.04.15 - klo:12:27 »
Ajelimme Veneheittoon ja äänestimme Koivussa ja Tähdessä Mimmin pitäjässä. Minulla kävi onnen humaus kehoni lävitse, kun annoin roponi keräykseen. Toinen kaveri oli vähän puuttuvainen, mutta näppärän iloinen. Pudotin siis roponi ja nostatin lakkiani ja hymyilin, niin tämä kaveri koppasi katsekontaktini vastaan ja hymyili myös leveästi.Minustahan on vanhemmuuttani tullut vähän epäluuloinen, mitä ihmissuhteisiin tulee. Menin kokemuksieni myötä pilalle ensimmäisen lamamme aikana.
Facebookista oli äärimmäisen vaikea päästä eroon, minulla meni melkein pari kuukautta ja yhtään kertaa ei saa klikata niitä juttuja, löytää taas itsensä samasta "suosta".

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #97 : 10.04.15 - klo:13:04 »
Uuvuksissa mutta kuitenkin vaihteeksi nominien kimpussa. Olen minä ihan järjetön kun yritän oppia öisin.
Ainahan tuntuu jännältä kun on pitkään ihmetellyt kun ei nyt vain tajua jotain ja sitten kirjasta lukee kuinka on. Eli on päässyt mieleen muotoutumasn kysymys ja siinä on vastaus.

Totesin etten opi jos annetaan ensin vastaukset, minun täytyy hoksata oikeat kysymykset.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 37
« Vastaus #98 : 10.04.15 - klo:13:29 »
Olen minä ihan järjetön kun yritän oppia öisin.


Jos minulla on tärkeä asia opittavana niin herään yöllä kello kolmen pintaan. Viisi tuntia saan lueskella eikä kännykkä soittele.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #99 : 11.04.15 - klo:01:58 »
Yritin täyttää niitä hyvin hauskoja ristikkoja joitavon tehty Moodle sivuille kreikan kurssiin, mutta se on se kreikkalainen kyllä ne tehnyt sanon.  Ei niitä voi täyttää kun ollaan vangilassa tai tyytärret tanssivat Herodekselle. Sitten vielä herjaa mokoma että oli virhe!

Mutta minun sieluni suuresti riemuitsi minussa kun viimeistä lukuunottamatta yhdessä tehtävässä menivät verbini oikein, siinä en enää jaksanut ruveta miettimään onko partisiippi nominatiivissa vai akkusatiivissa, mutta oi autuutta suurta, minä kuulkaa käsitin, kuinka niitä taivutetaan. Ei voi käsittää elkei ole mieles ollut kysymys että siis kuinka niin taivutetaan. Kertasin sitten ja tietysti ensimmäisessä aoristissa on aa eikä oo eikä o eikä mikään ou.  Että 1. aoristin partisiippi, yks. fem. ilman artikkelia soi mieleeni levon.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #100 : 11.04.15 - klo:02:00 »
Ja kaksipäätteisistä nomineista on kevään edetessä tullut kaksineuvoisia mikä minulle oli ihan erityinen riemastuksen lähde  :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 37
« Vastaus #101 : 11.04.15 - klo:07:22 »
Tänään tulee hieno sää. Nyt jo aurinko paistaa Kilpiäistenlahdelle. Me olemme vielä varjon puolella.
Tänään ei ole siivousta huoneissa, ja autokin on sisältä jo putsattu. Parituntinen siihen eilen kului. Muutapat paikat kropassa aristavat outojen asentojen jälkeen, mutta Tiikeribalsami auttaa.
Päiväruoka syödään ehkä pihalla. Uusi grilli on valmiudessa palvella. Ribsejä, Kabanosseja ja kasvisnyyttejä laitetaan sen uumeniin. Pihapöytä viritetään paikoilleen, samoin päivänvarjo.
+ 15 astetta on luvassa lämmintä.
Iltasella saunan jälkeen tv:stä katson Vera Stanhopen tutkimuksia.       :023: :023: :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #102 : 11.04.15 - klo:08:58 »
Vera on hieno sarja ja sen päälle Georgen tutkimukset, ainut enkku, kuka ei rähjää ja puhu rumia. Tietysti -60 luvun ihmisenä polttaa liikaa, tai yleensä polttaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #103 : 11.04.15 - klo:23:30 »
Tympäisevää tuo kreikka ja saa ahdistavan olon. En käsitä minkä takia. Opinhan minä joka tapauksessa äärettömän suuret määrät kun ajattelee etten viime vuonna tähän aikaan osannut kaikkia kirjaimia edes.

Kai se on, että kun on yksinään lukenut uuden kielen niin on huteraa. Todella. Ja tämmöisen hyvin ihmeellisen, on kuin kertotaulu. Siis joillakin epämurtoluvuilla. Yök.  >:(

Menen katsomaan telkkaa
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #104 : 12.04.15 - klo:12:38 »
Vein Zetorin startin ja laturin Akku-Keijolle 50v-huoltoon. Onhan se jo aika. Vireä alihankkijayritys mm Ponsselle ja Otanmäen vaunutehtaalle. Puhuttiin kohorttiajasta. Loppuviikosta saan hakea huolletut osat.
Olin netistä lukenut, että solenoidi maatetaan hiilien kautta jännitteiseksi. Oli melkein oikein, kun tästä keskustelimme.