Kirjoittaja Aihe: Äsken  (Luettu 20241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Äsken
« Vastaus #75 : 29.03.15 - klo:12:09 »
Meidänkin yökylätylleröt lähtivät. Vaari vei heidät pizzalle. Sinne tulevat äiti ja isikin. Minä en jaksanut lähteä. Siivoilin jäljet ja käyn lepäämään.
Nilkka kipeyti metsäretkellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Äsken
« Vastaus #76 : 01.04.15 - klo:04:42 »
Ihmettelen mihin aikaan mahdoin simahtaa. Näyn heränneen peräti virkeänä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Äsken
« Vastaus #77 : 11.04.15 - klo:14:51 »
Jälkipolvi-revohka kävi, söi, joi kahvit, ja lähti tivoliin.  Panin tiskikoneen pyörimään. :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Äsken
« Vastaus #78 : 11.04.15 - klo:23:21 »
Osasin monta verbiä oikein.  :icon_biggrin:

Aoristilla on indikatiivissa augmentti  :icon_biggrin: :icon_biggrin: :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Äsken
« Vastaus #79 : 12.04.15 - klo:14:36 »
Sain ohjelmoiduksi meidän mokkulaan pidemmän päälläoloajan. Se on nyt 2 tuntia, kun entinen oli 10 min. Siis aika käyttämättömänä, niin menee kiinni. Aina sai olla napsuttelemassa päälle. Nopeus on 23 Mb/s ja se on riittävä kahdelle koneelle vaikka yhtäaikaakin päällä. Täällä periferiassa on suuri maailma lähellä tuon netin vuoksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Äsken
« Vastaus #80 : 12.04.15 - klo:16:18 »
Tulin pihalta sisälle kun alkoi sataa. Se tulikin sopivasti kun olin saanut kukkapenkkini kuopsutettua ja malvan siemenet kylvettyä.

Urospeipponen kuopsutteli talvilintujen ruokintapaikan alla. Mustarastas tekee sitä samaa päivittäin. Sillä taitaa olla pesä tuossa mäen rinteessä. Varikset pesivät taka-oikealla.

Punarintaa ei ole näkynyt. Toisekseen, se oli ihmeen myöhään syksyllä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Äsken
« Vastaus #81 : 12.04.15 - klo:17:13 »
 Agape-ateria itäisen kalenterin ylösnousemuspäivänä monien eri maallisten kuppikuntien sisarten ja veljien kanssa.  Kristus nousi kuolleista; totisesti nousi.... :039: Näkyi Viron uusi piispakin olevan Jerusalemissa pääsiäispalveluksessa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Äsken
« Vastaus #82 : 17.04.15 - klo:12:10 »
Onnistunutta kahvia suussani. Hommasin mielenrauhan itselleni ilmoittautumalla kreikan kesäopintoihin, joskin se iski kipeästi suonta mutta näin olen tehnyt jo kun opettelin satsioppia eli kesäyliopistossa sekä talvella ja silti oli kenraalibasso vaikeaa. Vaikka miten laski ja laski oli jossain aina joku rinnakkain menevä kvintti.

Kun tein ylimääräisen kurssin ja sai valita yhden tehtävän valitsin impressionismin koska siinä on paraastaan pelkkiä kvinttikulkuja. Olin oikein kostonhimoinen kaikille kvinteille ja siitä edes olen kirjoittanutkin pelkkiä avokvinttejä ja elämäni on ollut hyvää ja rikasta  :icon_eek: :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Äsken
« Vastaus #83 : 19.04.15 - klo:12:37 »
Kävin äänestämässä. Paikka sopivasti kirkon ja kodin välissä. :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Äsken
« Vastaus #84 : 21.04.15 - klo:15:40 »
Allekirjoitin Amnesty Internationalin vetoomuksen Uzbekistanin presidentille. Siellä on pidetty toimittajaa 16 vuotta vankilassa ja häntä on kidutettu.



https://www.amnesty.fi/tyomme/teemat/kidutus/

https://www.amnesty.fi/vetoomukset/stop-torture-kidutettu-toimittaja-bekzhanov-vapautettava/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Äsken
« Vastaus #85 : 21.04.15 - klo:17:16 »
Siellä on kaikenlaisia vassareita vallassa. Kirjoitin korvakuulolta, meniköhän oikein. Tarkoitin putinilaasia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Äsken
« Vastaus #86 : 22.04.15 - klo:07:06 »
Myös minun ajatuksissani kom = putin.

Minä kirjoitan sydämen ajatuksen mukaan. En suinkaan kaikkeen joihin pyydetään. En olemyöskään Amnestyn jäsen, mutta monet asiat joita he ajavat, ovat hyviä. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Äsken
« Vastaus #87 : 22.04.15 - klo:07:32 »
Ota sitten selvää siitä Putinin Vovasta! Taistelee Ukrainan fasisteja vastaan äärioikeistolaisten pärinäpoikiensa tukemana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Äsken
« Vastaus #88 : 22.04.15 - klo:07:36 »
En tahdo pysyä kaikissa asioissa viisaampieni mukana. Tunteellahan minäkin kirjoitan. Leijailen niin mielelläni etunimikaimani vänr Kariluodon mielenmaisemissa ja se ei liene enää tätäpäivää. Sitten törmään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Äsken
« Vastaus #89 : 23.04.15 - klo:17:58 »
En tahdo pysyä kaikissa asioissa viisaampieni mukana. Tunteellahan minäkin kirjoitan. Leijailen niin mielelläni etunimikaimani vänr Kariluodon mielenmaisemissa ja se ei liene enää tätäpäivää. Sitten törmään.

Älä suotta, kotiaawe kuuluu jokaisella olla. Ja yhtä kehnostihan kävi Kariluodon kuin Docensinkin. Molemmista vielä osas sanoa, tuo mies kuolee tänään.

Olin eräopaskurssilla jolla kaksi osasi Tuntemattoman ulkoa, toinen oli muuan Seppo. Huomattiin kun ensi suunnistuksessa rupesi vetäjä katselemaan että mistä edettäs. Todettiin että mennäänpäs mokoman suon yli niin että heilahtaa.

Sitte  löytyi sovelias repliikki joka vaiheeseen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.