Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5  (Luettu 40307 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

• ystäväkansaa
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #60 : 21.12.14 - klo:22:53 »
Myyjä oli sillä lailla ulkomaalaistaustaisen oloinen, etten usko hänen olleen metsän omistaja.

Menee ulkotiloissa tilapäisesti suoritettavan kaupan piiriin. Vieraan työvoiman käyttäminen myyjänä ei aiheuttane tähän kohtaan poikkeusta. Torikaupassakaan ei tyrkätä kuittia, vaikka myyjä on asiallisesti palkkatyössä.

Kokonaan toinen asia on sitten se, miten tunnollisesti kuusia myyvät ilmoittavat myyntitulonsa verotuksessa ja hoitavat ulkopuolisen myyjän verot ja sivukulut. Odotan toiveikkaasti, että pian puhelimen lisälaitteena toimivat maksupäätteet ovat nykyistäkin halvempia ja helpompia ja käteisen rahan käyttö niin vähäistä, että verotuksellisesti epämäärinen käteiskauppa vähitellen häviää maaseudultakin. Uskon, että tulot ilmoitetaan varsin hyvin. Riski kärähtämiseen on näet kuitenkin kohtalainen, kun kuusien määrä myyntiä aloitettaessa on hyvin arvioitavissa. Tiedän tapauksen, jossa sattumalta asiakkaaksi osunut viranomainen huomautti myynnin luvanvaraisuudesta ja sai toiminnan loppumaan (ja asiakaspalvelun huononemaan) ilman sanktioita.

Nykyisin maalla tilanne on monessa tapauksessa se, että jos haluaa jotain tehdyksi heti eikä viidestoista päivä, korvaus on suoritettava epävirallisin menetelmin. Tällainen oli tilanne silloin, kun pimeänä syysiltana havaitsin pienen turkiseläimen remuavan pari kuukautta tyhjillään olleessa torpassa. Kun iltayöstä soittelin kylänmiehille, en kyllä kysellyt verokirjaa, vaan kiittelin vuolaasti avuksi ehättänyttä. Pakkiokseen hän sai raadon (meni kuulemma pakastimen kautta täyttäjälle) ja hieman myöhemmin lisäpalkkion paikallisessa valuutassa (=70 cl viskiä). Koetin kerran selvittää, montako lakia tuli tuon episodin takia rikotuksi, mutta en enää muista tulosta. Tekoja ei voine lukea törkeiksi ja syyteoikeus on jo vanhentunut

Mt

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 22.12.14 - klo:14:28 »
Onko epäilystä, että olisivat olleet varastettuja kuusia?

Lähinnä ajattelin, että myyjä ehkä saa tehtävästään palkkaa, mutta saako kaiken muun hyvän, mitä työsuhteen pitäisi tuoda tullessaan. Eläketurvaa ym. Mielelläni olisin maksanut puusta sen verran että noita jälkimmäisiäkin on varaa maksaa.

Osa kuusista oli viljeltyjä serbiankuusia ja loput kotimaisten kuusten latvoja.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 16.02.15 - klo:08:51 »
Luulen tänään löytäneeni kansanedustajaehdokkaan jota voin äänestää. Olen ollut pienessä pulassa sekä puolueen, että ehdokkaan valitsemisessa.
Asia varmistuu kun esille asettuneet voi tarkemmin tutkia netistä ja Ylen videolta.

Nyt löytämäni on varmasti sote-asiantuntija, ja sehän on meille ikääntyneille tärkeää.
Olen myös pari kertaa tavannut, ja kuunnellut häntä.  Hän on kristitty ihminen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 16.02.15 - klo:09:27 »
Körttifirmassa on ollut kaikkien puolueiden kannattajia. Kukahan voisi olla demari? Kyllä siellä niitäkin on.

Niitä syntyy kun iikollin ja kommunistin lapset saavat lapsia ja kasvattavat ne demariympäristössä, eli perintötekijät ja ympäristö, te tiedätte. Se vaihe saattaa niitä ravistella, kun vaikutti siltä ettei siinä puolueessa osata enää muuta kuin paperille ja metallille toimittaa mitä he määrää. Lisää Liksaa. Luultiin ettei ne osaa kuin kaksi sanaa mutta osaa ne,Koneet Alas.

Itse aate on varjoaan voimakkaampi sanoi räätäli Halme kun punaiset tarttui kivääriin. Siellä ne on esivaarit tähtäilleet toisiaan yli pellon. Eli perimään kai kirjoitettiin ettei ole helppoa asettua kenenkään ns. puolelle. Sitten jos syntyy noin ja kasvaa kansanvihollisten lapsena (opettajat, neuvostovastaisia imperialisteja) ja päätyy potilaslääkäripotilaaksi, mitä se on.

Sosiaalidemokraatti.  :icon_biggrin: Terveisiä lapualaasel toveril ja jos heittiä on. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 16.02.15 - klo:09:34 »
Hänellä onkin hyviä kirjoituksia netissä - oon lukenu niitä. Remareissa on vasemman ja oikean laidan kulkijoita ja taitaa vielä keskellekin jäädä. Tätä yhtä laitaa tietenkin vierastan kun se ei eroa yhtään yhdestä kok..........no, antaa olla  :icon_wink: Pääasia kuitenkin, että remarit ja Kansainvälinen valuuttarahasto on tulleet vas.liiton elvytyslinjalle  :023:

Sipilälle vinkki, jos haluaa lopettaa turhia valtion virkamiesten virkoja niin Ulkopoliittisen instituutin voisi ampua kuuhun.

Remaarit erottaa kokomustasta nyt varsinnii kun täl jälkimmääsel on nii suustans siivotoin jäläkikasvu!  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 16.02.15 - klo:09:40 »
Minulla pyörii alati ajatuksissa Putin ja hänen valtansa. Nyt ovat yhtenä rintamana G-20 maiden johtajat osoittaneet miten ovat asenteet. Senkin Putin kieltää, että häntä arvosteltaisiin.  Olisi jännittävä kuulla jonkun asiantuntijan mielipide hänen olennostaan. Angela Merkel on niitä rohkeimpia sanomaan.
Uhittelevan lapsen olemus suuren valtion ruorissa on pelottavaa.

Presidentti Niinisto nostaa profiiliaan minun mielikuvissani itsestään. Hänessä alkaa olla hyvän ihmisen piirteitä yhä runsaammin. Rohkeutta sanoa on löytynyt.

Minä olen pitänyt häntä hyvänä miehenä myös mitä paremmin tunnen. Itse asiassa sanoin itselleni, oho, katsos ja kuunteles uudestaan Leena, kun hän aikanaan totesi ettei hänessä ole presidenttiainesta. Milä pressa se istuu Storyvillessa iltojaan puolivillinä poikamiehenä? En minä, sanoi Niinistö. Luin kirjansa, ostin sen, kun myivät alessa ja luin uudelleen. Angela Merkelistä en alkuun pitänyt, oli Rautarouvan makuinen. Ei enää.

Siis hyvänä miehenä Niinistöä. Putin pelottaa itseäni myös mitä kauemmin seuraan. Meidän mummolle sanoin että vähät itsestäni mutta tänne jää muita.  :kahvi:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 16.02.15 - klo:09:55 »
Taloudesta on tullut uusi maailmanuskonto. Sen opinkappaleisiin kuuluvat mm. kilpailukyky, kulutus ja leikkaukset. Suomessa pappeina toimivat muutama tiettyä liturgiaa toistava pankkien ja EK:n talousoppinut sekä eräs puolue ja sen ministerit ja kansanedustajat, kaava on aina sama. Television uutisista on tullut tärkein uuden uskonnon viestittämiskanava; myös iltapäivälehtien asema on merkittävä tämän ilosanoman levityksessä. Auta armias, jos pullikoit tätä uskontoa vastaan ja esität kerettiläisiä näkemyksiä näitä puolijumalia vastaan - huonosti sinun käy. Erityisen hämmästyttävän suuren aseman tämä uskonto on saanut Suomessa. Toisinajattelijoilla ei ole mahdollisuuksia saada näkemyksiään valtamedioissa esille.

Näitä pohtii myyrä.

Jos myyrä kaipaa uskolleen vahvistusta tahi eihän se hänen omaansa ole vaan toteamaansa hänen kannattaa tilata Helsingin yliopiston Käytännöllisen teologian vuosikirja, se mikä on tehty Heikki Kotilan muistolle, paremmin en vuodesta osaa sanoa enkä tiedä mis  se nyt on.  Docens, te tiedätte.

Siinä on asiasta hieno kappale.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 16.02.15 - klo:10:00 »
   Mistä sinulla, Leena, tulee tuota sekoilua!?

Anteeksi myöhennetty vastaus... Siis tarkennus. Olen miettinyt ankarasti.
Minä epäilen vahvasti maapallon ulkoisinta ilmakehän osaa  :repee2: :repee2: :repee2: jossa asuu tämmöisiä. Ne uivat yön pimeydessä iPadiin revontulien myötä ja kirjoittavat omiaan. Minun piikkiini. Ihan kuin  :026:.
« Viimeksi muokattu: 16.02.15 - klo:10:12 kirjoittanut Leena »

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 16.02.15 - klo:10:31 »

;D :081: :082: :098: :repee2: :repee: :005: :043: :042: :037: :036:

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 16.02.15 - klo:10:34 »
 :kahvi:
    ;D :081: :082: :098: :repee2: :repee: :005: :043: :042: :037: :036:

Minä arvasin että sinä heti vastaat! Sinä olet lutunen, oikeasti.  :109: :109: :109: :115: :115: :115: :115: :115: :069: :icon_sunny:  :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :icon_biggrin: On suurta tulla vihdoinkin ymmärretyksi!   :icon_biggrin: :icon_biggrin: :icon_biggrin: :icon_biggrin: :icon_biggrin:

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 16.02.15 - klo:10:44 »
Olen ollut vuodesta 1993 körttifirman palveluksessa... työntekijöissä on ollut melkein kaikkien puolueiden kannattajia, mutta ei kristillisdemokraattien kannattajia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 16.02.15 - klo:10:47 »
Huh kuinka oikein säpsäytti kun luin Leenan kirjoituksen Putinista!  Onneksi lopussa selvisi että kyse olikin Sauli Niinistöstä.

Sunnuntaisessa Suomi on venäläinen ohjelmassa selvisi kuinka eri tavoin maamme arvioivat rehellisyyttä. Meille rehellisyys on, kai  luterilaisuuttamme, arvo josta ei tingitä.
Venäjällä suomalaisia pidetään omituisina kun he vaativat rehellisyyttä.

Olen hyvin pettynyt kreikkalaisiin kun on käynyt ilmi kuinka siellä asioita on hoidettu. Luulin heitä, ja ainakin turistit pitivät Kreikkaa ihanne-maana kun siellä saattoi jättä lompakon ravintolan pöytään eikä sitä viety.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 16.02.15 - klo:15:57 »
Olen hyvin pettynyt kreikkalaisiin kun on käynyt ilmi kuinka siellä asioita on hoidettu. Luulin heitä, ja ainakin turistit pitivät Kreikkaa ihanne-maana kun siellä saattoi jättä lompakon ravintolan pöytään eikä sitä viety.

Olen kuullut tähän selityksen, että kreikkalaiset eivät varasta siksi, että se olisi lapsellisen yksinkertaista. He arvostavat hienostuneempaa epärehellisyyttä. Kunnia se on kelmilläkin!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 16.02.15 - klo:16:09 »
Tyyliin; Valtio ei ole lähimmäinen, verotuksen kiertäminen ja aikoja sitten kuolleiden eläkkeiden kuittaaminen on neuvokkuutta.   :018:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 16.02.15 - klo:19:32 »
Tyyliin; Valtio ei ole lähimmäinen, verotuksen kiertäminen ja aikoja sitten kuolleiden eläkkeiden kuittaaminen on neuvokkuutta.   :018:

Meillä se menee toisinpäin...  Vainajalta peritään ulosottoon vuosien jäljestä ties mitä.  :003:
Eläkelaitokset, verovirasto! He ei ymmärrä, ettei tuolta puolen pudotella täällä käypää valuuttaa.