Kirjoittaja Aihe: Hirmuisia unia  (Luettu 16823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Vs: Hirmuisia unia
« Vastaus #30 : 26.11.14 - klo:11:35 »
Nutta oli lystiä todeta että ettei se lääkärilatina ollut kuin kreikkaa. Somatikos ja psyke ja kardia ja esttiomega on kyllä syödä mutta aoristina se muuttuukin fagoksi eli fagodyyttejähän elimistössä vilistää sinne tänne, siis solunsyöjiä.

Sivusta seuranneena olen havainnut, että lääkärit käyttävät latinaa ja kreikkaa rinnakkain. Terve ihminen taitaa olla latinalainen ja sairaudet kreikkalaisia.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 30.11.14 - klo:05:03 »
Minä uneksin suuresta vanukkaasta ja lähdin sitä keittiöstä hakemaan siellä heräsin että oli unta...
Uni oli ihan hyvä, herääminen huonompaa.
Koulussa abivuonna kerran olin pukeutunut ja kaikkea, lähdössä kouluun.  En ihmetellyt että oerhe nukkui, unisena ajattelin niillä olevan ysin aamun tai jotain. Joku epäilys sai kunnolla heräämään ja katsomaan eteisestä kelloa Oli neljä.  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 30.11.14 - klo:05:47 »
Sivusta seuranneena olen havainnut, että lääkärit käyttävät latinaa ja kreikkaa rinnakkain. Terve ihminen taitaa olla latinalainen ja sairaudet kreikkalaisia.

Huolellista seuraamista sanoisin vaikka nekin ovat sokei ja kuumei en tuunista sanajuurta. Fago on syömistä ja fagosyytti on syöjäsolu joita kyllä kertyy taholle jossain tilassa en nyt muista tarkemmin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 30.11.14 - klo:19:21 »
Oftalmoplegia (lääketieteen kreikkaa) haittaa okulomotoriikkaa (anatomian latinaa).

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 02.12.14 - klo:10:33 »
Oftalmoplegia (lääketieteen kreikkaa) haittaa okulomotoriikkaa (anatomian latinaa).

Näillä mennään. Kyllä se auttaa oppimista.  :icon_biggrin: johonkin kyl törmäilin joka oli sairautta vaikka ilmikreikkaa. Etenemme kohti paranemisihmeitä aoristin myötä. Kuumeinen anoppi oli kreikaksi kuumeessa.

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 02.12.14 - klo:11:38 »
Mistähän johtuu että näkee niin paljon unia matkustamisesta? Viimekin yön unessa olin taas lähdössä jonnekin. Tai unien jännittävistä kaukomaista. Matkustaminen ei kuitenkaan ole päivittäisissä ajatuksissani, tai suunnitelmissa tai edes suurissa intohimoissani. On se ihan mukavaa ja joskus tekee mieli mennä jonnekin.  Olen kyllä tutkimusmatkailija-luonne, utelias ja luonnossa liikkuessa kiinnostunut tutkimaan loputtomiin metsäpolkuja ja uusia maisemia.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 02.12.14 - klo:12:55 »
Minäkin olin viime yönä jossain ihan vieraassa kaupungissa ja mietin miten pääsen sieltä pois.
Että löydänkö sen tien jota tulin vai pitääkö mennä toista tietä.
Oli erikoisia rakennuksia jne...
Löysin lopulta kuitenkin kotitielle.  :eusa_angel:
Usein tuollaisia unia näen.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 02.12.14 - klo:13:45 »
Sisarille on helppo vastata - niin täälläkin. Unet alkavat kiertää kehää heti, kun navigaattorilla alan reittä suunnittelemaan. Eivät unet painostavia ole, mutta liian pintaan tulevat ja ohentavat siten yön lepoa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 02.12.14 - klo:13:59 »
Lapsena näin paljon putoamis-unia. Myöhemmin takaa-ajoja.  Työpaineet kiusasivat unissa vuosia jo eläkeputkeen jäätyäni. Oli ainaista kassantäsmäytystä. Ja se ei sitten millään onnistunut. Niin sotkuisia eivät täsmäytykset todellisuudessa olleet. Unissani piti vaikkapa arvioida kultakorujen arvo, arvopaperit ym, mitkä muka kuuluivat kassaan. Nyt olen niistäkin jo vapaa.
Huolehtijana  minulla toistuvat usein erilaiset perheenjäseniin liittyvät uninäyt, etsimiset, väärät vaatteet vaikkapa. Nekin vähentyen. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 31.01.15 - klo:18:47 »
Toissayönä näin unen jossa  vn  kirjoitti foorumin palstalle: Olen onnellinen, tililleni on tullut 82.117 euroa !
Oletko lotonnut ?

Tänään jälkikasvu kävi syömässä. Olivat olleet heppa-mummin ( vanh. tyttäremme) luona yö-kylässä. Nuorempi oli herännyt yöllä. Aamulla oli käynyt ilmi, että hän oli tepastellut mumminsa pakastekaapille ja tyhjentänyt siellä olevat jäätelötuutit ja pannut ne lelukassiinsa. Aamulla kun kävi ilmi mitä oli tullut yöllä tehdyksi  hän ilmoitti nelivuotiaan neuvokkuudella: Se oli unta ! Minun kysellessä siitä täällä meillä lisää hän vakuutti : Se oli painajainen !
Onneksi oli " unissaan" kuitenkin sulkenut pakastimen oven.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 31.01.15 - klo:20:01 »
Näen joskus unia, joissa ratkaisen sankarillisesti maailman ongelmia. Eräässäkin unessa sanoin Vladimir Putinille jotain tällaista: "Jos haluat tulla muistetuksi suurena valtiomiehenä, rupea kunnioittamaan totuutta. Nyt valehtelet kuin varastettua hevosta markkinoilla myvä kanalja." Heräsin valitettavasti ennen kuin ehti vastata minulle.

Heräämisen tehtävä on keskeyttää uni ennen kuin siitä kehkeytyy liian kammottava.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 31.01.15 - klo:20:08 »
En ole lotonnut...mutta tuolla unella saattaa olla symbolinen merkitys...sitä kyllä
avoimesti kyselen...

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 05.02.15 - klo:19:43 »
Heräsin viime yönä kesken syvän ja rauhallisen nukkumisen nopeaan ja voimalliseen näkyyn tai kokemukseen . Unta se ei ollut.

Ilman mitään, yks´kaks näin voimakkaan punahehkuisen palon. Se oli niin nopeaa, että kun yritin muistella, niin se oli kuin pommin räjähdys jota seurasi suuri tulipalo.
Uneni ovat aina joko mustavalkoisia tai ruskeasävyisiä, kuin vanhat valokuvat. Nyt palo hehkui kuin voimakkain iltarusko. Ääntä ei ollut. En pelästynyt, ainoastaan näin ja totesin.

Pomppasin istumaan, mutta nukahdin saman tien.
Aamulla mietin hetkisen johtuiko näky sota-uutisista vai oliko se muuta.

Onhan nyt kirjoitettu tästä, että lopunajan kello näyttää enää 3 min. vaille puoliyön.
Olen kaksi kertaa nähnyt kello-unen. Niissä kello on ollut 5 min vaille.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 06.02.15 - klo:21:20 »
Erittäin mielenkiintoinen näky.
Erikoinenkin.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 06.02.15 - klo:21:26 »
Minä näin, olikohan toissa yönä sellaisen unen että lapseni olivat vielä aika pieniä ja meille tuli laillaan tuttu mies...ja hän toi aivan mahdottomasti munkkeja. Niitä oli tiskipöytä, kaapit ja ruokapöytä ihan täynnä. Sellaisissa kaupan muovikasseissa niitä oli, ihan tajuton määrä. Sitten aloin keittämään kahvia ja laitoin myös vedenkeittimen päälle ja otin ison puolikkaan pullapitkon kaapista ja aloin siitä viipaleita leikkaamaan niin tämä mies kysyi: "Onko se sinun äitisi leipomaa ?" Ja minä vastasin että "Kyllä on" Ja äitini kyllä onkin aina leiponut reilumman kokoista pitkopullaa kuin minä.

Sitten vanhin lapsi oli unessa n. 12 vuotias ja olimme lähdössä ostamaan kouluvaatteita kun koulu oli pian alkamassa.
Sanoin nuoremmille lapsilleni että kyllä tekin saatte omanne ennen koulun alkua mutta nyt menen Veskun kanssa ensin vaateostoksille.

Molemmissa oli erittäin leppoisa tunnelma ja muistin ne aamulla hyvin, muistan vieläkin.
Joskushan käy niin että juuri herättyään saa vielä kiinni mitä se uni käsitteli ja sisälsi mutta jo kahvinkeittopuuhassa uni on haihtunut, ei siitä saa kiinni enää.
Tai näin mulla ainakin on.