Kirjoittaja Aihe: Hirmuisia unia  (Luettu 16822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Hirmuisia unia
« Vastaus #15 : 23.10.14 - klo:11:42 »
Sisko on nähnyt unia jotka minä analysoin vaikka hön ei suostunut menemään sohvalle pitkäkseen eikä tajunnut kun minä yritin saada vapaasti assosioimaan mitä hänen pitää tehdä.

Toinen oli hirvee syöksyuni jossa mies ajoi liian nopeasti ja olikin yhtäkkiä retkahtanut vasten rattia jalka kaasulle lukkiutuneena. Minä näin silloin tieunta myös mutta  se meni hitaasti ylöspäin ja minä kiipesin.

Sitten sellainen työpaikkauni.

Hän rupesi painajaisia näkemään kun tuli eläkemuutos.
Minä myös.
Meillä on taipumusta ollut lapsesta asti nähdä yhtä aikaa samaa painajaisunta jolloin äitimme on joutunut syöksähtelemään sillä me emme nukkuneet samassa huoneessa mutta metelöimme.täytyy soittaa illalla ja kysyä mitä hän viime yönä näki  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 09.11.14 - klo:07:00 »
Olen aina nähnyt paljon ja monenlaisia unia. Myös edesmennyt äitini oli unien näkijä. Myös molemmat poikani näkevät tarinaunia. Painajaisia on tasaisin väliajoin ja seikkailu-unista saisi varmaan menestysromaanin aiheen. Enneunet ovat omalla tavallaan mielenkiintoisia tai sitten pelottasia.Tänään heräsin painajaiseen, että juuri korjattu iso hammaspaikka olisi taas lähtenyt. Helpotus oli suuri, kun näin ei ollutkaan tapahtunut. Hankala vaihe unissa on ollut vanhemieni vakavien sairauksien ja kuolemien jälkeen. Olen tehnyt surutyötä öisin alitajunnassa, kun päivällä ei siihen ole ollut ilmeisesti mahdollisuutta.  Hankalin vaihe oli äitini kuoleman jälkeinen reilu vuosi, kun näin unta äidistä ja miten hän ei olisi halunnut taloaan myytävän. Unessa tarina jatkui varmaan toista vuotta ja lopulta äiti unessakin antoi periksi ja muutti talosta pois.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #17 : 18.11.14 - klo:11:08 »
Viime yönä oli perheriitautuminen, jossa heräsin siihen että äitini myönsi, kyllä sevon totta että sinun on laihdutettava. Aloitin, mutten tiennyt miten laihdutus tapahtuu :003:. Kaikkia willejä unia! Useasti jokin vaivaa mieltäni, tällä kertaa kai tuota polvea jomotti, ja se uni piti minut unitilassa, kun oli aikakin nukkua.

Pitää mainita mummolle että pääsi uneen henkilöksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 18.11.14 - klo:11:11 »
Olen aina nähnyt paljon ja monenlaisia unia. Myös edesmennyt äitini oli unien näkijä. Myös molemmat poikani näkevät tarinaunia. Painajaisia on tasaisin väliajoin ja seikkailu-unista saisi varmaan menestysromaanin aiheen. Enneunet ovat omalla tavallaan mielenkiintoisia tai sitten pelottasia.Tänään heräsin painajaiseen, että juuri korjattu iso hammaspaikka olisi taas lähtenyt. Helpotus oli suuri, kun näin ei ollutkaan tapahtunut. Hankala vaihe unissa on ollut vanhemieni vakavien sairauksien ja kuolemien jälkeen. Olen tehnyt surutyötä öisin alitajunnassa, kun päivällä ei siihen ole ollut ilmeisesti mahdollisuutta.  Hankalin vaihe oli äitini kuoleman jälkeinen reilu vuosi, kun näin unta äidistä ja miten hän ei olisi halunnut taloaan myytävän. Unessa tarina jatkui varmaan toista vuotta ja lopulta äiti unessakin antoi periksi ja muutti talosta pois.

Tuo on hieno uni! Talo tarkoittaa ihmistä, ja annoit  vähitellen äidin suostua "muuttamaan pois"  .

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 18.11.14 - klo:19:30 »
 :icon_eek:

Näin unta että siivosin perusteellisesti kylppärin lattiakaivoa ja ongin sieltä pitkiä hiuksia.
Tosiasia että se pitääkin kohta siivota.
En pidä sitä lainkaan inhottavana hommana vaan palkitsevana jota voi tehdä ihan flow-sydeemillä.
Ja näkee heti työnsä ja kättensä ansion.
Uni oli ihan todentuntuinen, kumikäsineetkin samat jotka löytyy oikeasti multa.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 20.11.14 - klo:21:39 »
Näin viime yönä unta että olin autoilemassa ihan vieraassa ympäristössä ja sitten tuli joku kaupunkikin ja mietin kuinka osaan ajaa täällä vallan vieraassa ympäristössä. Pysäköin ja menin johonkin kauppaan jossa oli paljon väkeä ja huomasin että eräs ystäväni (joka ei ole tietääkseni ikinä ollut kaupan kassalla töissä vaan on anestesiahoitaja) niin hän oli muka siellä kaupassa töissä. Aloin sitä ihmettelemään ja perääni kertyi kauhea jono ihmisiä ja minä en vaan ymmärtänyt siirtyä mihinkään vaan puhuin ja puhuin.
Ja jono vaan kasvoi ja kasvoi.

Olisi varmaan ollut oikeassa tilanteessa kauhu-uni...tai pikemminkin kauhukokemus kassalla olijalle kun mahdoton jono vaan kasvaa ja yksi ei tajua siirtyä sivuun vaan porisee ja porisee kuin puuropata liedellä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 21.11.14 - klo:18:45 »
Haitanneeko tuo, jos unessa puhuu. Oikeassa elämässä voi olla muutenkin, että itse viisaana huomaa..kin :eusa_angel:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 25.11.14 - klo:06:35 »
Juuri herösin unessa tapahtui kyllä jotakin tavatonta joka koski UTn kreikkaa.
Jaa näytän nukahtaneen takasin. Sitten en enää nähny unia. Lähteköön tämä kertomus nyt.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 25.11.14 - klo:06:42 »
Ainakin minä sain sen luetuksi.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 25.11.14 - klo:06:43 »
Kas, se näytti lähtemättömältä :icon_eek:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 26.11.14 - klo:10:48 »
Taas oli unessa kreikan opiskelua, johan on merkillistä. Mutta minä luen sen, kyllä vain. Olkoon vaikka kvadriljoona verbivartaloa. Augmentti tulee elkei se sula pois,  sitten vartalo joka on mikä on kaikista mahdollidista joita joillakin on enemmän joillakin vähemmän sitten teemavokaali paitsi poikkeuksia ja sitten pääte. Eihän tämän pitäisi olla yhtään vaikeaa!  >:(

Ja kas lystiä toisinaan siitä verbistä tehdään substantiivi. Kai niitten filosofia vaati semmoisia ilmaisumahdollisuuksia. Minä rupean käsittämään miksi kristinuskon yksinkertaiset kauniit perustotuudet muistuttaa amerikkalaisia joulukuusia joista ei sitä kuusta näy enää ollenkaan. Hellenistinen kulttuuri koristeli kuusen.  >:(
« Viimeksi muokattu: 26.11.14 - klo:10:52 kirjoittanut Leena »

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 26.11.14 - klo:10:55 »
Mulla viime yönä oli lipunnosto salkoon.
Jonkun toisen kanssa.
Muistimme siinä vähän liian myöhään että on liputuspäivä ja sitten menimme nostamaan sitä.
Mutta emme muistaneet missä lippua säilytetään.
Kiersin aikani ja löysin ja siinä muistin että täällähän sitä on aina säilytetty.
Sitten nousi lippu salkoon.

Kai Hyttinen - Nosta lippu salkoon

https://www.youtube.com/watch?v=ONSR96wloZ8

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 26.11.14 - klo:10:56 »
Nutta oli lystiä todeta että ettei se lääkärilatina ollut kuin kreikkaa. Somatikos ja psyke ja kardia ja esttiomega on kyllä syödä mutta aoristina se muuttuukin fagoksi eli fagodyyttejähän elimistössä vilistää sinne tänne, siis solunsyöjiä.

Helppoa kuin ylensyöminen  :109:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 26.11.14 - klo:11:05 »
Helppoa kuin heinänteko  :icon_biggrin:

-Tosin ennen se oli kovaa hommaa seivästysaikana se heinänteko.
-Nykyään näkee valkoisia isoja pyöröpaaleja tai pötköpaaleja peltojen tietämissä.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 26.11.14 - klo:11:12 »
"Aitoontaistas"... kolme vuosikymmentä sitten näin painajaisen...
wilhelmi niskasen jäljillä