Kirjoittaja Aihe: politiikkaa  (Luettu 44533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
Vs: politiikkaa
« Vastaus #90 : 21.04.15 - klo:12:22 »
Yksi seikka pienesti ilahduttaa: Suomessa ei ole, ainakaan toistaiseksi ja kovin laajamittaisesti, lähdetty Ruotsin kaltaiseen poliittiseen hiekkalaatikkokiusaamiseen ("me hyvikset emme leiki noiden pahisten kanssa"). Yksityisiä raivareita on toki kuultu ja luettu. Monilla on paha mieli, moni ilmoittaa muuttavansa maasta.

Huom. Tämä ei ole puoluepoliittinen kannanotto. Jokainen saa vapaasti kannattaa ja inhota, mutta demokraattiset vaalit ovat demokraattiset vaalit. Peräkylän vaarilla ja Stadin nuorella on kummallakin yksi ääni, kuten kaikilla muillakin äänioiketetuilla.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 21.04.15 - klo:13:20 »
Luulisi Saliksen mainitsemien konservatiivien lukevan raattua vain kotonaan, viisastuneena Räsäs-tapauksesta.
Onhan PerSuilla tosin Niikkonsa ,  samaa lajia, ellei jyrkempää.
Sipilä ja muutkin pj:t korostivat ainakin ennen vaaleja yhteisöllistymisen merkityksestä .
Myös toimittajat ovat toivoneet, luulen myös suurimman osan kansasta toivovan, että hoidetaan asioita eikä uskonasioita.

Meillä täällä minun ollessani KD:ssä löytyi jäseniä niin vapaista suunnista, luteruksista,
ortodokseista. Oli Kansan Raamattuseura, Kansanlähetyksen, esikoislestadiolaisen jäseniä, ja ainakin yksi körtti.
Koska körtit eivät pidä ääntä itsestään, emme tiedä, ellei Salis tiedä, onko joku päässyt eduskuntaankin.
Aika näyttää, ja tietommekin kasvaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 21.04.15 - klo:13:24 »
^^Minähän olen tällainen vihervassaripiipertäjä, ja oma lähituttavapiiri koostuu samalaisista. Minua vähän hirvittää, kuinka demonisoivasti siellä vaikka perussuomalaisiin voidaan suhtautua. Tuolla muuankin Facebookissa teoretisoi, ettei perussuomalaisten kannattajaa politiikan sisältökysymykset kiinnosta, vaan kannattajat ovat eksyksissä olevia elämän haahuilijoita, jotka puolueen kannattamisesta lopulta onnistuvat löytämään jonkinlaisen itsetuntoa antavan ryhmäidentiteetin itselleen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 21.04.15 - klo:16:00 »
^^Minähän olen tällainen vihervassaripiipertäjä, ja oma lähituttavapiiri koostuu samalaisista. Minua vähän hirvittää, kuinka demonisoivasti siellä vaikka perussuomalaisiin voidaan suhtautua. Tuolla muuankin Facebookissa teoretisoi, ettei perussuomalaisten kannattajaa politiikan sisältökysymykset kiinnosta, vaan kannattajat ovat eksyksissä olevia elämän haahuilijoita, jotka puolueen kannattamisesta lopulta onnistuvat löytämään jonkinlaisen itsetuntoa antavan ryhmäidentiteetin itselleen.

No ton mukaan äänestin oikein, kun persuja :)

Vasureita tai vihreitä oisin äänestänyt, mut ei ollu tuttuja piirissämme.

Nyt sit jännään uutta hallitusta.
Kunhan ei kokkareita sinne, niin muut käy.
perskeko ei toimisi, ois liian oikeistolaista.
Demarit vois käydä,,mut ne ei kai haluakkaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 21.04.15 - klo:16:01 »
^Kyllä ne kokkarit sinne menee, mieliksesi  :eusa_angel:.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 21.04.15 - klo:17:14 »
Tarkoittaneeko kokkari, että sinimustaporvari eli minä.  :003:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #96 : 21.04.15 - klo:17:22 »
Tarkoittaneeko kokkari, että sinimustaporvari eli minä.  :003:

Tarvitsetko tukea? En ole minkään puolueesn jäsen ja maalaisliiton perilliset on stadilaiselle mahdoton vaihtoehto. Kun Tannerin Väiski on mullan alla ovat demarit menettäneet otteen todellisuuteen ja SKDL:N perillisillä ei sitä ollut kuin Ele Aleniuksella. Liberaaleja ei enään ole ja ruottalaiseksi en muutu, joten vaihtoehtoja on vähän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 21.04.15 - klo:17:40 »
Enhän nyt toki tarvitse apua, olen vanhinta porukassa. Palaan asialinjalle  :039:. Kiitos huolenpidosta.
Kirjoitin lyhyen onnitteluviestin Eerolle eduskuntaan, tuonne pilveenhän sen saan lähettää tästä koneeltani.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 21.04.15 - klo:22:30 »
Eiköpä täällä ole suvaittu kaikkia. Poliittinen keskustelu on todella taitolaji. Toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä tällä muutamalla toteamuksella siitä, kuinka hyvä on että demokratia yhtäkaikki toimii. Siten Kokoomus ei ole yksinkertaisesti voinut tehdä kaikkea mitä mielellään tekisi.

Ei kukaan vie tahallaan toiselta leipää suusta tai tuhkia pesästä. Ylimääräisiähän jokainen olisi keräämässä pois ja mieluiten toisilta. Niin saisi omasta puolestani toki tehdä. Ongelmana on että luulotellaan sitä ylimääräistä riittävän!

Taidan tietää  suomalaisten keskimääräisestä  ansiotasosta enemmän kuin Laura Räty ---- joka ei todella "asetellut sanojaan väärin" vaan kuvitteli kaikkien ansiotasoa jokseenkin samaksi kuin omansa. Siitä kyllä voisi muutaman tuhatta ottaakin. Hän siis ei tee lääkärin työtä. Otettakoon minun puolestani siitäkin, sillä brutto neljätonnia kaikin ikä-  ja tietotaitolisin erikoislääkärille on jo ihan hyvä raha, siis se on nyt todellinen luku. Kaksitoista koulutusvuotta ja kohtuullinen vastuu ja jatkuvaa sättimistä milloin mistäkin.

Alexander Stubb totesi että "onhan toki ajateltava... Hän pyöräyttää käsiään ... " Koulukirjat" ... Peruskoululaiset saattavat edelleen jossakin kunnassa saada kirjoja. Kovin yleistä tämä ei enää ole. Kirjat lainataan lapsille  vuodeksi,  ja kerätään takaisin keväällä.  Aivan järkevää säästöä, mutta siis jo toteutunutta.

Hän saattaisi hämmästyä jos tietäisi, ettei  päiväkodeissa ole leikkikaluja, kirjat ovat ikäkuluja risoja, ryhmäkoko samoin ylittää riskirajan. Lisäksi, mikäli koko päiväkoti ei jonakin aamuna täyty lähetetään virkaiältään nuorin yllättäen palkattomalle vapaapäivälle. Näin tapahtuu esimerkiksi flunssaepidemian aikaan. Hoitohenkilökunta sairastaa vähän, sillä jatkuva viruksille altistuminen kehittää vastustuskykyä. Ne ovat vastentahtoisia vapaita, sillä palkka on pieni.

Kun viimeksi jouduin sairaalaan lääkäri pyysi kierrolla minulle  lääkettä; sitähän on kielletty tilaamasta koska se maksaa, muistutti hoitaja.  No antakaa sille buranaa ---  mutta onko meillä buranaa, kysyi hoitaja. Lopulta pyysin saada peiton kun paleli. Ei meillä ole, kerrottiin. Säästetään kun on virallisesti vielä kesäkausi. Lakana annettiin kyllä. Buranaa ei kai sitten ollut. Olin aikalailla ruhjeilla ja kuivunut kramppailtuani päivän, mutta ei tiputettu keittosuolaa, säästettiin.

Sitä se siis on, toisten rahoilla rällääminen kuten julisti kykypuolueen kuopus.

.................

Sairaseläkeläinen pärjäilee taitetun indeksin kanssa, mutta indeksin jäädyttäminen merkitsisi vakavia ongelmia. Kukaan ei halua sairastaa. Eikä syödä lääkkeitä.

Harva taitaa tietää sitäkään, että hiljaista rakenneuudistusta on harjoitettu jo kahdeksisen vuotta. Se toteutuu esimerkiksi poistamalla kalliimmasta päästä lääkkeiden peruskorvaus.Ns."  lääkekustannusten katto".  kattaa ainoastaan valmisteet, joille on myönnetty peruskorvaus. Mitään tekemistä lääkkeen tarpeellisuudella ei siis ole sen korvattavuuden kanssa. Sitä asiaa ei minkäänlainen lääkärinlausunto muuta. Jos tarvitset kalliin hoidon, maksat itse kalliin joidon eläkerahoista, joiden ostovoima siis sulaa kuin kinos auringossa. Jokaista sairautta tai vammaa ei voi ehkäistä tai parantaa "lenkkeilemällä reippaasti". tai "ahkeroimalla isänmaan eteen".

Syy sille, että suuri osa kansanedustajista ei tahdo purkaa sosiaali-  ja terveystoimen menoja johtunee siitä, että todellinen tilanne perheissä, kunnissa, sairaaloissa ja kouluissa tiedetään. Koulu ja päivähoito merkitsevät virallisessa puheessa  sosiaalitointa, ei siis  jokin "sossun luukku" jolta saa "ilmaista rahaa".

Kokonaan toinen asia on, että kaksi vahvaa ammattiliittoa, paperi ja metalli, tottuivat aina pyytäessään saamaan lisää ja lisää. Tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan joka maksaa. Sosialidemokraatit unohtivat jossakin vaiheessa pahan kerran ettei teollisuus enää käytä säättiläisiä eli lapsityövoimaa, vaadi 12 tunnin työpäivää ja maksa olemattomia palkkoja. Kun työskenteli työkykyarvoiden parissa näki väistämättä myös sosiaalityöntekijän selvityksen, ja siitä kuukausipalkan.

Homekoulut ja huonokuntoiset tiet täytynee korjata juuri sairauksien ja vammojen välttämiseksi, mutta vientituloja tai vientituotetta ei niistä saa ellei mene äärelle katselemaan ja mieti. Sitten, kuka tietää. Kykypuolueelta ei ole juuri innovaatioita saatu. En tiedä mihin muuhun heillä on kykyä kuin hirvistelyyn.

Jos Suomi koettaa säästää Stubbin haluamat miljardit heti ja hänen tavallaan, se merkitsee samaa kuin kaasuttaminen mittari kaakossa kohti kiviseinää.  Jokainenhan haluaa säästää, kukaan ei vain oikein tiedä, mistä lopulta. Jokainen  haluaa varmasti myös turvallisuutta ulkopoliittisia uhkia vastaan.

ikävintä on, ettei innovaatioväki oikein tunnu löytävän muuta kuin yksipuolisia hokemia säästöistä, kipeistä leikkauksista ja ikävistä päätöksistä. Heiltä tässä odotetaan sitä innovointia johon auttavasti toimiva infrastruktuuri tarjoaa mahdollisuuden.

Olen vakavampi kuin kai  koskaan. Seuraan todella talous-  kuten muutakin politiikkaa kaiken aikaa, ja ammatissani pääsin tavallaan näköalapaikalle. Usein kuvitelkaan psykiatrin puuhastelevan jotakin hämärähommia "niiden" seurassa. Todellisuus oli erittäin arkinen, avuntarvitsijat ihan näitä " meitä"  etenkin mielialahäiriöpoliklinikalla.

En keksinyt mitään. Tuo siis oli totta. Tarkastin koulujen kirjatilanteen opettajavanhemmiltani, kyllä se koskee muitakin seutuja kuin Lapsi Numero 1-4: n kotikaupunkia jossa näin on toimittu vähintään vuodesta 2008. Kumpikaan vanhempani ei kärsi muistisairaudesta, seuraa onan ammattialansa kehitystä kuten politiikkaakin kaiken aikaa.

« Viimeksi muokattu: 21.04.15 - klo:22:42 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 21.04.15 - klo:22:50 »
Tämä on kysymysmerkki?
Eikö täällä enää saa olla?
Stubbiko on syyllinen?
En tajua?
Olen todella pahoillani.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 21.04.15 - klo:23:10 »
Tämä on kysymysmerkki?
Eikö täällä enää saa olla?
Stubbiko on syyllinen?
En tajua?
Olen todella pahoillani.

Täällä saa aivan varmasti olla.
Täällä saa varmasti olla erittäin oikeistolainen.
En tarvitse ainoaakaan syyllistä.

Kirjoitin, jotta lisäisin ymmärrystä. Tiedän ja tunnen henkilökohtaisestikin ihmisiä jotka kannattavat juuri Kokoomuksen linjaa, eikä keskustelu ole karkottanut toustaiseksi heitä minun läheltäni.

Koska opiskelin kaksitoista vuotta päästäkseni ymmärtämään, yritin ymmärtää siis niitäkin jotka tahtovat säästää kuten nyt Alexander Stubb. Useimmilla heistä ei ole arjen todellisuudesta yksinkertaisesti oikeita tietoja.

Näkisin, että  "turut ja torit" olisi aiheellista vaihtaa esimerkiksi viikkoon keskitasoista hieman huonommin (siis hieman, noin 10%) pärjäävän kunnan opettajainhuoneessa, päivystysyksikössä, päiväkodissa tai sosiaalitoimistossa. Sitten voisi  pyytää avustajaltaan selvityksen kuntakartasta:  monellako on sanantyyppisiä ongelmia.

Yksi kappale käsitteli demarien lankeamista mammonan loukkuun, siis jos me saamme... Niin kyllähän me taas vaaleissa muistamne. Sitähän se oli, eikä edes tiedon puutetta.

teksti kirjoitettiin foorumille. Ei siis Sinulle. Ehkä selvität kysymyksesi yksityisviestissö, sillä en ymmärtä puolestani mitä tekemistä koko jutulla Sinun kanssasi edes on.
Foorumille se on ylipitkä mutten viitsinyt aloittaa pitkien poliittisten tekstien päiväkirjaa. Tämä jää minulta viimeiseksi.

Turuilta ja toreilta lähtö vähentää näkyvyyttä mutta lisää ymmärrystä siitä, mikä juuri nyt on mahdollista, mikä täysin mahdotonta, mikä kenties järjestettävissä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 21.04.15 - klo:23:32 »
Useimmilla heistä ei ole arjen todellisuudesta yksinkertaisesti oikeita tietoja.

Tämä on se, mikä minua pelottaa. Ja mitä enemmän voi jo pienestä pitäen eristäytyä omaan vähän parempaan päiväkotiinsa, erikoisempaan kouluunsa, kalliimman harrastuksen pariin, sitä vähemmän sitä tietoa on. Nykyään on tarjolla jo vähän kalliimpia rippikoulujakin; lähdetään laskettelemaan tai Taizé-matkalle.

Ja en tosiaan väitä että minullakaan kaikesta tietoa olisi. En tiedä vaikka sitä, mitä on nykyään asua maaseudulla (ehkä vähän muuta kuin pienviljelijä-sukualaisillani 70-luvulla).

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 22.04.15 - klo:07:43 »
Leena ja öppiäinen ,  Pidän ajatuksistanne !
Tässä nainen esimerkiksi muille naisille:

http://www.ess.fi/uutiset/talous/2015/04/22/hs-ministeri-paatero-vaihtanee-solidiumin-hallituksen-puheenjohtajan?ref=uutiset-section-teaser-latestCurrent-teaserCategoryMain

Vaihtanee ?  Toivottavasti tekee tuumasta toimen.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 22.04.15 - klo:07:49 »
Näinhän tämä tuppaa menemään. Yritän ymmärtää, että paikkani on täällä. Mielipiteissäni ei ole vikaa, kun ymmärtää körttiläisyyden historiaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 22.04.15 - klo:08:39 »
Antaa mennä vaan, mutta avarasti !

Politiikka ei ole pelkästään puoluepolitiikkaa. Kaikista puolueista löytyy jotakin hyvääkin.

Jokainen ajatelkoon järjellään, mutta enen kaikkea sydämellään. Jos sydän ei syytä, ole asiasi takana.

Jatkakka, herra veljeni !