Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV  (Luettu 26844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #75 : 30.08.14 - klo:20:30 »
50 kiloa omenia. Hilloaminen käynnissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #76 : 31.08.14 - klo:17:10 »
Olen syönyt omenia tänään.  :icon_biggrin:

Myös lukeminen ja ystävän kanssa keskusteleminen puhelimitse ovat olleet päiväni iloja ja onnellisuustekijöitä tänään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #77 : 31.08.14 - klo:17:38 »
Mekin saimme omenia paljon mukaamme. Ne pitänee syödä. Pakastimet ovat ihan täynnä, joten puolukka on survottuna säilytettävä omassa liemessään. Koneellahan survominen on nopeaa, ennen sitä sanottiin tömppäämiseksi. Varmastikin härmäläinen versio ko välineen käytölle, siis tömppä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #78 : 31.08.14 - klo:17:43 »
Kiva kun saatte omenia  :eusa_angel:
Toiset rahtaa omenoita kaatopaikalle...toiset, kuten meikäläinen, ei tiedä mistä omenoita saisi...
Vaihteeksi taas väärässä ketjussa...en suinkaan ole tästä onnellinen... :icon_sad:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #79 : 31.08.14 - klo:17:49 »
Olethan kuullut sanonnan "paistaa se päivä risukasaankin", risukasa on huono sana, sillä risuilla eli riskuilla on aina tehty vaikka mitä. Mistähän moinen sanonta on tullut, onko verrattu kuivien koivuhalkojen erinomaisuuteen?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #80 : 31.08.14 - klo:18:06 »
Jaa...mielenkiintoinen tuo tutun sanonnan "risukasa"...
Itse ajattelisin että se on jotain...jätettä, ylimääräistä, roskaa...
Tässä lienee aika selkeä hengellinen sanoma...kaikki saavat tulla...joka minun tyköni tulee, sitä ei
heitetä ulos...
Vaikka kyllä Raamatussa puhutaan kuivista oksista, ja ne poltetaan...
toisaalta tuli puhdistaa, uutta pääsee tilalle...
Usein mulla pälkähtää joku laulu mieleen...tässä vaikka Jukka Salmisen "Tuhkamessu"....
"Huutaa erämaa....tuhkasta tuli nousee"

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #81 : 31.08.14 - klo:18:24 »
Suunnitelmissa lähteä lenkille jos saan aikaiseksi.
Huomenna ei ainakaan kerkiä luultavasti lenkille kun on aamusta alkaen monia asioita ja äidin ja veljen kanssa liikennöintiä myös tiedossa. 

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #82 : 31.08.14 - klo:21:21 »
Opin mikä on apostolinen dekreetti vaikka luulisin oppineeni sen seitsemisen vuotta sitren viimeksi ja kuka oli siunattu Silvester ja minulla on täällä erinomaisen lystiä seuraa, kun on paavi poikineen.  :repee: :repee2: :044:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #83 : 31.08.14 - klo:21:27 »
Jos en huomenna kerkiä mainita niin olen onnellinen päästessäni eroon minulle kuulumattomasta  :003:  sähköpianosta. Tilalle asettuu pätkä Lundiaa. Ja kaikki Lapset on Sijoitettu Onnellisesti kun kaksi nuorinta pääsi opiskelemaan musiikkia numero Neljälle se korvaa lukio-opinnot. Opettavat lukiokursseja konservatorioissa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #84 : 01.09.14 - klo:10:00 »
Ei se pianonretale lähdekään.

Tänään on poikkeuksellinen onnen päivä kuitenkin. Huomenna kenties enää ei. Meillä on vanhemmat montako päivää emme tiedä, mutta molemmilla kulkee järki ja autokin vielä. Pelkään kyllä Kuninkaantien Virolahden pätkää kun mökillä käyvät, siellä kaahataan tolkuttomasti eivät enää ehdi alta pois.

Jokainen Lapsi on onnellisesti sijoitettu toivomalleen alalle eikä numero Neljän tarvitse jumittaa lukiossa josta palasi kotiin järkyttyneenä. Hän ei-voi-lukea-sitä-kaikkea. Neuvoivat siitä musiikkikoulusta kaikitenkin varulta aloittamaan lukio, vaikka olisikin syyspääsykokeet. Lapsi num. Kolmen kiihkeä vaade päästä Helsinkiin ja ainoastaan Helsinkiin ilmeisesti kätkee alleen sievän pienen kodinrakennushankkeen. Me tunnemme vävyehdokkaan, hieman värisyttää heidän nuoruutensa. Tällä hetkellä he jokainen ovat onnellisia, sisar sai hyvän eskariryhmän

Ja  :109: mimä  :109: saan  :109: lukea  :109:  ja  :109: kirjoittaa :109:  johon ryhtynen jos niin käy. Lukemisessa seikkailen paaveissa mielenkiinnon mukaan. Nyt menee Innocentius kolmas.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #85 : 01.09.14 - klo:19:56 »
Oli sellainen sää että moottoritien melu ei häirinnyt hiljaisuutta kotimökillä  :eusa_angel: :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #86 : 02.09.14 - klo:17:54 »
Innocentius oli hieno mies ja diplomaatti, mutta hankin selville kyllä oliko Johannes Paavali  toinen niin paha mies kuin Heinisen mielestä. Mahdollisesti kolme romantisoiva elokuvaa jo ennen kuin kanonisoivat oli liiallista. Mutta minä kaikitenkin elän nyt itseni näköistä elämää ja Hyvän. Terveyden mukaan siis vielä laihdunkin.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #87 : 03.09.14 - klo:19:58 »
Pääsin jyvälle asuntovaunun valojohtojen "inteligentsiasta", saan ne kuntoon omin voimin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #88 : 03.09.14 - klo:21:38 »
Ankaran kamppailun minut näännyttäneenä soitin Sepposille ja lisäksi osasin korjata yhden skypen asennusvirheen. Mutta Seppos ansdaitsee tämän päivän Suu´ren Kiitoksen Siitä Että Sain Puheeni Kuulumaan. Hyvä tavaton. Minä en enää usko että se ihan totta onnistui.

Onni on joukko viisausihmisiä jotka ihminen tuntee ja joilta voi pyytää apua kun ovat, minä totean, ystäväkansaa.

Kiitos foorumista joka ystävät yhtehen tuo ja erinäisiä apuja suo.  :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #89 : 06.09.14 - klo:13:22 »
Körttifoorumi on lähettänyt syystervehdyksen kaikille tänne kirjottaneille. Eräs vanha ystävä joka ei ole pitkään aikaan kirjoittanut laittoi minulle viestin.  Hyvän mielen annos aamutuimaan. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)