Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin TV:stä 5  (Luettu 39753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #90 : 31.12.14 - klo:14:04 »
Kyllähän näin tahtoo olla, mitä kirjoitat. Mollbergin Tuntematonkaan ei menestynyt. Murteeni vuoksi en härmäläisyydestäni tahdo päästä irti. Olen asunut niin monessa paikassa, että kotiseutukäsite on liudentunut. Eihän me kuitenkaan Lapuanjokivartta hylätä.

Eihän me hylätä... taivas on lähellä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #91 : 31.12.14 - klo:14:08 »
Hyvin vertaat, kerta ei ole korkeata paikkaa vieressä, niin taivaskin on lähellä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #92 : 02.01.15 - klo:16:08 »
Eilen iltasella myöhään katsoimme Shindlerin listan. Kirjan olin lukenut aiemmin. Jerusalemissa olen käynyt katsomassa Shindlerin hautapaaden, se on tehty valkeasta kivestä ja näytettiin myös elokuvassa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #93 : 02.01.15 - klo:16:14 »
Se on hieno elokuva.
...
Minä puolestani näin, en aivan kokonaan tosin, tänään Juho ja Maria Lallukan Taiteilijakodista kertovan dokumentin.  Hienoa Lallukan  pariskunnalta kun tukivat taiteilijoita. Enää ei taida mesenaatteja löytyä samalla tavoin. Urheilijoille on omat kannattajansa. Hyvää se ruumiinkulttuurin kannaltakin on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #94 : 04.01.15 - klo:11:56 »
Onneksi näin TV 1:ltä uusintana esitetyn Mika Waltari Tunrurikatu 13.   Se oli riittävän kansanomainen tutkielma. Jaksoi kiinnostaa ja herätti tuttuuden tunteita.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #95 : 05.01.15 - klo:07:02 »
Katsoin Nuorta Morsea ja Neiti Marplea, ja sen jälkeen löysin Katsomosta hauskan Tervetuloa Ruotsiin- sarjan. Oikeastaan hauskempi kuin Solsidan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #96 : 05.01.15 - klo:13:12 »
Katsoin Nuorta Morsea ja Neiti Marplea, ja sen jälkeen löysin Katsomosta hauskan Tervetuloa Ruotsiin- sarjan. Oikeastaan hauskempi kuin Solsidan.

Nukahdin kesken nuoren Morsen. Alun siis olen katsellut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #97 : 06.01.15 - klo:20:47 »
Katsoin Morsen, kun se oli. Nyt olisi aikomus katsoa Dayton Abbey, olen sarjaan tykästynyt.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #98 : 06.01.15 - klo:22:02 »
Katsottiin rouvan kanssa "Ensitreffit Alttarilla" kun siinä on se pappikin ja voi siten laskea uskonnollisten ohjelmien kategoriaan, jos tiukalle menee.

Ihan jännä idea. Järjestetty avioliitto nykyajassa?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #99 : 06.01.15 - klo:22:03 »
Vielä puoli tuntia jäljellä Teemalla Sakari Oramon johtamaa mammuttikonserttia Lontoosta. Kyllä kannatti kuunnella.
« Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo:22:13 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #100 : 06.01.15 - klo:22:18 »
Katsottiin rouvan kanssa "Ensitreffit Alttarilla" kun siinä on se pappikin ja voi siten laskea uskonnollisten ohjelmien kategoriaan, jos tiukalle menee.

Ihan jännä idea. Järjestetty avioliitto nykyajassa?

Järkyttävä formaatti! Miksi ihmeessä naimisiiin? Sokkotreffit eivät enää riitä, pitää shokeerata menemällä alttarin ääreen ja naimisiin saman tien. En käsitä, miten pastori Kanala on suostunut tuollaiseen pelleilyyn. Ja viiden viikon päästä voi sitten erota, jos ei mätsää. Ei ole alttarilla ollenkaan sellaisia tunteita, mitä tavallisesti.  :o

Toivottavasti sarjan viimeinen jakso kertoo, miten pareilla menee vuoden kuluttua.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #101 : 06.01.15 - klo:22:38 »
Järkyttävä formaatti! Miksi ihmeessä naimisiiin? Sokkotreffit eivät enää riitä, pitää shokeerata menemällä alttarin ääreen ja naimisiin saman tien. En käsitä, miten pastori Kanala on suostunut tuollaiseen pelleilyyn. Ja viiden viikon päästä voi sitten erota, jos ei mätsää. Ei ole alttarilla ollenkaan sellaisia tunteita, mitä tavallisesti.  :o

Toivottavasti sarjan viimeinen jakso kertoo, miten pareilla menee vuoden kuluttua.

Olen samaa mieltä, siksi Promien pitkä loppukonsertti Sakari Osamon johdolla oli enemmän mannaa meille.

Piti vielä jatkaa, että että normaali-ihmiselle vuosi on lyhyt aika.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6353
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #102 : 06.01.15 - klo:23:03 »
Lähtihän se Rebekkakin Iisakille eukoksi, vaikkei ollut nähnyt koko miestä.

Minulla on se käsitys, etteivät järjestetyt avioliitot ole sen onnettomampia kuin ns. rakkausliitot. Rakkausliitoissa tulee helpommin pettymyksiä kun arki ei vastaakaan odotuksia, ja kun puolisoon kohdistuu aivan liikaa odotuksia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #103 : 07.01.15 - klo:07:02 »
Lähtihän se Rebekkakin Iisakille eukoksi, vaikkei ollut nähnyt koko miestä.

Minulla on se käsitys, etteivät järjestetyt avioliitot ole sen onnettomampia kuin ns. rakkausliitot. Rakkausliitoissa tulee helpommin pettymyksiä kun arki ei vastaakaan odotuksia, ja kun puolisoon kohdistuu aivan liikaa odotuksia.

Arkipäivänä me, diktaattori ja äänetönmies, riitelemme joka päivä. Kyllä meillä on jo yli kolme vuosikymmentä takana.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #104 : 07.01.15 - klo:07:27 »
Arkipäivänä me, diktaattori ja äänetönmies, riitelemme joka päivä. Kyllä meillä on jo yli kolme vuosikymmentä takana.

Olemme, juhani, todella veli ja sen sisko. Ja niiden käly ja lanko. Ensi kuussa on vaihdettu " ajatuksia" Matin kanssa 51 v.   :023:



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)