Kirjoittaja Aihe: Sää 18  (Luettu 34285 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Sää 18
« Vastaus #75 : 31.07.14 - klo:14:39 »
Luulen, että ymmärrät.

Kyllä juu...tunti sitten, vajaakin...jyrisi...pahin myräkkä liippasi pohjoispuolelta ohi tällä kertaa.
...toivottavasti kotimökillä ei tullut vahinkoja.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 31.07.14 - klo:21:48 »
Sää on tullut päivänpolttavaksi puheenaiheeksi, jopa niin, että omassa päässäni tuntuu tyrehtyvän kaikki muu paitsi päänsärky.
Googlailin jo aivokasvaimen mahdollisuuttakin.  :002:  Koska olen paljon makuulla, tai ainakin niskoillani kirjaa lukien on sellaista päänsärkyä mitä en ole ennen kokenut. Se alkoi Herättäjäjuhlilla kun pääsin kuivumaan. :icon_eek: Nyt ei juominenkaan auta.

Niskajumin aiheuttama päänsärky on kyllä todella inhottava. Oletko kokeillut kylmägeeliä niskaan? Minua se helpottaa, jos herään niskaperäiseen päänsärkyyn. Auringonpaahde aiheuttaa minulle nykyisin myös tuskallisen päänsäryn, jos olen päähineettä auringossa, ja siihen eivät geelit auta. Särkylääkkeestä on jonkin verran apua.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 01.08.14 - klo:07:07 »
Kiitos ystävällisyydestä kohtalokaveri !  Niskaperäistä luulen tämän olevan, ja helteen avulla se lisääntyy.  Kun on neuvottu meitä vanhoja olemaan rehkimättä, olen ollut käyttämättä jumppalaitetta Herättäjäjuhlista alkaen.  Liki viisi viikkoa on ollut tauko, ja se tuntuu.
Myöskään ulkona en ole paljon voinut olla ja siksi lukeminen on lähes ainoa ajankulu.
Oravanpyörä tämä on. Kuumaa ei kestä, mutta ei vetoakaan. Särkylääkkeitä en halua syödä ja kylmägeeli ei ole tehonnut nivelsärkyihin. Voltaren forte auttaa, mutta niskoille en uskalla sitä voidella.
Nyt olen alkanut taas jumpan ja venyttelyn. Ja katso, hetikohta tuntuu paremmalta !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 01.08.14 - klo:09:24 »
Aurinkoinen tyyni aamu jälleen.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 01.08.14 - klo:10:16 »
Viileää. Ainakin juuri nyt. Oli hauskaa seurata Sepposin sovelluksesta milloin salamoi. Ei päänsärkyä enää, kun ukkonen ohittui.  Kotipuolessa oli tukala helle vielä illansuussa. Sen verran väsytti, että kaikkeen mitä äitee kyseli jaksoin vastata vain että en tiijä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 01.08.14 - klo:20:18 »
Viileää. Ainakin juuri nyt. Oli hauskaa seurata Sepposin sovelluksesta milloin salamoi. Ei päänsärkyä enää, kun ukkonen ohittui.  Kotipuolessa oli tukala helle vielä illansuussa. Sen verran väsytti, että kaikkeen mitä äitee kyseli jaksoin vastata vain että en tiijä.

Leena kirjoittaa tänään erityisen kivasti. :)

Toi "en tiiä" on hyvä heitto. Sillä saa inttäjätkin useasti hiljaiseksi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 02.08.14 - klo:11:00 »
Aurinkoinen tyyni aamu jälleen.

Hellepäivä tulossa, melkein jo onkin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 02.08.14 - klo:12:05 »
Läpivetoa voin vielä jatkaa, mutta pian on luukut suljettava.  Kertomani tulipalo, tai uhkaava sellainen, johtu koneellisesta ilmanjäähdytyksestä. Kone kärähti ja savua tuli sankasti.

http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/2014/08/01/uhkaava-alkutilanne-omakotitalon-kellarissa-syttyi-tulipalo-lahdessa?ref=paijat_hame-section-teaser-latestCurrent-teaserCategoryMain

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 02.08.14 - klo:12:41 »
No teillä vasta hikiset paikat onkin.  Virittelin jälleen läpivedon, eli rullalle kääritty paksu lehti postiluukkuun ja pöytätuuletin lattialle puutarhanoven eteen. Yöllä putosi varmaan johkin 23 asteeseen kun tarvitsi kömpiä sänkyyn nukkumaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 02.08.14 - klo:13:05 »
Ethän, Leena, ajatellut että tuo tapahtui meillä ?  Ei, pari taloa tässä on välissä, mutta hyvin tunnetaan ja koiraystäviä ollaan. Silläpä könysin sinne katsomaankin, olin huolissani kun paloautoja ja ambulansseja+poliisit tuli useita.

Sekin, että meillä paloi mökillä joskus 1970-luvun lopussa juuri valmistunut sauna, johon pukuhuoneeseen vanhempi tytär olisi jäänyt illalla laverille nukkumaan, vaan minä en antanut. Tulen voima on sellainen, että siinä on ihminen pieni avuton rääpäle.

Itse olen ollut hanakka keväisin kulottamaan mökin roskaheinikkoja. Pari kertaa on pitänyt huutaa Matti apuun  sammutustalkooseen kun tuulenpuuska levitti palon kuivissa heinikoissa. Enää en rohkene moiseen.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 02.08.14 - klo:17:19 »
Hellettäpä taas, jotain 28 astetta.
Eilen taisi olla nafti 25 ja kova tuuli, tuntui jopa viileältä, kai helteeseenkin tottuu.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 03.08.14 - klo:08:36 »
Aamu valjennut pilvisenä ja vilpoisena...nyt ei kuitenkaan vadelmaan / mustikkaan...eikä kirkkoonkaan...

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 04.08.14 - klo:20:44 »
Aurinkoinen ja lämmin sää ollut tänäänkin.  :icon_sunny:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 04.08.14 - klo:20:59 »
Täälläkin aurinkoista ja lämmintä, liki 30 vaihteeksi.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 04.08.14 - klo:23:59 »
Ethän, Leena, ajatellut että tuo tapahtui meillä ?  Ei, pari taloa tässä on välissä, mutta hyvin tunnetaan ja koiraystäviä ollaan. Silläpä könysin sinne katsomaankin, olin huolissani kun paloautoja ja ambulansseja+poliisit tuli useita.

Sekin, että meillä paloi mökillä joskus 1970-luvun lopussa juuri valmistunut sauna, johon pukuhuoneeseen vanhempi tytär olisi jäänyt illalla laverille nukkumaan, vaan minä en antanut. Tulen voima on sellainen, että siinä on ihminen pieni avuton rääpäle.

Itse olen ollut hanakka keväisin kulottamaan mökin roskaheinikkoja. Pari kertaa on pitänyt huutaa Matti apuun  sammutustalkooseen kun tuulenpuuska levitti palon kuivissa heinikoissa. Enää en rohkene moiseen.

Myönnän säikähtäneeni pahemman kerran, kelasin asuinaluetta ja olin jo soittaa teille. Sitten ajattelin kyllä että teksti olisi ollut pahemman lainen, jos teiltä olisi koti palanut. Sain sitten itseni jotenkin rauhoitettua.