Kirjoittaja Aihe: Sää 18  (Luettu 34255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Sää 18
« Vastaus #15 : 26.07.14 - klo:07:00 »
Taloa tuuletetaan ottamaan vastaan päivän helle. Luvassa on yli 30 astetta varjoissa täällä Lahdessa. Nyt lämpömittari näyttää vielä lukemia alle 20 nen asteen. Viimeistään tunnin päästä on kaikki räppänät suljettava.
illalla oli hiukan rytmihäiriöitä, muuten olen OK, mutta on seurattava syömisiä ja juomisia.

Voimia kaikille kärsiville. Tämäkään ei ole ikuista. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 26.07.14 - klo:08:29 »
Tsemppiä sinnekin helteeseen  :039:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #17 : 26.07.14 - klo:09:30 »
Peilityyni järvi ine
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 26.07.14 - klo:10:01 »
Kukkani ja kasvipuoli menestyy mutta olen itse alkanut voida keljusti eli tulee pahoinvointipuuskia. Öisin sujuu paremmin eli koetan nukkua sen pahimman helteen ylitse.  Toimii niin että puutarhanovi on auki ja edessä pyörii lattialla pöytätuuletin. Kovasti juodaan siis vissyn sorttista ja suolaista pitää hakea kaupasta tai suolatabletteja apteekista.

Sitten vain arvailua milloin sisälle pukkaa pahemmin kuumaa ilmaa. Toimii hyvin eristeenä tuo satunnainen ajatus köynnösaidasta.

Eilen alkoi outo horjahtelu, esineiden nurinpotkinta, pudottelu ja muu. Täytyy selviytyä tästä ilman sairaalareissua siellä on tyhmiä lääkäreitä, mutta annas jos menee neuvomaan.  >:(. Tekevät juuri päinvastoin, minä erotan sellaiset kaukaa, eikä kaatohuimaukseen ja oksenteluun mikään Betaserg auta, voi tyhmyyttä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 26.07.14 - klo:12:22 »
Yritetään selvitä helteistä...vielä muutama päivä...
Itsekin alan jo uupumaan...

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 27.07.14 - klo:08:53 »
Lämmin ei luita riko, mutta kohtuus kaikessa. Mökkipaikkakuntamme oli eilen Suomen lämpimin paikkakunta ja sen huomasi. Mittari näytti 32 astetta. Järvivesikin on 27 asteista, joten sekään ei enää suuremmin viilennä. Nyt klo 9.45 on sisällä mukavan viileää,  23 astetta. Ulkona varjossa vasta 24 astetta. Mutta lupaavat päiväksi 31 astetta.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #21 : 27.07.14 - klo:08:54 »
Juuri nyt meni täysin pilveen  :041: Ilmeisesti ukkonen tulossa tänään  :023:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 27.07.14 - klo:08:55 »
Juu, nyt olisi vielä sopiva fillarilenkkikeli, mutta eipä jaksa lähteä...jospa iltapäivällä uimarannalle polkaisu
eiliseen malliin  :eusa_angel: :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 27.07.14 - klo:09:25 »
Varhainen aamu oli kerrassaan kaunis.
Nyt unta palloon, ei jaksa kirkkoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #24 : 27.07.14 - klo:10:08 »
Yle antoi aikoinaan hiihtokelitiedotuksia. Nyt voisi tiedottaa erinomainen uintikeli
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 27.07.14 - klo:12:06 »
Tappohelle.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 27.07.14 - klo:12:10 »
Nyt päivälevolle. Toivottavasti saan hiukan nukuttua, yö oli melkoista pyörimistä. Pää on kummallisen "kivinen", ei kipeä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #27 : 27.07.14 - klo:12:29 »
Varjossakin 31,5 astetta. Eilen 31.
Laitoin jäähdytyksen päälle mökkiini, ensi kertaa tänä kesänä. Sisällä nousi 26 asteeseen.
On siellä Heinäveden kirkonmäellä Kirkastusjuhlilla tukalat olot helteessä.
Perjantai-iltana pärjäsi joten kuten, kirkko oli alku illasta kuuma, jäähtyi hieman illan konserttiin, onneksi.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #28 : 28.07.14 - klo:11:57 »
Varjossakin 31,5 astetta. Eilen 31.
Laitoin jäähdytyksen päälle mökkiini, ensi kertaa tänä kesänä. Sisällä nousi 26 asteeseen.
On siellä Heinäveden kirkonmäellä Kirkastusjuhlilla tukalat olot helteessä.
Perjantai-iltana pärjäsi joten kuten, kirkko oli alku illasta kuuma, jäähtyi hieman illan konserttiin, onneksi.

Minulla sisälämpötila vaihtelee 28-33 välillä. Johtuu siitä, että kaikki ikkunat on lounaaseen-länteen ja iltapäivän puolella paahtaminen alkaa. Ylin kerros, niin mustaan kattoon ottaa tuo aurinko. Onneksi tässä kerroksessa ei nyt asu muita joten pidän välillä ovea auki käytävään.

Kirkastusjuhlilla on kuulemma ollut viime vuosiin nähden enemmän porukkaa. Sinne ei minullakaan olisi pitkä matka, mutta ei ole tullut käytyä. Kansan Raamattuseurassa kyllä on jotain minua puoleensa vetävää toisin kuin esim. Kansanlähetyksessä. Onhan se touhu välillä vähän kuin Helluntaiherätyksessä, mutta siitä huolimatta tai juuri sen takiakohan vetää puoleensa  :icon_eek: Ne on aika iloista ja positiivista porukkaa, siis Kansan Raamattuseuralaiset.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 28.07.14 - klo:13:10 »
Yö tainnutti ensin eli alkoi olla nestevajetta. Heräsin sitten ja ryömin olohuoneen lattialle jatkamaan unia. Tuuletin hurisee lattialla oven edessä. Vähän tämä on, kuin tervetuloa varastamaan kun voi vaikka kävellä sisälle , mutta eivät ole kävelleet :003:  paikallinen Hitas ei johdata kiusaukseen, niin luulen.

Hyvin nukutti, hurina muistuttaa sateen ääntä ja kova alusta retkeilyvuosia.