Kirjoittaja Aihe: Sää 18  (Luettu 24325 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Sää 18
« Vastaus #60 : 30.07.14 - klo:20:23 »
Ukkoskuuro ja varsin runsas sade nyt iltasella.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Sää 18
« Vastaus #61 : 30.07.14 - klo:22:27 »
Pääsimme maalle seitsemän jälkeen, ja heti alkoi ukkonen jyristä. Käväisin vatturyteikössä, mutta ukkonen pelästytti pois. Se kuitenkin ohitti meidät pienellä sateenripauksella ja jatkoi matkaansa Lahden suuntaan. Niinpä palasin metsään ja  poimin lisää vattuja, kunnes piti lähteä. Nyt olemme matkalla takaisin kotiin. Aurinko välillä pilkisteli ja näin myös kauniin auringonlaskun. Nyt on taivas kirkas ja menossa sininen hetki. Huomenna luvassa lisää rytinää, jos olen oikein ymmärtänyt.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Sää 18
« Vastaus #62 : 31.07.14 - klo:08:56 »
Kolmen aikaan ukkonen helisytti ikkunoita ja kaatoi puita täälläpäin. Iltapäiväksi luvataan samaa ja rankkoja sateita: http://ilmatieteenlaitos.fi/807

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Sää 18
« Vastaus #63 : 31.07.14 - klo:09:54 »
Yöllä oli satanut, ukkosta en kuullut. Nyt aurinkoista, hellerajan tuntumassa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Sää 18
« Vastaus #64 : 31.07.14 - klo:10:19 »
Maisakain kartasta on hyvä katsoa. Meitä ilmojen säätäjä säästänee taaskin pahimmalta. Pohjanmaa ja Kainuu ovat kovimpien myräköiden kohteena jos kartta pitää paikkaansa.

Hautovasta ilmasta huolimatta tekaisin pienen kävelylenkin koiran kanssa yhdeksän maissa.
Minusta ei ole enää istumaan autossa jossa ei ole ilmastointia. Onneksi ei tarvinne mihinkään lähteä, vaan hesalaiset poikkeavat matkalla J:kylään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sää 18
« Vastaus #65 : 31.07.14 - klo:11:48 »
Varromme rajuilmaa. :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sää 18
« Vastaus #66 : 31.07.14 - klo:12:15 »
Tosiaikaisen tilanteen ukkosesta saa osoitteesta http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=fi Seuraa tilannetta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sää 18
« Vastaus #67 : 31.07.14 - klo:12:25 »
Todella hieno. Kaukana on yhä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Sää 18
« Vastaus #68 : 31.07.14 - klo:12:57 »
No juu, mikäli karttaa ymmärrän, niin kohta jyrisee.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sää 18
« Vastaus #69 : 31.07.14 - klo:13:17 »
No juu, mikäli karttaa ymmärrän, niin kohta jyrisee.


Luulen, että ymmärrät.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Sää 18
« Vastaus #70 : 31.07.14 - klo:13:17 »
Näyttää siltä, että etelärannikko säästyy ukonilmoilta. Sadetta on kuitenkin luvassa illaksi. Se on hyvä asia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Sää 18
« Vastaus #71 : 31.07.14 - klo:13:19 »
Opin myös Sepon kartan niksit. Äsken oli Tampereen päällä kovasti salamointia.

Sää on tullut päivänpolttavaksi puheenaiheeksi, jopa niin, että omassa päässäni tuntuu tyrehtyvän kaikki muu paitsi päänsärky.
Googlailin jo aivokasvaimen mahdollisuuttakin.  :002:  Koska olen paljon makuulla, tai ainakin niskoillani kirjaa lukien on sellaista päänsärkyä mitä en ole ennen kokenut. Se alkoi Herättäjäjuhlilla kun pääsin kuivumaan. :icon_eek: Nyt ei juominenkaan auta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sää 18
« Vastaus #72 : 31.07.14 - klo:13:42 »
Opin myös Sepon kartan niksit. Äsken oli Tampereen päällä kovasti salamointia.

Sää on tullut päivänpolttavaksi puheenaiheeksi, jopa niin, että omassa päässäni tuntuu tyrehtyvän kaikki muu paitsi päänsärky.
Googlailin jo aivokasvaimen mahdollisuuttakin.  :002:  Koska olen paljon makuulla, tai ainakin niskoillani kirjaa lukien on sellaista päänsärkyä mitä en ole ennen kokenut. Se alkoi Herättäjäjuhlilla kun pääsin kuivumaan. :icon_eek: Nyt ei juominenkaan auta.

Voi. Tauota sitä lukemista enemmän! Asutte kyllä seudulla jolla nyt on varmaan ollut sähköistä pysyvämmin. Tein siellä kerran satsioppia kuutisen viikkoa, ja minusta joka ilta oli ukonilma.
Muistat varmaan että tulisi myös syödä, vaikka illalla jotain kevyttä ellei maistu. Eikä saa rehkiä ítseään hikeen. Tulee pulaa suolasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sää 18
« Vastaus #73 : 31.07.14 - klo:13:45 »
Kuuluuko säätilaan että tämä padi välähtelee ja katoilee pois päältä? >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sää 18
« Vastaus #74 : 31.07.14 - klo:13:49 »
Kuuluuko säätilaan että tämä padi välähtelee ja katoilee pois päältä? >:(

Kuuluu eli säätila vaikuttaa radioaaltojen etenemiseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi