Ajattelen näin.
On hyvä ponnistella uskaltaakseen ajatella itse. Toisinaan täytyy uskaltaa todeta, että nyt olisi helppoa ja miellyttävää jakaa arvostamansa ja yleisestikin arvostetun blogistin/foorumikeskustelijan/työtoverin kanta, mutta ellei vain voi niin tehdä, hyväksyttävä riski joka sellaisesta aina seuraa. Jää yksin.
Ikävintä on, että vastakkainasettelu on johtanut omalaatuisiin hyökkäyksiin. Kun yrität kysyä miksi, sinulle sanotaan, ahaa sinä olet niitä semmoisia tai tämmöisiä.
Itseäni kiinnosti hyvin mahdollisena syynä tuhota Gazan tunneliverkosto sen Israelille tuottama valtiollinen tai kansallinen vaara. Tuollainen maksaa nimittäin rahaa, ja maassa on jo valmiiksi inflaatio. Toiseksi, olenko ymmärtänyt oikein, muslimi ei ole oikeamielinen muslimi, ellei hän jossakin muodossa todella kannata ja edellytä sharia-lain käyttöönottoa.
Itseäni kiinnostaisivat nyt ne muodot tai toiset. Muuten koko asiasta on turha kinastellakaan. Kuinka moni on lukenut Koraanin? En minä ainakaan, mutta ymmärtääkseni onko minulla jotakin todellista pelättävää luen sen kyllä, kun nämä helteet tästä. Tai edes tämä sunnuntai ohittuu.