Kirjoittaja Aihe: Voi maailman pahuutta  (Luettu 36808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #60 : 05.08.14 - klo:16:35 »
En minä voi Israelia uskonnottomasti ajatella. Tällaista jahnaamistahan tämä keskustelu on, kukaan ei luovu omaksumastaan ajattelutavasta. Järkisyyt eivät meriteeraa, koska oma järki on parempi.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 05.08.14 - klo:17:32 »
Jahnaan tässä vähän: Israel on demokratia, vaalit pidetään säädetyssä järjestyksessä ja ne ovat yleiset, yhtäläiset ja salaiset. Selkeästi paremmat kuin naapurimaissa. Palestiinalaisten presidentti Abbas on virassa ilman vaaleja, jotenkinhan  se on lain edessä järjestetty. En tässä kuitenkaan suomalaisena röyhistelisi, meillähän oli myös aika, jolloin pieni porukka päätti mitä tehdään. Siis Kekkosen uudelleen valinta ja kansa marssi tahtiin. Kaikissa maissa poliitikoissa on huonoja esimerkkejä, niin Israelissa kuin Suomessakin. Lähelle Israelin järjestystä päästään vain Jordaniassa. Pakolaisongelma olisi voitu järjestää paikkoja vaihtamalla-periaatteella: Israeliin tuli heti -48 sodan jälkeen satojatuhansia asukkaita arabimaista, jonne jättivät kotinsa ilman korvausta. Eihän Suomessakaan Karjalan, Kuusamon, Sallan ja Petsamon asukkaita jätetty yksin, kodit pyrittiin osoittamaan tarvitsijoille. Palestiinan pakolaisista on huolehtinut YK. Rikkaat öljysheikit olivat poliittisia päättäjiä ja palestiinalaisista tehtiin tappelijat. Tänään palestiinalainen on halpatyöläinen saudeissa ja niissä lähipikkuvaltioissa. Nämä eivät kuitenkaan merkitse mitään, hyvät asiat nollataan, koska halutaan kuulua enemmistöön. Israel on erikoinen valtio: YK oli kätilö, uskonnoton se ei ole, siellä on osaava kansa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 05.08.14 - klo:19:22 »
Israelissa on suuri joukko kaukoidästä tulleita siirtotyöläisiä, koska palestiinalaisia ei enää haluta tai uskalleta työllistää. Suomen lähetysseura on tehnyt työtä varsinkin thaimaalaisten parissa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 06.08.14 - klo:12:35 »
Hyvä 1944. Onko minun kommenteissani jotakin joka sinua on pahoittanut, kun kirjoitat että " kun näitä kommentteja lukee"? Oletko niin ystävällinen, että osoitat, mitä loukkaavaa olen kirjoittanut?

Tarkoitus ei ainakaan ole ollut lietsoa juutalaisvihaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 06.08.14 - klo:15:08 »
Päinvastoin! Kirjoitat asiallista tekstiä! On niin, että en uskalla oikein puolustella, kun siitäkin voi tulla sanomista. Jatkanet samalla tavalla, olet laaja-alainen tiedoiltasi.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 06.08.14 - klo:15:09 »
...vanha juttu... sodassa olevat valtiot tai heimot yms. eivät ole muuta kuin Saatanan apulaisia....
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 06.08.14 - klo:15:21 »
On niin, että en uskalla oikein puolustella, kun siitäkin voi tulla sanomista.

Sitähän keskustelun tulee ollakin, sanomista. Ei eri mieltä oleminen ole moite. Minä pidän sitä oikeastaan kunnioituksen ja luottamuksen osoituksena. Kun kantani johonkin halutaan kumota, se kertoo, että sitä pidetään kumoamisen arvoisena ja minua sen verran asiallisena, että sen voi minulle suoraan sanoa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 06.08.14 - klo:15:54 »
Kiitos Pena, olen vain niin yksiniittinen Israelini kanssa.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 06.08.14 - klo:16:03 »
...vanha juttu... sodassa olevat valtiot tai heimot yms. eivät ole muuta kuin Saatanan apulaisia....

res.alik. juhani
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 06.08.14 - klo:16:45 »
Päinvastoin! Kirjoitat asiallista tekstiä! On niin, että en uskalla oikein puolustella, kun siitäkin voi tulla sanomista. Jatkanet samalla tavalla, olet laaja-alainen tiedoiltasi.

Kiitos!   :)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 06.08.14 - klo:16:57 »

Finland stands with Israel

Helsingin Sanomat on tänään KIELTÄYTYNYT julkaisemasta Israelin Suomen suurlähettilään Dan Ashbelin vastinetta tänään ilmestyneeseen pääkirjoitukseen. Tietomme mukaan HS oli vastannut Ashbelin pyyntöön tylysti "emme ole kiinnostuneita." Tämä on uskomattoman törkeää käytöstä ketä tahansa vieraan valtion korkeinta edustajaa kohtaan! Tiedotamme lisää asiasta heti, kun lisätietoa tulee. (Muokattu klo 16.01)   :kahvi:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 06.08.14 - klo:18:03 »

Finland stands with Israel

Helsingin Sanomat on tänään KIELTÄYTYNYT julkaisemasta Israelin Suomen suurlähettilään Dan Ashbelin vastinetta tänään ilmestyneeseen pääkirjoitukseen. Tietomme mukaan HS oli vastannut Ashbelin pyyntöön tylysti "emme ole kiinnostuneita." Tämä on uskomattoman törkeää käytöstä ketä tahansa vieraan valtion korkeinta edustajaa kohtaan! Tiedotamme lisää asiasta heti, kun lisätietoa tulee. (Muokattu klo 16.01)   :kahvi:

Löysin tämän tiedon Iltalehden sivulta. Julkaiseekohan Iltalehti tuon vastineen? Maamme 'keltainen lehdistö' päässee nokittelemaan toisiaan vakavalla asialla. Harmi!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 06.08.14 - klo:18:07 »
Ihmettelin itsekin, miksi ei Hesari. Emme taitaisi vastaavasta pitää itse.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 06.08.14 - klo:18:12 »
Lehden takana on aina henkilö tekemässä päätöksen.Po asiassa kyse on viekkaansorttisesta "puolueettomuudesta".

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 06.08.14 - klo:18:16 »
Radio Suomi kertoi aamulla paikallisuutisissa, Lahden Radio, että nyt käydään some-sotaa Israel vs. Gaza. Pitäisiköhän osallistua.  :002:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)