Älä murehdi Leena. Ei elämä yhden Herättäjäjuhlareissun sotkeutumiseen kaadu. Vaikka ymmärrän tietysti pettymyksen kohdallasi. Tsemppiä!
Murehdin tässä vähän muutakin. En pidä siitä ettei minulle puhuta totta, etten saa itse valita osallistunko ehtoolliselle, että poisjäänti kostautuu hieman ihmeellisellä pikku näpäytyksellä "körttimatkalla" enkä' uskalla, sehän on "veljien" johtama, puoleen vuoteen ilmoittaa matkan viralliselle järjestäjälle, että vakavasti sairasta ei saa jättää joukosta vennon vieraassa kaupungissa (kun toisten jäljessä juostaan henki kurkussa, kyseessä olisi saattanut olla diabeetikko tai olisin voinut saada kohtauksen), tiedettiin minun tulevan Tikkurilasta koska se tarkastettiin to-iltana, en usko kaksoisolentoihin, olen saanut taanna vuosina kotipostiini uhkauskirjeitä jonka mukaan "levitän julkisesti internetissä körttifoorumilaisen diagnooseja" ja sehän on rikos ja plaaplaa.
Käsitätkö?
Minulle tarjotaan mahdollisuus ties kenen piikkiin matkustaa Seinäjoelle. Siis kenen?? Mutta kun juhlat eivät ole Seinäjoella. Kaunis tapa pestä käsiä kuin Pilatus vainaa. Miten Seinäjoelta keplotellaan Lapualle? Minä en, huomaa, myöskään vaivannut päätäni sillä mihin vantaankoskelaiset majoittuvat. Kun se on ollut niin perin yhdentekevää. Sitä seutua en tunne lainkaan.
Valehtelu ja perättömät puheet minua kuvottavat, samoin "veljien" pelko. Tämäkin on niin näpsäkkää kääntää Leenan ihan omaksi syyksi. Nyt ainakin uskallan sanoa, mitä olen pidempään ajatellut koko touhusta. Se on tiettyjen sukujen sisäsiittoinen seura, johon ulkopuolisten sittenkin on vaikea keksiä syytä kuulua. Pitääkö loppujen lopuksi kuulua mihinkään?
Ja vielä kerran. Antti Kruus,. evp piispa Eero Huovinen, monsignore Teemu Sippo eivät ole rikollisia. Matkatoimistolakia on noudatettu pilkun päälle alusta alkaen. Alku oli joskus viime vuosisadalla.
En rupea kiihkoilemaan myöskään minkään "pyhiinvaellusaatteen" puolesta koska sellaista ei ole, Luojalle kiitos, olemassa. Ne ovat halpoja matkoja Italiaan, tutustumista taidehistoriaan ja vähäsen niihin jotka eivät ole "meikäläisiä" ja sellainen tuulettaa erittäin terveellisesti.
En halua olla missään "meikäläisiä". Sellainen tekee toisista "heikäläisiä" ja siinä on poterot kaivettukin sitten. Oli varmasti hyväksi että näin tapahtui. Jumppua siihen tuskin tarvitaan, hän kun antoi meille aivot. Uskalsin kirjoittaa, mitä koko touhusta olen vuosien saatossa alkanut ajatella.