Kirjoittaja Aihe: Lapualle!  (Luettu 14104 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Lapualle!
« Vastaus #15 : 04.07.14 - klo:16:48 »
Löytyihän se linkki Körttiradioon. Tässä:

http://www.h-y.fi/1627-korttiradio

Paina mustan palkin nuolta niin alkaa kuulua.

Äsken sielä veisattiin ja  lähetys jatkuu tänään klo 20 asti. Siinä alla näkyy muiden päivien lähetysajat. Autoradiosta voi ajellessa etsiä eri paikkakuntien kuuluvuuksia, niitähän piisaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 04.07.14 - klo:17:52 »
Nyt uskallan viimeinkin sanoa, mistä syystä olen lopettanut hk:n tilauksen kesken vuoden, miksi nyt erosin herättäjäyhdistyksestä.

Tiedän,ettäMirja Taipale ei varmasti ehtinyt katsoa, olenko mukana. Past.Simojoen kaasujalkaa siinä kutitti, tämän saa oikaista jos erehdyn.

Olen kuitenkin todennut,että pohjimmiltaan minua on pitkään kaivellut välinpitämättömyys, joka saattaa mahdolliseen vaaraan minut, enkä välitä osallistua toimintaan enää. Ennen muuta, pelkäsin itse liikaa jättää valitusta Israelin " körttimatkasta " koska ohjaajina oli h-y:n jäseniä. Vieraaseen kaupunkiin ei saa jättää epileptikkoa hätäilemään, etsiikö matkanjohtaja häntä nyt jostakin.

Toiseksi. Ekumeeninen matka, viisine pastoreineen, piispoineen, oli sivunmitalla nopeasti rikollista puuhaa -- koska se ei ollut "meidän matka".  

Mietin vielä aikani, uskalsin lopulta soittaa Toiviomatkoille. Vei puoli vuotta --  vaikka järjestäjinä olikin "meikäläisiä" mutta se vei liikaa aikaa ja tällainen tyyli on ollut liian me-ja-muut juttua minulle. Nyt väsyin aivan lopullisesti. Toivotan parasta jatkoa teille teikäläisille, hätiköille kuten rauhallisemmillekin.

Samoin tietty myötäilypakon tuntu on väsyttänyt, sen tähden kirjoittelin  harvakseen.

Nyt voi Atanasiakin liittyä seuraan. Olin ns epäkanonista seuraa ,sillä olen eronnut  ort kirkosta, ja hän tietää sen kyllä.  
« Viimeksi muokattu: 04.07.14 - klo:18:00 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #17 : 04.07.14 - klo:20:38 »
Olkaapa juhlavieraat tarkkana käteisen rahan kanssa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288710317396.html?pos=ok-trm-uutk
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 04.07.14 - klo:22:18 »
Käteistä tarvitaan riivatusti kolehteihin, nyt en olisi kilauttanut sentin hyryskää, sillä rahani olisivat kyllä kuluneet mutkikkaisiin matkajärjestelyihin.

Mainittakoon, että nukuttuani iltapäivään yritin vielä kerran lähteä perässä, taksi löysi hitaan reitin ja myöhästyin junasta.
Toivon, ettei tähän sekoiteta enkeleitä eikä henkivaltoja.  "Herran tahto" tahi "Jumalan sormi" näkyy niin kivasti siellä, missä voidaan nähdä etteihän me suinkaan mokattu, tää oli ihan niinkun Jumpun tahto.

En vain viitsi jättää mitään juttua kiertelemään, että silkkaa oikkuiluaan jätti lähtemästä perässä vaikka olis matkakin kustannettu.  Minä aivan todella en jaksanut selvitellä milloin juna menee, minne se menee ja missä pitäisi yöpyä.

Mutta totta on tuokin, minkä edellä kirjoitin.  Jos Mirja olisi kerran hihkaissut onko Leena matkassa, Kalistaja olisi todennut että eipä tuota näy.  En ole Mirjaan törmännyt niin ettei olisi minua tuntenut. Rehellisyys maan perii., valehtelusta minä suutun eikä körttipappiakaan tarvitse suojella. Menee jo vallan  lessuiksi.
Oli kirotun kurjaa eksyä yksin Jerusalemissa ja pelätä puoli vuotta huomautuksen tekoa, kun olivat körttiveljet matkanjärjestäjinä.

Nyt annoin syytä erottaa foorumilta, kuten on jo kertaalleen "useampi naishenkilö" yrittänyt.  :003:  Sattumoisin tiedän ketkä.

Mutta tästä matkasta en itse anna valehdella itsestäni mitään. Jos valehtelette silti, asia ei enää kuulu minulle.

« Viimeksi muokattu: 04.07.14 - klo:22:25 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #19 : 04.07.14 - klo:22:31 »
Älä murehdi Leena. Ei elämä yhden Herättäjäjuhlareissun sotkeutumiseen kaadu. Vaikka ymmärrän tietysti pettymyksen kohdallasi. Tsemppiä!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 05.07.14 - klo:11:04 »
Älä murehdi Leena. Ei elämä yhden Herättäjäjuhlareissun sotkeutumiseen kaadu. Vaikka ymmärrän tietysti pettymyksen kohdallasi. Tsemppiä!

Murehdin tässä vähän muutakin. En pidä siitä ettei minulle puhuta totta, etten saa itse valita osallistunko ehtoolliselle, että poisjäänti kostautuu hieman ihmeellisellä pikku näpäytyksellä "körttimatkalla" enkä' uskalla, sehän on "veljien" johtama, puoleen vuoteen ilmoittaa matkan viralliselle järjestäjälle, että vakavasti sairasta ei saa jättää joukosta vennon vieraassa kaupungissa (kun toisten jäljessä juostaan henki kurkussa, kyseessä olisi saattanut olla diabeetikko tai olisin voinut saada kohtauksen), tiedettiin minun tulevan Tikkurilasta koska se tarkastettiin to-iltana, en usko kaksoisolentoihin, olen saanut taanna vuosina kotipostiini uhkauskirjeitä jonka mukaan "levitän julkisesti internetissä körttifoorumilaisen diagnooseja" ja sehän on rikos ja plaaplaa.

Käsitätkö?  

Minulle tarjotaan mahdollisuus ties kenen piikkiin matkustaa Seinäjoelle.  Siis kenen??  Mutta kun juhlat eivät ole Seinäjoella. Kaunis tapa pestä käsiä kuin Pilatus vainaa.  Miten Seinäjoelta keplotellaan Lapualle?  Minä en, huomaa, myöskään vaivannut päätäni sillä mihin vantaankoskelaiset majoittuvat. Kun se on ollut niin perin yhdentekevää. Sitä seutua en tunne lainkaan.

Valehtelu ja perättömät puheet minua kuvottavat, samoin "veljien" pelko. Tämäkin on niin näpsäkkää kääntää Leenan ihan omaksi syyksi.   Nyt ainakin uskallan sanoa, mitä olen pidempään ajatellut koko touhusta. Se on tiettyjen sukujen sisäsiittoinen seura, johon ulkopuolisten sittenkin on vaikea keksiä syytä kuulua. Pitääkö loppujen lopuksi kuulua mihinkään?  

Ja vielä kerran. Antti Kruus,. evp piispa Eero Huovinen, monsignore Teemu Sippo eivät ole rikollisia. Matkatoimistolakia on noudatettu pilkun päälle alusta alkaen. Alku oli joskus viime vuosisadalla.
En rupea kiihkoilemaan myöskään minkään "pyhiinvaellusaatteen" puolesta koska sellaista ei ole, Luojalle kiitos, olemassa.  Ne ovat halpoja matkoja Italiaan, tutustumista taidehistoriaan ja vähäsen niihin jotka eivät ole "meikäläisiä" ja sellainen tuulettaa erittäin terveellisesti.  

En halua olla missään "meikäläisiä". Sellainen tekee toisista "heikäläisiä"  ja siinä on poterot kaivettukin sitten. Oli varmasti hyväksi että näin tapahtui. Jumppua siihen tuskin tarvitaan, hän kun antoi meille aivot. Uskalsin kirjoittaa, mitä koko touhusta olen vuosien saatossa alkanut ajatella.
« Viimeksi muokattu: 05.07.14 - klo:11:14 kirjoittanut Leena »

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 06.07.14 - klo:07:26 »

Leena! Vuoden päästä pyrähdät sitten Sotkamon herättäjäjuhlille.  Lähdet sinne jo juhlaa edeltävänä torstaina, otat majapaikan selville etukäteen, otat myös kännykän mukaan ja vähän tavaraa kassiin ja reipasta mieltä. :002: :002:

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #22 : 06.07.14 - klo:09:44 »
En halua olla missään "meikäläisiä". Sellainen tekee toisista "heikäläisiä"  ja siinä on poterot kaivettukin sitten.

Juuri näin.

Myötätuntoni matkustuskurjuudesta. Perin laiha lohtu, tiedän.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 06.07.14 - klo:19:12 »
Emmehän me körtit pelkää vaarojen matkaa!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 06.07.14 - klo:19:39 »

Leena! Vuoden päästä pyrähdät sitten Sotkamon herättäjäjuhlille.  Lähdet sinne jo juhlaa edeltävänä torstaina, otat majapaikan selville etukäteen, otat myös kännykän mukaan ja vähän tavaraa kassiin ja reipasta mieltä. :002: :002:

Ystäväiseni, jos tuntuu helpommalta sopia, että syyhän oli ihan Leenan oma, niin sen kun. Kännykkä on tavallisesti mukana.  Jotta ennättäisin Tikkurilaan, oli tilattava taksi.  Siinä hötäkässä se jäi pianon päälle. Syöksyttiin Tikkurilaan, sieltä ensimmäisellä mahdollisella taksilla takaisin sillä hätäilin, ettei matkanjärjestäjä sittenkin odota minua jossakin, vaikka mielestäni Tikkurilan piti olla viimeinen pysäkki.

Minun valitettavasti on osoittautunut varsin aiheelliseksi pelätä "vaarojen matkaa" ainakin tässä porukassa.  Joko tulee todella hyvin paha mieli tai todellinen vaaratilanne.
Mielialaani ja reippauttani minä en voi valita itse. Jos olen oireillut ja siksi väsynyt niin sitten olen. Kuvittelin että Kalistaja tiesi tämän jo.

Jokohan tämä ketju voitaisiin lukita.
Tästä kai opittiin yksi asia sentään. 
Olisi reilua katsoa, että matkansa maksaneet ja ajoissa ilmoittautuneet todella nähdään, ei vain katsota että ihan kuin tuo olisi tuo tuolla, Tikkurilastahan se sanoi tulevansa mutta yks lysti.  Vähän kuin olis se kumminkin.

Kas kun on ihmisiä jotka, kas ihmettä, pitävät sanansa. Ei uskois, Jumppu kun semmosesta viis piittaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 06.07.14 - klo:20:24 »
Valokuvia messusta tänään:

http://www.h-y.fi/1888-messu

Televisioitu suora lähetys näytetään Yle Areenassa nauhoitettuna 15.7. ja uud. 17.7. jatkuen kuukauden ajan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 07.07.14 - klo:09:03 »
Oli ilo tavata monta uutta ystävää, esim Riitta-m.
Oli pettymys, kun en löytänyt Juhani Eleniusta enkä Leenaa mistään! Toisena kertana, jos Jumala suo...
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #27 : 07.07.14 - klo:19:11 »
Harmi etten nähnyt Thomasta.

Erityinen kiitos yösijasta foorumilaiselle.a
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 08.07.14 - klo:07:59 »
Harmi etten nähnyt Thomasta.

Erityinen kiitos yösijasta foorumilaiselle.a

Sinunkin profiilikuvasi painoin mieleen ja sillä silmällä katsoin tuhansia ihmisiä. On sekin ilo olla kaivattu!
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 08.07.14 - klo:14:13 »
Oli ilo tavata monta uutta ystävää, esim Riitta-m.
Oli pettymys, kun en löytänyt Juhani Eleniusta enkä Leenaa mistään! Toisena kertana, jos Jumala suo...

Minullekin oli harmi kun mm. Tomppaa en nähäny.
wilhelmi niskasen jäljillä