Kirjoittaja Aihe: Riivatut rakkineet 6  (Luettu 43416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: Riivatut rakkineet 6
« Vastaus #75 : 11.06.15 - klo:13:19 »

Kiitos!
Laitan Herättäjä-Yhdistyksen tilille 25 ekee.  :icon_wink:

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 14.06.15 - klo:18:58 »
Kyllä nyt on kylmäkalusteille sanottava viimmeset hyvästit. Viime kuurauksen jälkeen jääkaappi ei sitten enää jäähtynyt.

Viehän sellainen sähköäkin tolkuttomasti, täytyy katsella ja tuumia. En tiedä millainen tuohon hyödyttäisi hankkia, tilaa on suuremnallekin tornille, olisiko joskus purettu jokin kaappi alta? Jompi kumpi näyttää vaihdetun. Muuten on vaikeaa tajuta miten ovat eri merkkiä.

En tarvitse mitään mammuttia mutta jonkin verran pakastustilaa kyllä, marjoille ja joillekin ruokatarpeille joita tulee yli tai ostan halvasta hinnasta tai leivon itse. Yllätyävän äkkiä se oli aina kuitenkin täynnä.

Huutonetista saattaa saada aika edullista, mietin kuitenkin aina uutta jne vaikkavsuht uusia myyvät... Sanokaa joku viisaampi nyt.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 14.06.15 - klo:19:09 »
Tuo pakastin lienee uudempi, Whirlpool. Jääkaappi on jotakin tunnistamatonta merkkiä. Ehkä nyt voisi sitäkin harkita että ostaa jenkkikaapin ja jättää pakastimen toistaiseksi uusimatta.

Oli kerran nimittäin jenkkikaappi kun tehtiin pikkuisessa keittokomerossa remppaa, isäni auttoi ja neuvoi, uusittiin liesi silloin myös. Olin hyvin tyytyvänen siihen ja jopa sen pakastelokerossa pakastin jotain marjaa mitä antoivat. Tuohon mahtuisi jenkkikaappi.

Kun en tiedä noiden ikää! Jääkaappi jos on alkuperäinen kasikutonen niin jopas on jo ehkä aikakin hyvästille. Kuolinpesä tämän myi. Sekin ihminen johon ensin tutustuin ja joka kertoi tunteneensa ent asukkaan hyvin, muutti pois. Hän olisi tiennyt, luulen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #78 : 14.06.15 - klo:19:56 »
Et tiedä sen toisen merkkiä, mutta todennäköisesti italialanen halpaversio. Kierrä Whirlpool ja italialaiset kaukaa niin onni palaa elämääsi. Saksalainen tai sitten korealainen. Oletko muuten varma, ettei vika ole termostaatissa. Se on ainoa mitä kannataa korjata, mutta ei sitäkään jos ei edes koneen nimi ole tiedossa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 14.06.15 - klo:21:43 »
Et tiedä sen toisen merkkiä, mutta todennäköisesti italialanen halpaversio. Kierrä Whirlpool ja italialaiset kaukaa niin onni palaa elämääsi. Saksalainen tai sitten korealainen. Oletko muuten varma, ettei vika ole termostaatissa. Se on ainoa mitä kannataa korjata, mutta ei sitäkään jos ei edes koneen nimi ole tiedossa.

Kiitos havainnosta, mistä tietää olisiko siinä vikaa, pitäisiköhän pyytää joku viisausihminen sitä katsomaan, vai voiko sen osata itse? Siinä lukee ARISTON. Kulunutta tekstiä ylökulmassa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 14.06.15 - klo:21:47 »
Ei sitä osaa itse. Eli jos pyytää korjaajan ja käy hyvä tuuri termostaatin vaihto on yleensä 150€. Ariston on tunnettu italialainen halpismerkki eli en investoisi paljoa korjaamiseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 14.06.15 - klo:22:29 »
   Onko Kaspersky Malware Scanner -viruksenpoisto-ohjelma luotettava?

Nimen sana scanner viittaa siihen, että se tutkii koneen ja raportoi löytämistään haittaohjelmista.
Valmistajan sivuilla on ladattavissa maksuton Kaspersky Security Scan, josta todetaan: "---finds malware & threats that may be hidden on your PC – even if you already have an antivirus product or firewall installed. You’ll get a detailed report on your PC’s security status---".
Kasperskylla on myös maksuton Virus Removal Tool: "designed to remove all types of infections from your computer." Se siis vain poistaa, mutta ei torju saapuvia viruksia.
Edellä mainitut löytyvät osoitteesta
http://www.kaspersky.com/free-tools

Malwarebytes Anti-Malware -nimisellä softalla olen kerran siivonnut yhden koneen suuresta määrästä erilaisia enemmän tai vähemmän haitallisia ohjelmia.
https://www.malwarebytes.org/antimalware/

Kannattaa ladata ohjelmat valmistajan sivustolta.

Mt

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 20.06.15 - klo:16:13 »
Sateesta johtuen kaikki mökkiläiset räpläävät älypuhelimiaan ja verkko on todella raivostutavan hidas.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 20.06.15 - klo:20:43 »
Sateesta johtuen kaikki mökkiläiset räpläävät älypuhelimiaan ja verkko on todella raivostutavan hidas.
4 G-verkko ratkaisi meidän ongelman. Nyt on nopeutta koko ajan. Ja meillä on joskus kaksikin läppäriä samaan aikaan päällä.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 20.06.15 - klo:21:22 »
4 G-verkko ratkaisi meidän ongelman. Nyt on nopeutta koko ajan. Ja meillä on joskus kaksikin läppäriä samaan aikaan päällä.

4G-verkko olisi tuossa veden päällä eli noin 15 metriä olisi kuuluvuusaluelle matkaa. Ovat luvanneet sen vielä tänä kesänä meillekin, mutta kaikki laitteet ovat vieä 3G. Minun mokkulaan saa neljä laitetta yht'aikaa ja monesti siinä onkin ollut, mutta nyt oli muillakin. Odottelen 4G:tä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 11.07.15 - klo:21:10 »
Ostin Sotkamon juhlilta Lapuan juhlista semmoisen, oli pakattu DVD-koteloon.  No koetin katsella, mutta ei tapahtunut mitään. Sitten tuumin että jos se sentään olisi cd, mutta soitin ilmoitti, no disc. Kokeilin vielä sillä mitä siellä oli ollut eli Heleimmin Herralle, sen se hyväksyy disciksi kyllä.  Soitin ei ole siis välillä hajonnut.

Mikä tuo on ja kuinka siitä saa havainnon ulos?  Tänään on ollut ikäväni kuunnella seurapuheita.
Jostakin syystä niitä hyvin vanhoja tuo soitin ei pyöritä, mutta ne ovat hyvin ohuita, eikä soitin väitä ettei sisällä olisi diskettiä. Joskus sain ne lopulta kuulumaan vai neuvoiko joku.

No niin, mikä tämä on, katseltava vai kuunneltava, ja millä koneella se näkyy tai pelkästään kuuluu?   :icon_eek:

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 11.07.15 - klo:21:37 »
Sateesta johtuen kaikki mökkiläiset räpläävät älypuhelimiaan

Minun älykköni heittäytyi mökkireissulla kokonaan autistiseksi. Älysi kai, että ihmisen on välillä hyvä olla erossa digiviestimistä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 12.07.15 - klo:19:22 »
Kiitän 4-g mokkulan toimintaa. Ajelemme autolla pääteitä ja ainakaan tähän mennessä ei ole löytynyt katvealuetta. Lapissa varmaankin sellaiset tulisivat vastaan. Tämä homma on kivaa ajan kuluttamista ja pysyn ajan tasalla "tärkeistä" asioista. Olenko koukussa? Jospa sentään en, teenhän kotona jotain pientä muutakin hommaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 12.07.15 - klo:19:57 »
Ei pääteiltä 4Gkatveita juuri löydy, mutta kesämökeiltä kyllä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 22.07.15 - klo:12:36 »
Kysytään nyt vaikka täällä rakkine-puolella: Minulla on hieno sikakallis nahkareppu, jonka kolmesta metallisoljesta yksi on hajonnut. Soljen sisällä on jousi, joka tässä hajonneessa tapauksessa on pongahtanut irti, mutta on kuitenkin tallessa. Mitäs luulette, saisiko sen jotenkin kiinnitettyä takaisin paikoilleen? Paikka on siis tässä tapauksessa metallinen alusta. Onko olemassa (kaksikomponentti-)liimaa, jolla pysyisi, vai olisiko jonkinmoinen juotossysteemi parempi? Juottamisessa käytetty materiaali kai olisi tina, mutta vaikuttaako tuloksen pysyvyyteen jotain, että jousi alustoineen ovat jotain muuta metallia?

Äh kun en ole koulussa saanut oppia tällaisista perusasioista... Tarttee tsekata työväenopiston tarjontaa, olisiko jotain metallityön perusteet -kurssia tarjolla syksyllä. Haluaisin myös sellaisen kurssin, jolla opetetaan kiinnittämään tauluja, hyllyjä ym. erilaisiin seinämateriaaleihin. Harjoituksia voisi suorittaa purettavissa rakennuksissa, joita täällä tuntuu piisaavan.

Niin tuosta repusta vielä, käytin sitä suutarilla jota yleensä käytän, mutta taisin esittää asian niin että kyselin, olisiko heillä samanlaista solkea siihen tilalle, en korjausmahdollisuutta. Eipä löytynyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.