Kirjoittaja Aihe: Tänään 20  (Luettu 35159 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 20
« Vastaus #105 : 04.06.14 - klo:16:36 »
 :eusa_angel: Soutamassa en ole vielä käynyt tänä kesänä, rannassa kyllä.

Ja joo, Nalle Puh kavereineen Puolen Hehtaarin metsässä on kiva juttu.
Tyttö tykkäsi lapsena, tuli monia vuosia Nalle Puh lehti, samoin Maailman vahvin nalle lehti.
Pojat tykkäsi enemmän Aku Ankasta yhteen aikaan, varsinkin keskimmäinen.
Ja tulihan niitä monia lehtiä tilattua kun lapset olivat pieniä, samoin teini-iässä.
Tyttö varmaan luki kaikki paikallisen kirjaston lastenkirjat kun oppi lukemaan, minä sitä ennemmin luin hänelle ja samoin aikanaan nuorten kirjat.
Itsekin luin paljon kun olin lapsi, jopa mummin hartauskirjoja.
Ja kirjastoauton kirjoja, lehtiä myös vanhempani tilasivat...ensin sarjiksia..murrosiässä tuli Frendiä, Suosikkia, Reginaa ja vaikka mitä.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 04.06.14 - klo:16:42 »
Muutoin olen sitä mieltä, että ainoa oikea Puh on A. A. Milnen kirjoissa ja Ernest Sephardin kuvituksissa.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 04.06.14 - klo:16:44 »
Joskus luin kirjan jossa oli ns Nalle Puh filosofiaa, elämänviisauksia, ne oli hauskoja.
Ja taitaapa netistäkin löytyä niitä sanontoja. :icon_biggrin:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 04.06.14 - klo:16:50 »
Minulla on Christopher Milnen kirja The Enchanted Places, jossa hän kertoo itse lapsuudestaan ja isästään. Samalla hän vertaa elämäänsä isänsä kuuluisiin teoksiin, jossa esiintyy 'Risto Reippaana'. Kirja on mielenkiintoinen. Ei ollut aina helppoa olla kaikkien tuntema ja kuitenkin ihan toisenlainen.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 04.06.14 - klo:20:54 »
--- Vesitornin mäki, ja Kimpisen kenttä ovat entisiä leikkipaikkojani.

Sama täällä, olen asunut viisivuotiaasta ylioppilaaksi Lappeenrannassa Vesitornin varjossa, Heiskamon autokorjaamon vieressä - nykyisin Heiskamo on muualla, mutta sen muisto elää kadunnimessä Pajakuja. Työväen vappukulkue marssi Kaukaan suunnasta Vesitornin mäelle, jossa minulla oli yhtenä vappuna ilo kuulla puhekuoron esitys - nythän tuo hieno perinne lienee jo kuollut Huutajat-kuoroa lukuun ottamatta.

Mt

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 04.06.14 - klo:21:03 »
Oli "pelkkä lauluilta", ei saunailtaa, mutta komeat järvimaisemat katsella.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 05.06.14 - klo:07:08 »
Sama täällä, olen asunut viisivuotiaasta ylioppilaaksi Lappeenrannassa Vesitornin varjossa, Heiskamon autokorjaamon vieressä - nykyisin Heiskamo on muualla, mutta sen muisto elää kadunnimessä Pajakuja. Työväen vappukulkue marssi Kaukaan suunnasta Vesitornin mäelle, jossa minulla oli yhtenä vappuna ilo kuulla puhekuoron esitys - nythän tuo hieno perinne lienee jo kuollut Huutajat-kuoroa lukuun ottamatta.

Mt

Arvioni mukaan olet niin paljon nuorempi, ettemme ole tavanneet siellä leikkikavereina. Vesitornin virellä oli ( on ) ? punainen puutalo, jossa serkkuni asuivat.  Osoite on nyk. Juvakankatu.
Minun kotini osoite oli Vanha Ratatie. Se sijaitsi  Peltolassa, siinä oli ainakin 1970-luvulla linja-autoasema. Äiti kävi Halkosaaressa mattopyykillä ja sielä oli mukavaa, muistaakseni. En voi muistaa kovin paljon, sillä olin vajaa 4-vuotias kun muutimme tänne Lahden liepeille.
Myöhemmin olen verestänyt lapsuusmuistoja.
Kummasti kaikki, jotka ovat syntyneet tai asuneet Lpr:ssa ovat kuin sukulaisia. Luumäkeläisetkin. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 05.06.14 - klo:08:33 »
Työväen vappukulkue marssi Kaukaan suunnasta Vesitornin mäelle, jossa minulla oli yhtenä vappuna ilo kuulla puhekuoron esitys - nythän tuo hieno perinne lienee jo kuollut Huutajat-kuoroa lukuun ottamatta.

Mt

Lapualla on yksi kommunisti. Hän menee vappumarssille Lapuan Kauppakadulle. Se on aika irvokasta kun hän on ihan yksin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 05.06.14 - klo:08:47 »
Lapualla on yksi kommunisti. Hän menee vappumarssille Lapuan Kauppakadulle. Se on aika irvokasta kun hän on ihan yksin.

Onhan se toki myös arvokasta.
« Viimeksi muokattu: 05.06.14 - klo:12:45 kirjoittanut Pena »

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 05.06.14 - klo:10:01 »
Aamupäivä ainakin sisähommissa. Onpahan aika raihnainen olo eilisen soutulenkin jäljiltä.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 05.06.14 - klo:15:46 »
Palailin äitimamman kanssa enojen luota.
Jo aika varhain sinne lähdimme...pikkuasioita siellä tein, pyykkiä koneellinen, lattian pesu, postin haku, raparperikiisseliä ja samoin -piirakkaa.
Kahvit keittelin ja joimme pikkuleipien kera joita äiti vei paketin sinne mennessämme. Ja maistoimme piirakkaakin.  Juteltiin päällimäiset kuulumiset ja myös luonto-kuulumiset.Se on aina tapanamme, kaikki kun pidämme luonnosta.

Lämmin sää, ihan hellekeli, autossa sai olla ilmastointi päällä että oli mukavampi ajella.
Saatan pian lähteä rantaan, mene ja tiedä.

Kotonakin tein raparperikiisseliä (taas) nyt kun niitä on niin runsaasti.

Velipoika on ystävänsä kanssa retkeilemässä, makkaraa ja nokipannu yms mukana...eräällä kodalla viettävät aikaa, siellä on puut valmiina ja mukava luonnonläheinen paikka nauttia kesästä. Järvikin löytyy suht läheltä.

En tiedä...josko käväisisi rannassa, voisi tehdä terää pulahtaa veteen.

Ihan mukava päivä ollut. :eusa_angel:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 05.06.14 - klo:16:56 »
 :eusa_angel:

Hetken kykenin jo uimaankin.
Mukavan raikas olo.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 05.06.14 - klo:17:31 »
Kotimökillä ruohoa leikkaamassa vajaan tunnin.
Ehkä jaksaisi vielä pyöräillä uimarannalla käymään, aika kova
vastatuuli ainakin toiseen suuntaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 05.06.14 - klo:20:04 »
Oulussa olen iso viskaali taloyhtiössäni, mutta se tuo vastuuta ja tehtäviä. Lämpimässä on kiva puuhata.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 05.06.14 - klo:20:11 »

On ylentävää olla itseään paremmassa seurassa.

🇫🇮