Kirjoittaja Aihe: Tänään 19  (Luettu 32778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 19
« Vastaus #60 : 03.05.14 - klo:13:47 »
Nykyisin on vanhuksilla ja heikkonäköisillä kotonakin vaikeaa, kun kaikki tablettilääkkeetkin ovat samannäköisissä pakkauksissa. Kasvattaa erehdyksen riskiä huomattavasti!

Heikkonäköinen ei saa jakaa lääkkeitä sairaalassa, jos hän on epävarma tulee kysyä, tällaista tapahtuu kiireessä useinkin, mutta useasti tapaus on harmiton. Onneksi. Tästä on joka työhuoneen seinällä ohje. Mutta itse ajattelen että lääketehdas voisi tehdä parannuksen ja selkeästi eriväriset etiketit vahvuuden mukaan juuri näihin joissa on tällainen erehtymisvaara. Ne saisi mennä vaiks liikennevalojen mukaan...  Tai kun on vaikutusajasta kyse, depotit siniseen pulloon.

Huono päivä sikäli että tauti pahenee mutta kyllä tämä tästä. Hyvä päivä sikäli etten ole ruikutustuulella. Olisin lisää sinisiä ortsuja istuttanut tosin... Toisaalta voin odottaa petunian aikaa. Bongasin ylen kauniin syvänsininen muunnospetunian  :icon_biggrin:  ja pelargonioita istutaan kyllä ne kestää marraskuulle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 03.05.14 - klo:15:50 »
Toistaiseksi aika matalapaineinen päivä.
Kotimökillä räntä ja raesateessa pihan haravointia...sanoisin että edelleen ja yhä vaan, kevään
varhaisuuteen nähden. Mutta eipähän tässä olla hevosen selässä olla muuta kuin isännöintihommien kanssa...
toivottavasti en saa kavion potkaisua päähäni vielä alkukesän mittaan... :023:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 03.05.14 - klo:17:52 »
Huono päivä sikäli että tauti pahenee mutta kyllä tämä tästä. Hyvä päivä sikäli etten ole ruikutustuulella. Olisin lisää sinisiä ortsuja istuttanut tosin... Toisaalta voin odottaa petunian aikaa. Bongasin ylen kauniin syvänsininen muunnospetunian  :icon_biggrin:  ja pelargonioita istutaan kyllä ne kestää marraskuulle.

A.A. Milne on kirjoittanut lorun, jossa yhdistetään lääketiede ja kukkapenkit. Laitan siitä tähän katkelman.

The Dormouse and the Doctor

"Now these," he remarked, "give a much better view
Than geraniums (red) and delphiniums (blue)."

They took out their spades and they dug up the bed
Of delphiniums (blue) and geraniums (red),

And they planted chyranthemums (yellow and white).
"And now," said the Doctor, "we'll soon have you right."

The Dormouse looked out, and he said with a sigh:
"I suppose all these people know better than I.
It was silly, perhaps, but I did like the view
Of geraniums (red) and delphiniums (blue)."

The Doctor came round and examined his chest,
And ordered him Nourishment, Tonics, and Rest.
"How very effective," he said, as he shook
The thermometer, "all these chrysanthemums look!"

A.A. Milne: When We Were Very Young 1924

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 04.05.14 - klo:17:06 »
Kuorokeikan jätin väliin, en muista koska moista olis tapahtunut.
Huviajelulla mm. Aulangon puistotiellä, valtavasti valkovuokkoja. Joutsenlammessa lähinnä lokkeja,
Aino ja Janne (joutsenpari) tuodaan Ähtäristä sinne kaiketi huomenna.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 04.05.14 - klo:17:32 »
Seurakäynnin jätin väliin. Olen joutunut yhä useammin jäämään sairauden takia kotiin. Niin nytkin. Olen yhä nuhaisen nuhjuinen ja viluinen. Matilla  on sama tarttuva tauti vasta alkuvauhdissaan. Minä hoidan nyt vuorostani häntä.

Mökillä polttopuut on pilkottu jälkikasvun voimin. Jopa Lotta ja Martta ovat osallistuneet pinon tekoon. Ovat hyvin vapaa-ehtoisia aikuisten hommiin.
Kunhan taas jaksamme mennä sinne, Matilla on lisää puunkaatoa tiedossa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 04.05.14 - klo:19:03 »
Tänään olen katsonut balettikoulun kevätesityksen, jossa esiintyi kaikenikäisiä tanssijoita pikkuisista lapsosista aikuisiin harrastajiin.

Pikkuiset ovat aina suloisia, mutta ihailen eritysesti aikuisbaletin harrastajia, jotka uskaltavat esiintyä. Nuoret taas ovat hyvin taitavia. Oma balleriina ei esiintynyt tässä näytöksessä vaan oli kerrankin katsojana, koska ei ole nähnyt itse yhtään balettiesitystä, koska esiityjät viettävät näytöksessä aikaa pukuhuoneissa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 04.05.14 - klo:20:37 »
Ajossa ei kommelluksia. Tullaankin eri reittiä, kun tehtiin satulapäätös auringon vuoksi. Kolmen päivän jälkeen tämä maa on itkua vaille koettu.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 04.05.14 - klo:20:42 »
Seurakäynnin jätin väliin. Olen joutunut yhä useammin jäämään sairauden takia kotiin. Niin nytkin. Olen yhä nuhaisen nuhjuinen ja viluinen. Matilla  on sama tarttuva tauti vasta alkuvauhdissaan. Minä hoidan nyt vuorostani häntä.

Pikaista paranemista!
Harmi että seurakäynti jäi väliin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #68 : 04.05.14 - klo:22:02 »
Lapset pesivät mökin homepesulla ja sitten vielä huuhtoiva sen painepesurilla. Tämä oli vain pieni osa talkoista, joihin he osallistuivat viikonvaihteessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 04.05.14 - klo:23:23 »
Viides sairastamispäivä meni jo vähemmällä tuhinalla ja puhinalla. Iltapäivällä olo alkoi jo käydä kärsimättömäksi. Dosentti kaipaa kohennusta ja minä vasta olen päässyt alun alkuun. Toisaalta tämä tässä kypsyy minun päässäni tämä rakenne. Suurimmiten on hykerryttänyt, kyllä oli hyvästä ensin kääntää ja vääntää persoona, niin tiedän mikä oli mitä.  :icon_biggrin:

Lapsi num. 3 olisi soittanut paljohkosti, en jaksanut vielä lähteä, hieman harmittaa.  >:(

Ilmoittakaa milloin Dosentti saa hyppelehtiä/kuinka useasti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 05.05.14 - klo:07:02 »
Tänään koira herätti jo klo 5.00 ramppaamalla portaita ylös-alas. Sen päivä alkaa kun valo olohuoneessa lisääntyy. Rullaverhot olivat jääneet vetämättä alas, ja siitäs saimme.
Matti oli aika kuivana, sillä flunssaisena haluttaisi vain nukkua, ja nukkua..

...

Leenalle: Minä en muista muiden valittaneen sinun pomppivasta D B:stäsi kuin Atanasian. Hänen migreenilleen se ei kaiketi sopinut. :117:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 05.05.14 - klo:22:09 »
Yksi yhtiökokous pidettynä, seitsemän jäljellä

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 06.05.14 - klo:13:26 »
Pyöräilimme kylään, löysimme pikkukaffibaarin ja kaupan: kahdet maitokahvit, croissantit ja kylän leipä sekä 5 lt vesikannu ostoksinamme.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #73 : 06.05.14 - klo:15:53 »
Puttgartenin kautta 2077 km Tukholmaan eli matkaa on vielä jäljellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 06.05.14 - klo:16:44 »
Nyt, kun ollaan ylös tulossa ajellaan päivässä reilusti. Niinkuin on ennen tehty. Tämähän on ihan operaatio tänne ajella, mutta jokainen pääsee, jos itse haluaa.