Kirjoittaja Aihe: Jos olis valta niinkuin on mieli  (Luettu 11273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
Vs: Jos olis valta niinkuin on mieli
« Vastaus #15 : 12.03.14 - klo:18:46 »
Määräisin kaikki vilkunsäästäjät autoilijat viikoksi ajokieltoon ja punaisia päin kävelevät jalkapuuhun.

Määräisin jokaiselle maaseudulla kättä nostavalle ja vilkuttavalle ystävällisyydestä palkinnon, vaikka kilon grillimakkaraa.

Se vaan on niin kivaa, kun sitä vielä nykyäänkin tapahtuu. :) :039:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 12.03.14 - klo:19:25 »
Monesti olen ajellut Eteläsuomeen ja nostellu lapasta jokaiselle vastaantulijalle. Jyväskylän eteläpuolella alkaa alue jossa eivät uskalla etutassua nostaa  ratilta edes kesäkelillä.   :kahvi:

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #17 : 12.03.14 - klo:20:10 »
Monesti olen ajellut Eteläsuomeen ja nostellu lapasta jokaiselle vastaantulijalle. Jyväskylän eteläpuolella alkaa alue jossa eivät uskalla etutassua nostaa  ratilta edes kesäkelillä.   :kahvi:

Kun tulee ajeltua peräkärryn kanssa maalle, niin on tullut mieleen että voisi laulaa Rekkamiestä ja moikkailla rekoille. Ei ole vielä tapahtunut, mutta ajatus huvittaa edelleen.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 12.03.14 - klo:20:24 »
...minä moikkaan poliiseja!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 13.03.14 - klo:15:16 »
Moni moikattu poliisi muuten ilahtuu huomionosoituksestasi.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 13.03.14 - klo:15:30 »
Minä pistäisin jalkapuuhun kaikki valottomat pyöräilijät ja heijastimettomat jalankulkijat. Onneksi kevään myötä valoisa aika lisääntyy, ja nämä pimeästä eteen singahtelevat kanssakulkijat näkyvät paremmin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 15.03.14 - klo:06:59 »
Itsekkäästi kieltäisin virusia ja basiliskoja enää yhtään minuun änkeämästä. Eikö täsä saa olla terve kuin kolme päivää?   >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 15.03.14 - klo:09:35 »
Ois yks ehdotus.
Kun menet suojatielle taluttaen koiraa, niin pidä koira sivullasi, niin monesti on tullut yllätyksenä kun pieni koira tulee yllättäen suojatielle, koiran taluttaja seuraa sitten perässä 5-metrin päässä kela kädessä. Ihminen on palijon helepompi ja noppempi havaita kuin pieni koiruli.
Onneksi monilla tenavilla on pienissä polkupyörissään nykyään viirilippu  joka näkyy autojen takaakin vilauksella. Mutta ei  niitäkään viikareita kannata päästää edellä suojatielle, vaan sivullaan.

Sitten on nää ihmiset jotka työntää lastenvaunut suojatielle ja tulevat kohta itse perässä !    :kahvi:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #23 : 15.03.14 - klo:09:43 »
Hyvin usein olen nähnyt kevyen liikenteen väylällä kaksi, lieneekö perhepäivähoitajaa, jotka molemmat työntävät kaksostenrattaita rinnakkain ja kummankin sivulla kävelee yksi tai useampi lapsi. Kaikki samassa rivissä täyttäen koko väylän. Heille toivoisin, että kohtaisivat riittävän usein nokatusten toisen samanlaisen porukan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 15.03.14 - klo:10:11 »
Joskus nähnyt tosiaan nuitakin tilanteita kun liikaa ihmisiä rivissä kävelee. Varsinkin jos on lapsia ja ajelee polkupyörällä vastaan, niin mistä voi olla varma jotta  tenava osaa väistää ?  Kyllä se on pyöräilijän usein pysähdyttävä .   :kahvi:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 15.03.14 - klo:16:13 »
Pirskan ja Stealin kokemukset ymmärrän, kerran sanoin asiasta, en edes räyhäten, niin niskojen nakkelulla minulle vastattiin. Tällaiset kokemukset opettavat minulle, että väisty, ei ole minun tehtävä olla poliisisetä.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #26 : 15.03.14 - klo:16:29 »
Hyvin usein olen nähnyt kevyen liikenteen väylällä kaksi, lieneekö perhepäivähoitajaa, jotka molemmat työntävät kaksostenrattaita rinnakkain ja kummankin sivulla kävelee yksi tai useampi lapsi. Kaikki samassa rivissä täyttäen koko väylän. Heille toivoisin, että kohtaisivat riittävän usein nokatusten toisen samanlaisen porukan.

Tämä toivomus toteutukoon!
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 15.03.14 - klo:21:32 »
Nyt on valta niinkuin on mielikin.
Menen kohta yöpuulle.
Päivä vaatinut veronsa jälleen.

-Hyvää yötä.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 16.03.14 - klo:22:48 »
Moni moikattu poliisi muuten ilahtuu huomionosoituksestasi.

Mutta minä en pelkää mitään muuta kuin Jumalaa ja poliiseja sekä vaimoani.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 17.03.14 - klo:06:07 »
Mutta minä en pelkää mitään muuta kuin Jumalaa ja poliiseja sekä vaimoani.
Parempi tossun alla kuin taivasalla, suora lainaus kansanviisautta. :icon_wink: