Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus n:ro 4  (Luettu 46950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #90 : 18.04.14 - klo:16:17 »
Helsingin seurakuntien Kirkko ja kaupunki -lehden päätoimittajan Seppo Simolan pääkirjoitukset herättävät joskus aikamoista kiistelyä.

Kärkevä mies, ja hyvä kirjoittaja.

Veikkaan kuitenkin, että hänen tämänviikkoiselle pääkirjoitukselleen myhäilevät hyväksyvästi monet sellaisetkin, joiden karvat nousevat pystyyn, kun Simola mainitaan.

http://www.kirkkojakaupunki.fi/kannanotot/virpominen-kiellettava

Mt

Tavallisesti kosiskeleva, mauton ja no niin, en tajua ketä kuvittelee palvelevansa.  Tämä on virkistävä poikkeus. Mää hämmästy iha kauhhiast. Mää ole kui klavul päähä lyätty.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 18.04.14 - klo:16:29 »
Tässä nettiversio haastattelusta. ( Paperilehdessä on paljon onnistuneempi kuva minusta, mutta tässä todellisempi. )

Lunastuksen makua kaikkien teidän Pääsiäisenviettoon !

Riitta ja Matti

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/04/18/essn-suuri-paasiaiskysely-perinteet-ovat-kunniassa-monessa-perheessa?ref=uutiset-section-teaser-latestCurrent-teaserCategoryMain

Kiitos, tämä oli hyvä ja mietin etten marinoisikaan filettä kahvissa vaan maustetussa jogurtissa. Sitten paistan sen kokonaisena fileenä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 18.04.14 - klo:16:36 »
Teepä niin ! En kyllä ole valelematta paistiani kermakahvilla kun se paistuu huomena. Kyllä pitäisi nesteistä tulla hyvän makuinen paistoliemi. Siihen sitten kermaa ja mausteita, mikäli tarvitsee.

Ja kiitos taas konsultaatiosta jota  tänään sain sinulta puhelussa joka tuli väärälle Leenalle !   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 18.04.14 - klo:20:20 »
17-18.4.2014 Iltalehdessä on erään artikkelin yhteydessä varsin suurikokoinen kuva Mannerheimintien Raamattuikkunasta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 20.04.14 - klo:17:04 »
Venäjä antaa Pohjois-Korealle anteeksi 10 miljardia taalaa! Taitaa asiat ymmärtävää keskivertovenäläistä tympiä. Oma kansa on kaikenlaisessa puutteessa, mutta väkivaltakoneistoille jaetaan kitsastelematta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 20.04.14 - klo:18:15 »
Jämijärven paha onnettomuus tunnetaan täällä käsin kosketellen. Naapurinamme on pariskunta, joiden poika selvisi viimeisenä koneesta ulos ja hänen erikoinen pukunsa aukesi, että nuori mies selvisi.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 20.04.14 - klo:19:12 »
17-18.4.2014 Iltalehdessä on erään artikkelin yhteydessä varsin suurikokoinen kuva Mannerheimintien Raamattuikkunasta.

Palaan vielä tähän asiaan.
Kuva on koko sivun kokoinen, hivenen vajaa puolen sivun korkuinen. Siinä näkyy suuri kysymysmerkkivalotaulu sekä näyteikkunen teksti:
Usko
minua
 - Jeesus -

ja oven ikkunassa näkyy juliste, jossa on teksti
"
Jos jonkun
on jano,
tulkoon
minun
luokseni
ja juokoon.

Jeesus Kristus
"

Toimittaja on kirjoittanut kuvan kohdalle seuraavaa:
"Jeesuksen sanat muistuttavat nykypäivän kiireistä ihmistä synneistä kaupungin katukuvassa".

Omasta mielestäni nuo tekstit sijoittuisivat ennemminkin luokkaan "armo", mutta on vain todella hyvä, jos niiden kautta tulee myös synnintuntoa.

Minun pitäisi saada julkisuuteen enemmän synnistäkin puhuvia raamatuntekstejä.
Synnintuntoakin tarvitaan.

Paikalla Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 21.04.14 - klo:07:13 »
Viimeaikaiset lehtokone- ja laivaturmat, sodat, ja niillä pelottelu, terrorismin tuhotyöt ja jokapäiväiset tapot, murhat ja ihmiskauppa puhuvat
ihmisen pahuudesta ja pahan vallasta.  On paljon Miksi Jumala sallii-kysymyksiä.

Jumala itse antaa varoituksia maanjäristyksinä, tulvina, mutavyöryinä, kuivuutena ja sairauksina. Kun meillä on korvat ja järki, meidän pitää kuunnella ja ymmärtää. Vastauksia annetaan niille jotka niitä toivovat.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #98 : 21.04.14 - klo:07:54 »
Viimeaikaiset lehtokone- ja laivaturmat, sodat, ja niillä pelottelu, terrorismin tuhotyöt ja jokapäiväiset tapot, murhat ja ihmiskauppa puhuvat
ihmisen pahuudesta ja pahan vallasta.  On paljon Miksi Jumala sallii-kysymyksiä.

Jumala itse antaa varoituksia maanjäristyksinä, tulvina, mutavyöryinä, kuivuutena ja sairauksina. Kun meillä on korvat ja järki, meidän pitää kuunnella ja ymmärtää. Vastauksia annetaan niille jotka niitä toivovat.

http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/korholan_kynasta/889/loukkaantunut_jumalallea
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 21.04.14 - klo:13:29 »
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/korholan_kynasta/889/loukkaantunut_jumalallea

Minun Jumppu ei ole mikään rukousautomaatti. Minä pelkään Jumppua, avioliiton kaltaista diktaattoria ja poliisia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #100 : 21.04.14 - klo:15:55 »
Minun Jumppu ei ole mikään rukousautomaatti. Minä pelkään Jumppua, avioliiton kaltaista diktaattoria ja poliisia.

Et sinä sinun kultaasi pelkää, vaan rakastat häntä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 21.04.14 - klo:16:11 »
Se on justiin niin, me miähet ei aina vaan huomata omaa tilaamme.

Paikalla Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 12.05.14 - klo:07:39 »
Kauneimmat kirkkojen lasimaalaukset listattuna Huffington Post-lehdessä. Oma suosikkini on Cloucesterin sininen ikkuna :

http://www.huffingtonpost.com/2014/05/03/stained-glass-windows-photos_n_5256052.html

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 17.05.14 - klo:18:21 »
Venäjän politiikasta kiinnostuneille mielenkiintoinen kolumni Uusimaa-lehdessä:

http://www.uusimaa.fi/artikkeli/295964-kuka-on-putin

"Vanhat koulukaverit muistavat hyvin veriseen loppuun asti taistelevan nyrkkitappelijan."

Mt

Paikalla Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 17.05.14 - klo:19:10 »
Ihmiset kiinnostavat. Varsinkin he jotka ovat saaneet tai ottaneet valtaa.   Tässä pienessä jutussa parasta ja uusinta on se, että nyt Suomessakin alkaa löytyä rohkeutta sanoa itä-naapurista niin kuin asiat meidän kantilta katsottuna ovat. Venäjän kansa on aina ollut
orjailevaa.

Olen jännittyneenä seurannut V Putinin persoonaa aivan siitä asti kun hän meillä julkisuuteen ilmaantui. Joskus ulkonäkö pettääkin, mutta ei tässäkään tapauksessa. Angela Merkel sanoi rohkeasti ääneen Ukrainan kriisin alku-aikoina; Putin ei ole tässä maailmassa.

Minä ajattelen;  hän on omassa päässään omassa valtakunnassaan. Tsaari, niinkuin kuvatkin osoittavat.
Pienen ihmisen kompleksi on kuvattu lukemattomissa sankariotoksissa. Säälittävä ilmiö.

Venäjän kirkko pelaa hänen kauttaan omaa peliään.