Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus n:ro 4  (Luettu 36542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #60 : 28.03.14 - klo:13:35 »
En tiedä tämän hetken tilannetta, mutta vuodesta 2016 alkaen sairaalajäte poltetaan joko Riihimäellä tai Vantaalla. Muut laitokset eivät täytä silloin voimaan tulevia määräyksiä. Vuonna 1970 oli toisin. Olin apumiehenä Töölön sairaalassa. Leikkaussalista soitettiin ja sanottiin, että täällä olisi yksi jalka. Kävin kärryillä hakemassa moninkertaiseen voimapaperiin pakatun säären ja jalkaterän ja vanhempien ammattimiesten ohjeiden mukaan kärräsin paketin pannuhuoneeseen ja työnsin uuniin.

Tuona hetkenä saatoin oppia jotain ihmisen katoavaisuudesta, vaikka se ei tuolloin ollut ajatuksissani päällimmäisenä.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
« Viimeksi muokattu: 28.03.14 - klo:19:03 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #62 : 28.03.14 - klo:19:06 »
Ville Ranta on käsitellyt piirroksissaan myös toista herätysliikettä.

http://www.kaltio.fi/lehtiarkisto/kaltio-4-2012/sarjakuva412
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #63 : 29.03.14 - klo:07:06 »
Ei niillä mitään lämmitä, mutta sairaalajätteet poltetaan. Siellä palaa myös amputoidut jalat jne. Olisiko ollut parempi, jos ne olisi viety kaatopaikalle. Aina voi jutuilla hurjastella, mutta toivoisin niihin muutakin kuin sensaatiohakuisuutta. Sikamaista hurskastelua.

Se, että tapettuja tai itsestään kuolleita ihmisiä tai tapettujen tai itsestään kuolleiden ihmisten osasia poltetaan, ei minusta ole kummoisempi ongelma siinä monien ongelmien joukossa, mitä maailmassa on.

Minustakin on suurta hurskastelua kauhistella kuolleiden ihmistaimien polttamista. Siinä olemattomasta ongelmasta tehdään ongelma ja näin ikään kuin saadaan mielestä pois se kyseiseen asiaan liittyvä todellinen ongelma.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #64 : 29.03.14 - klo:10:39 »
Kössille  :039:, olen samaa mieltä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #65 : 29.03.14 - klo:22:24 »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #66 : 31.03.14 - klo:13:32 »
Ei ole linkkiä, mutta joku kenties on törmännyt Heli Karhumäen blogitekstiin Kotimaa24:ssa.  Voisiko joku kertoa minulle, pelkäävätkö heränneet herätystä, rukousta ja ovatko ylimielisiä.  Mutta sovinnollisesti, ja mitä useampi heränneeksi itsensä tunnistava kertoo mielipuolistaan, sitä kiitollisempi olisin.  :icon_eek:

Itselleni tuo kaikki tuli uutisena.



 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #67 : 31.03.14 - klo:13:50 »
Ei ole linkkiä, mutta joku kenties on törmännyt Heli Karhumäen blogitekstiin Kotimaa24:ssa. ---

 

Tuosta löytyy joitakin Heli Karhumäen kirjoituksia. Lieneekö niistä mikään se, jota tarkoitit.

http://www.seurakuntalainen.fi/haku?searchString=heli+karhum%E4ki

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #68 : 31.03.14 - klo:14:40 »
Minäkin luin noita. Olen jo aikoja sitten hyväksynyt sen että asioista ollaan aina ainakin kahta mieltä. Tuossakin artikkelissa mikä on julkaisti foorumilla, jossa Raamattu-opistolla paneloitiin (paneroitiin) Herännät ja viidesläiset ties miksikin, oli artikkelin alapuolella viestejä erilaisista mielipiteistä.
Eräskin Niko oli ottanut esiin Marian , joka istuu Jeesuksen jalkojen juuressa, malliesimerkiksi , vastustaen toista kirjoittajaa joka uskalsi mainita että istutaan Olavi Peltolan jalkojen juuressa.

Kun luen parhaillani Ristin Johannesta, sain toisenlaista opetusta Martasta ja Mariasta. Martta onkin se kypsempi ja esimerkillisempi siskoksista. Maria oli niin nuori ja elämää kokematon attä nautti kun sai  vain olla lähellä Herraa.  Jeesus ymmärsi hyvin Martan huolet.

Puolensa ja puolensa. On lupa valita puolensa. Kaltaiset kaltaisianasa vetää puoleensa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #69 : 31.03.14 - klo:18:24 »
Ei ole linkkiä, mutta joku kenties on törmännyt Heli Karhumäen blogitekstiin Kotimaa24:ssa.  Voisiko joku kertoa minulle, pelkäävätkö heränneet herätystä, rukousta ja ovatko ylimielisiä.  Mutta sovinnollisesti, ja mitä useampi heränneeksi itsensä tunnistava kertoo mielipuolistaan, sitä kiitollisempi olisin.  :icon_eek:

Itselleni tuo kaikki tuli uutisena.

Heränneet eivät pelkää herätystä ja pitävät sitä Jumalan ja vain Jumalan työnä. Ylenpalttista rukousta ja rukouspiirejä usein karsastetaan, mutta mitään kieltoa ei ole. On vain kehoitus noudattaa Jeesuksen ohjeita. Ylimielisyydessä on kysymys yksilön luonteesta (kuten minulla) ja se on pikemminkin kompastuskivi. Liikkeessä vallitsee vapaus olla ja tulla sellaisena kuin on.



Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #70 : 31.03.14 - klo:18:29 »
Tuosta löytyy joitakin Heli Karhumäen kirjoituksia. Lieneekö niistä mikään se, jota tarkoitit.

http://www.seurakuntalainen.fi/haku?searchString=heli+karhum%E4ki



Eipä ollut tuolla, mutta taisin löytää oikean.

http://www.kotimaa24.fi/korttikapinoita-ja-korttitarinoita/
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8436
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #71 : 01.04.14 - klo:16:34 »
Jos minä sanon jotakin mm. naispappeudesta, homoliitoista tai yhteiskunnallisesta eriarvoisuudesta, niin minuun lyödään lappu "ääriliberaalinen". Jos minä jotakin esimerkiksi dogmatiikasta mm. Lutteeruksesta, Patesta, Niskasesta, niin minä olen äärikonservatiivi. Millä tavoin minä voisin puhua tai jätekäänkö puhuminen toisille?

Kunhan sanot.

Vaikkakin on sinulla Mooseksen vikaa ja Aaronia ei vierellä.
Ihan ota huumorilla, en silleen ota kantaa änkykytykseen, mut kunhan laitoin.

Minusta voit puhua vaikka käsillä seisten, vastaus kysymylseesi miten voin puhua :)

Ei kun asiaan, himpe kun oon kova heittään kaikki lekkeriksi. Johtunee siis siitä kun nuorena poikana olin laitoksessa jossa kaikki oli ihan synkkiä kuin kuolema. mutta oli porukka, kun pisti kaiken lekkeriksi ja ne nosti mutkin masennuksesta..Jotenkin tulee saarna mieleen, kun joku oli menossa taivaaseen ja sit meni joukko leikinlaskijoita enste, et mites noii nyt ensin. tää vaan on kiva juttu. Tän oon ennenki kirjoittanut, Malla laittoi siitä jonkun Rauravaarallisen laulunkin linkkinä.

Äh siis niinku anna Juhani tulla, minä en ainakaan ota sitä kuin papin sanana tai joskun muun, vaan kuten seppos totesi jokainen skrivaa ihan yksilönä. :::)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #72 : 01.04.14 - klo:16:53 »
Minä olisin mielelläni juhanin Aaron, mutta olen vain sisko, ja silloin olenkin jäävi. Puolueellisuutta on muutenkin liikaa.

Minua lohdutti Penan lause, tai vanha viisaus oikeastaan: Karavaani kulkee, koirat haukuu ! Istu vain muulisi selkään Jussi !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Lehdistökatsaus n:ro 4
« Vastaus #73 : 04.04.14 - klo:08:11 »
Tämän aamuisessa Kotimaa24 :n uutisissa kerrotaan KotimaaPro-Blogi kilpailusta . Tuttuja minulle ovat Juhani Huttunen ja Lily Oisko tulta kirjoittajat.

http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/viisi-blogia-tavoittelee-kotimaa-pro-blogi-palkintoa/

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163