Kirjoittaja Aihe: Mitä pelkäät?  (Luettu 24335 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

• ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • kotisivu
Mitä pelkäät?
« : 07.03.06 - klo:13:40 »
Pandemia, terrorismi, kasvihuoneilmiö, yksinäisyys, syöpä, työpaikan menetys, demaripresidentti, herännäisyyden tulevaisuudennäkymät, missä Jumala, pääseekö ensi kesänä ripari-isoksi Aholansaareen? Vai ihan jotain muuta?

Mitä pelkäät?

Materiaalia (vastauksia) voidaan käyttää Hengellisessä Kuukauslehdessä.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Että pelkäänkö?
« Vastaus #1 : 07.03.06 - klo:14:35 »
Nyt tulee tekstiä johon ei kaikkien ymmärrys riitä:
Pieni Varoitus!
Se, että elää jatkuvassa henkisessä piinassa ja tuskassa.
Että tiedättekö kyseisen tunteen, joka voi paisua kivuksi,
jonka hallitsemiseen tarvitaan liikaa aikaa, rahaa, ihmisiä..
Kun kärsii henkisesti sen voi tuntea kehossa.
Kun jännittää, selkä kipeytyy ja siitä ja hartiaseudusta
tulee jäykkä.
No, onhan näihin keinonsa, se vain vaatii motiivin yrittää
ja nähdä vaivaa hyvinvointinsa eteen.
Itsensä armahtaminen nro:1.
Se että elämässä on sisältöä, muualtakin kuin telkkarista.
Terapia auttaa ikäviin kokemuksiin ja elämään suhtautumisessa.
Mikäli elämään tulleet pettymykset pimentävät elämän ja uskon.
Ei jaksa tehdä niin paljon töitä koulun/työn eteen
potentiaalisten taitojen ottamiseksi käyttöön.
On liian herkkä tulkitsemaan asioita oman itsensä kautta,
yleensä negatiivisessa valossa.
ja antaa ((liian suuren merkityksen ilmapiirille.))
Ihminen on jatkuvassa negatiivisessa kierteessä, osittain
sosiaalisten taitojen ja muiden ( tarvittavien ihmisten) kuormittamijana.
Henkisestä pahasta olosta puhuminen ( sairaudesta yleensä)
karkoittaa toiset ihmiset/työpaikan.  :mad:
Kannattaa suojella itseä ja uskoutua ( tosiystäville, vaitiolovelvollisille)
Ihminen leimataan liian helposti, eikä pääse ulos roolista,
häneen suhtaudutaan sairaana vaikka vointi olisi välillä
erittäin hyvä ( elämäntilanteesta ja stressistä riippuen )
Elämä on kemiaa.

Poissa kalamiesk

• Körttiläisyyden jäljillä
    • http://koti.phnet.fi/vessel
Mitä pelkäät?
« Vastaus #2 : 07.03.06 - klo:15:10 »
Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
    Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
    Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Jeesuksen luota löytyy avaimet kukistamaan kaiken pelon. >> niskat nurin!!

"Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään. "

Ja hän on tie Isän luo... Meillä on suuri Jumala!! Suurempi kuin meidän suurimmatkaan pelkomme >>> BIG GOD!!
"meidät pimeyden vallasta pelasti ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan, jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus"

Poissa Jaakkoopuukkoo

• aralla tunnolla
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä pelkäät?
« Vastaus #3 : 07.03.06 - klo:17:31 »
Minä pelkään kipua, väkivaltaa, sotaa, yksinäisyyttä, toisia ihmisiä ja omaa pelkoani toisia ihmisiä kohtaan, niiden ihmisten kuolemaa, jotka ymmärtävät minua ja lopulta sitä, että joskus todella joudun tilille siitä mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä. Sellainen asia, mitä en ole oppinut pelkäämään on oma kuolemani.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Hanna

• armon kerjäläinen
Mitä pelkäät?
« Vastaus #4 : 07.03.06 - klo:17:54 »
En minäkään pelkää omaa kuolemaa (läheisten ennemminkin), vaikka tuskin kuolemanpelkokaan on niin paha asia (pahempi on jos pelkää elämää). Minä pelkään tuskaa ja tarkoituksettomuutta.
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Michelle

• Pistää körttipastillin suuhun
Mitä pelkäät?
« Vastaus #5 : 07.03.06 - klo:20:16 »
yksin jäämistä
pimeää
entisenä koulukiusattuna, sellaista huomion keskipisteeksi joutumista,
epäonnistumista toisten edessä.

lapsen synnyttä, on alkanut pelätä kaikenlaista. kuten mitä jos joku hyökkää päälle tms. mitä jos lapselle sattuu jotaon. siihen kai ne suurimmat pelot liittyy.

eikös siellä Raamatussa jossain sanota, että Herran pelko on viisauden alku.
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Mitä pelkäät?
« Vastaus #6 : 07.03.06 - klo:21:36 »
Karkottaahan se täydellinen rakkaus toki pelon. Siinä toivossahan täällä pelkojen ja rangaistusten maassa taaperretaan, että viimein rakas Isä meidätkin korjaa täydellisyyteensä.

Sitä ennen on pelottavaa kohdata ihmisiä, jotka eivät ymmärrä pelätä mitään. Heiltä näet tuntuu puuttuvan jokin oleellinen säätely, joka pitäisi olla oman ja lähelle sattuvien turvallisuuden vuoksi.

Poissa An-na

• ystäväkansaa
Mitä pelkäät?
« Vastaus #7 : 07.03.06 - klo:22:24 »
Pelkään, että vasemman korvani tinnitus pahenee, kuuloni huononee ja minulta kielletään elämän suurin ilo, musiikin tekeminen ja kuunteleminen.

Pelkään, että läheisilleni tapahtuu jotain ikävää.

Pelkään kuolemaa, koska se on niin tuntematon.

Pelkään, että jään yksin elämässä.

Pelkään, että tulen jonain päivänä hulluksi huomaamatta itse sitä. (kertokaa sitten mulle jos niin käy  :-? )

Poissa Jaakkoopuukkoo

• aralla tunnolla
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä pelkäät?
« Vastaus #8 : 07.03.06 - klo:22:29 »
Tästä tuli mieleen, että viimeksi oikein akuuttia kylmää kauhua tunsin, kun oikea korvani ujelsi yön ja seuraavan päivän keikan jäljiltä. Onneksi loppui, mutta paljoa ei varmaan kuuloelimet enää kestä.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Pengu

• Istahtaa penkin päähän veisaamaan
Mitä pelkäät?
« Vastaus #9 : 08.03.06 - klo:00:39 »
Pakko vastata tässä An-nalle, että mikään ei tekisi minua todennäköisesti onnellisemmaksi kuin se että tulisin hulluksi, enkä tajuaisi sitä. Ah,ajatelkaa sitä iloa, kun saisi olla hullu (eikä ymmärtäisi tämän maailman hyvyyttä ja pahuutta ja niiden välisiä ristiriitoja.. paratiisi).

Mutta kun nyt uskalsin tähän alkaa vastaamaan niin pitää kai mennä loppuun asti. Eli, minä pelkään ..

hetkittäin kaikkea. Elämää, kuolemaa. Virheitä ja asioita, joita en tehnyt, koska pelkäsin tekeväni virheitä. Silti minulla on olemassa joku kokemus siitä, ettei tarvitse pelätä eikä kokea suunnatonta syyllisyyttä siitä, että on ihminen. Että on olemassa joku, joka on kokenut tämän saman ja ymmärtää meitä.

Hipshei.

satman1

• Vieras
Mitä pelkäät?
« Vastaus #10 : 08.03.06 - klo:06:00 »
Pelkään vastata tähän Liisan kyselyyn.

.........................................    #-o   .........................................

Poissa 3357

• Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
Mitä pelkäät?
« Vastaus #11 : 08.03.06 - klo:10:28 »
Pelkään asioita, joita en saa hallintaani. Lintuinfluenssa on yksi sellainen asia.
Sitähän ei saa hallittua kukaan eikä mikään. Tauti tappaa toistaiseksi vesilintuja. Mutta kehittyy kaiken aikaa.
Tauti ajaa erityisesti köyhät maat umpikujaan. Rikkaissa maissa laaditaan listoja, ketkä rokotetaan  ensisijaisesti. Maailman mahtavien arvot ovat selkeät: ensimmäisinä suojellaan pääomaa, valtaa. Että kilpailu ja kehitys jatkuisivat.
 Pelkään lasteni puolesta, miten välitän heille toivoa.

Poissa jude

• vaivatulla mielellä
Mitä pelkäät?
« Vastaus #12 : 08.03.06 - klo:13:10 »
pelkään pelkoa

Poissa m.k

• ystäväkansaa
Mitä pelkäät?
« Vastaus #13 : 08.03.06 - klo:14:33 »
Pelottaa että voi melekosen kipiää käyä, pitäs puolen tunnin päästä mennä aakoohon että tyhyjennettäs polovi veestä. Ei tieten ees puujuta, ruutta vaan kiinni ja tyhyjennys. No, ite telottu niin ite kestettävä remonttiki :roll:

Poissa Lentoaura

• veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
Mitä pelkäät?
« Vastaus #14 : 08.03.06 - klo:19:03 »
Pelkään vihaisia ihmisiä. En osaa siksi itse oikein suuttua, kun ei ole perusluottamusta siitä ettei riita tuo mukanaan vihaa.

Pelkään peilejä. En tiedä miksi...

Pelkään kuolemaa ja hulluutta.

Pelkään katoavani. Tämä pelko on ihan kumma ja en tiedä mistä se on saanut alkunsa. Ehkä siitä kun lapsuudessa moni tärkeä ihminen vain katosi eikä sitä selitetty, niin pelkään että minäkin vain katoan.
työnsin pääni vesimeloniin