Kirjoittaja Aihe: Tänään 14  (Luettu 34764 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 14
« Vastaus #45 : 19.12.13 - klo:11:02 »
Osaapahan olla raihnainen olo eilisen kävelylenkin jäljiltä...niitä on tullut tehtyä aivan liian vähän  :icon_sad:

myyrä

• Vieras
« Vastaus #46 : 19.12.13 - klo:12:38 »
Flunssa. Alkoi jo toissa iltana. Yleensä minuun ei flunssa iske, mutta nyt tuli.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #47 : 19.12.13 - klo:15:43 »
Flunssa. Alkoi jo toissa iltana. Yleensä minuun ei flunssa iske, mutta nyt tuli.

Ei ole ollut moneen vuoteen yhtään flunssaa, mutta nyt on raju sellainen. Vaimolla alkoi ensin ja hänellä on pahempi ja on parhaillaan lääkärissä kun pelkää keuhkokuumetta. Flunssaan ei lääkäri auta mitään. Bisolvon, auttaa yskään yllättävän hyvin tablettina, joka liuotettaan tilkkaan vettä.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 19.12.13 - klo:15:53 »
 Joulukiireet jo aika hyvällä mallilla; leipomiset tehty. Kinkku suolassa. Perunalaatikko paistettu; lanttulaatikko uunissa :023:. Jopa joulusiivous tehty :023: -en muista koska olen ollut näin aikaisin valmiina. Ei tämä aikatauluttaminen ihan ilman yllätystä sujunut - kaiken kiireen keskellä käytin poikaa korvatulehduksen vuoksi lääkärissä :017:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 19.12.13 - klo:16:14 »
Ei ole ollut moneen vuoteen yhtään flunssaa, mutta nyt on raju sellainen. Vaimolla alkoi ensin ja hänellä on pahempi ja on parhaillaan lääkärissä kun pelkää keuhkokuumetta. Flunssaan ei lääkäri auta mitään. Bisolvon, auttaa yskään yllättävän hyvin tablettina, joka liuotettaan tilkkaan vettä.

Saattaisiko olla singaporelaista laatua. Meidän naapurit olivat myös siellä, tulivat kotiin itsenäisyyspäiväksi ja alkoivat sairastaa.

Pikkutyttöjen äiti soitti että pysyvät nyt erossa meistä jouluun asti ettei vatsa-oksennustauti, jota heillä on, tartu. Tätä lajia on paikallisen lehden mukaan nyt joulun alla lapsilla runsaasti.
...
Vai on memellä jo laatikot paistettuna. Minä paistan osan lauantaina, kinkun la-su yönä. Maanataina lisää laatikoita, ja vielä aatoksi jää sienisalaatti ja rosollin sekoitus.
Jouluvieraat tulevat Joulupäivänä. Sillon pitää kaiken olla valmiina , pöytäkin katettuna ja peiteltynä.   :icon_xmasbiggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 19.12.13 - klo:16:27 »
Laatikot on paistettu ja menevät pakaseen, samoin graavattu lohi. Lähdetään vielä la-su hakemaan esikoinen kissansa kanssa jouluksi meille ja matkalla juhlitaan ystäväperheen pojan häät! Kinkku menee meillä uuniin ma päiväksi, kun miesväki lähtee hakemaan kuusen mökiltä. Tällä kertaa se on jopa etukäteen valittu :023:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 19.12.13 - klo:21:13 »
Toivottavasti kukaan ei ole tässä välillä varastanut etukäteen valittua kuusta  :023:
...kuten mulla kävi takavuosina kun jätin suppikset kasvamaan  :icon_sad:

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 20.12.13 - klo:07:39 »
Empä usko; mökki on sen verran syrjässä valtaväyliltä. Valittu kuusi on melko iso ja sai kaatotuomion sijaitsessaan liihan lähellä rakennusta. :003:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 20.12.13 - klo:09:37 »
Nyt on pikkuisen parempi olo. En muista, että olisimme aiemmin avioliiton aikana (44v) olleet yhtäaikaa samassa taudissa. Vaimo lähtee röntgeniin ja minä paranen kotona ilman antibiootteja, kun ne eivät flunssaan auta. Vaimolla tauti oli kaikin puolin rajumpi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 20.12.13 - klo:12:52 »
Ei tänään vaan huomenna se on sitten vuoden lyhin päivä ja sen jälkeen päivät taas puolen vuoden ajan pitenee.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 20.12.13 - klo:14:23 »

Otitko syksyllä flunssarokotuksen?
🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 20.12.13 - klo:15:17 »
Aamupäivällä otin kinkun sulamaan, keitin sinapin.  Nyt palelen ja päätä särkee. Influenssarokotuksen sain tasan 1 kk sitten, mutta se ei estä lunssan tulemista.
Ohrapuuro on kiehumassa. Joulupöytään laitan uuniohrapuuron.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #57 : 20.12.13 - klo:15:30 »
Marraskuussa otin influenssarokotuksen, mutta tämä flunssa ei taida pahemmin rokotuksista välittää. Eilen piipahti vähän aikaa yksi kaveri ja soitti äsken, että nyt se on hänessäkin. Valistin häntä kyllä eilen, että tämä saattaa tarttua helposti.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 20.12.13 - klo:17:35 »
Otitko syksyllä flunssarokotuksen?

Olen kerran ottanut ja sinä talvena sain noin kymmenen flunssaa. Ehkäpä niiden flunssien ansiosta olen yleensä flunssilta välttynyt. En siis ottanut syksyllä rokotusta. Vaimo sai ensin taudin ja on vieläkin minua kipeämpi. Alan jo toipua, mutta olen vielä toipilas
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 21.12.13 - klo:13:34 »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi