Kirjoittaja Aihe: Hämmästyttää kummastuttaa  (Luettu 11828 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

• ystäväkansaa
Vs: Hämmästyttää kummastuttaa
« Vastaus #15 : 02.10.13 - klo:21:30 »
Tiedustelupalvelut ym. asiasta vakavasti kiinnostuneet tahot kyllä varmasti tietävät kaikkien Greenpeacen alueorganisaatioiden äänestävien jäsenten nimet, siitä ei ole epäilystäkään.

Minua kiinnostava tieto olisi esimerkiksi äänestävien jäsenten tausta sekä toimikausien pituudet ja asema muissa vastaavissa organisaatioissa.

Koetin etsiä vertailukohdaksi muita organisaatioita, joiden ylin päättävä elin on itseään täydentävä. Ei niitä paljon ole, mutta joitakin kuitenkin - ja sitten varmasti sellaisia, joista on vaikea saada tietoa. Asiaa tutkivat voinevat hyödyntää sovjetologian menetelmiä - Neuvostoliiton kommunistisen puolueen ylimmät elimethän olivat nekin käytännössä itseään täydentäviä. Nekin pystyivät tarvittaessa sellaisiin nopeisiin ja radikaaleihin toimenpiteisiin, jotka eivät kansanvaltaisissa organisaatioissa tulisi kysymykseen.

Mt

myyrä

• Vieras
« Vastaus #16 : 02.10.13 - klo:21:58 »
Tiedustelupalvelut ym. asiasta vakavasti kiinnostuneet tahot kyllä varmasti tietävät kaikkien Greenpeacen alueorganisaatioiden äänestävien jäsenten nimet, siitä ei ole epäilystäkään.

Minua kiinnostava tieto olisi esimerkiksi äänestävien jäsenten tausta sekä toimikausien pituudet ja asema muissa vastaavissa organisaatioissa.

Koetin etsiä vertailukohdaksi muita organisaatioita, joiden ylin päättävä elin on itseään täydentävä. Ei niitä paljon ole, mutta joitakin kuitenkin - ja sitten varmasti sellaisia, joista on vaikea saada tietoa. Asiaa tutkivat voinevat hyödyntää sovjetologian menetelmiä - Neuvostoliiton kommunistisen puolueen ylimmät elimethän olivat nekin käytännössä itseään täydentäviä. Nekin pystyivät tarvittaessa sellaisiin nopeisiin ja radikaaleihin toimenpiteisiin, jotka eivät kansanvaltaisissa organisaatioissa tulisi kysymykseen.

Mt

Varmasti tiedustelupalvelut tietävät yhtä ja toista Greenpeacen toiminnasta, myös Venäjän tiedustelupalvelu. Miksi se ei pyrkinyt sitten ennalta ehkäisemään järjestöä toimimasta tässä asiassa?

Miksi sinua kiinnostaa jäsenten tausta, toimikausien pituus ja asema muissa järjestöissä? Tai tietysti, kyllähän monet vakoojat varmasti ovat näistä kiinnostuneita. Greenpeacen työnä on paljastaa väärinkäytöksiä ja sen takia on parempi pysyä tuntemattomana eikä huudella kytköksistä.

Vertaus Neuvostoliittoon on silkkaa pahantahtoisuutta.

*

Minua kiinnostaa, miksi Herättäjä-Yhdistyksen päätoimikuntaan valittavat ehdokkaat valitaan ties missä elimessä. Sitten joitakin valitaan. Koskaan ei minun jäsenyysaikana ollut edes ehdolla sellaista ehdokasta, jota olisi täysin sydämin mielessään sinne hyväksynyt. Varmaan heidän kytkökset löytyisivät jostain.

Entäpä tämä kuuluisa nettitoimikunta. Olen kahdesti kysellyt sen kokoonpanoa eikä vastausta ole tullut? Ihme salaseura. Jotain vähätteleviä kommentteja, ettei "pizzoja syödä jäsenten rahoilla" tai vastaavaa. Jotain salaamista siis tässäkin on!

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #17 : 02.10.13 - klo:22:26 »
Minua kiinnostaa, miksi Herättäjä-Yhdistyksen päätoimikuntaan valittavat ehdokkaat valitaan ties missä elimessä. Sitten joitakin valitaan. Koskaan ei minun jäsenyysaikana ollut edes ehdolla sellaista ehdokasta, jota olisi täysin sydämin mielessään sinne hyväksynyt. Varmaan heidän kytkökset löytyisivät jostain.

Entäpä tämä kuuluisa nettitoimikunta. Olen kahdesti kysellyt sen kokoonpanoa eikä vastausta ole tullut? Ihme salaseura. Jotain vähätteleviä kommentteja, ettei "pizzoja syödä jäsenten rahoilla" tai vastaavaa. Jotain salaamista siis tässäkin on!

Salaamista on , jotta olisi jännitystä. Ensinnkin päätoimikuntaan asettaa ehdolle toimikunta, johon kukin aluetoimikunta valitsee edustajansa eli siis hyvin demokraattisella pohjalla. ollaan. Listaa on myös sitten rukattu vuosikokoukisessa, niin että listalt on jokum pudonnut pois ja kokouksessa eshdotettu on valittu.

Nettitoimikunta on todella salainen sen työskentelyn helpottamiseksi. Olen sen jäsen ja samoin Hanna Tuura Herättäjästä virkansa puolesta. Toimikunnassa ei ole yhtään pappia, kun tämä on maallikkoliike. Toimikunnan eineiden kustannuksiin ja muihin kokouskuluihin ei Herättäjä ole osallistunut, vaan ne on hoidettu talkoilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 02.10.13 - klo:22:35 »
Miksi sinua kiinnostaa jäsenten tausta, toimikausien pituus ja asema muissa järjestöissä? Tai tietysti, kyllähän monet vakoojat varmasti ovat näistä kiinnostuneita.

Olen sellainen vakooja, että olen selvittänyt itselleni mm. Suomen muutaman viime hallituksen ministerien sekä eräiden kansanedustajien ammatillisen taustan. Tietoja on löytynyt hyvin julkisista lähteistä. Tämä tieto on auttanut arvioimaan paitsi poliitikkojen toimintaa myös tiedotusvälineiden toimintaa ja sitä, miten henkilöstä luodaan tietynlainen julkisuuskuva. 

Tällainen toiminta ja mahdollisuus siihen on avoimen demokraattisen yhteiskunnan kulmakivi. Esimerkiksi Esko Seppänen oli journalistiaikoinaan taustojen, yhteyksien ja verkostojen toimintaa selvittävän tutkivan journalismin pioneereja. Ilman hänenkaltaistensa tutkimus- ja julkaisutoimintaa käsityksemme suomalaisen yhteiskunnan voimavirroista olisivat perin puutteelliset.

En ymmärrä, minkä takia jokin yhteiskunnallisen toiminnan lohko pitäisi rauhoittaa julkisuudelta.

Historiassa olisikin ehkä parempi mennä Neuvostoliittoa edeltäviin vuosikymmeniin. Vladimir Leninhän oli tunnettu konspiratiivisen toiminnan kehittäjä. "Ainoa vakava järjestöperiaate liikkeemme toimihenkilöitä varten tulee olla: mitä ankarin salaisuus, mitä tarkin jäsenten valikoiminen, ammattivallankumouksellisten valmentaminen. Kun nämä ominaisuudet ovat olemassa, niin on taattu enemmänkin kuin »demokratismi», nimittäin: täydellinen toverillinen luottamus vallankumouksellisten kesken." (Lenin: Mitä on tehtävä. 1902)

Mt

myyrä

• Vieras
« Vastaus #19 : 02.10.13 - klo:22:36 »
Tämäkin ketju perustuu täysin epäolennaiselle asialle: miksi Sini Saarela hymyili. Itkeäkö olisi pitänyt? Varsinainen asia eli Arktisen luonnon haavoittuvuus on sivuutettu täysin - itse asiassa sitä ei edes ketjun aloittaja maininnut. Samanlaista on melkein joka ketjussa, asiasta ei kirjoiteta, epäolennaisuuksia, saivartelua ja muuta vastaavaa.

Körttiläisyys on nykyisellään kuoleva liike vanhaa meininkiä ihannoidessaan. Körttiläisyys hoippuu hitaasti hautaan takaperin kävellen silmät kiinni nykyisyydeltä, on itse asiassa jo haudan partaalla, toinen jalka hautaan astumassa.

Minulle tämä on nyt täydellisesti kirkastunut ja riittää, pitäkää haamunne menneisyydestä! 

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 02.10.13 - klo:22:56 »
Tämäkin ketju perustuu täysin epäolennaiselle asialle: miksi Sini Saarela hymyili. Itkeäkö olisi pitänyt? Varsinainen asia eli Arktisen luonnon haavoittuvuus on sivuutettu täysin - itse asiassa sitä ei edes ketjun aloittaja maininnut. Samanlaista on melkein joka ketjussa, asiasta ei kirjoiteta, epäolennaisuuksia, saivartelua ja muuta vastaavaa.

Körttiläisyys on nykyisellään kuoleva liike vanhaa meininkiä ihannoidessaan. Körttiläisyys hoippuu hitaasti hautaan takaperin kävellen silmät kiinni nykyisyydeltä, on itse asiassa jo haudan partaalla, toinen jalka hautaan astumassa.

Minulle tämä on nyt täydellisesti kirkastunut ja riittää, pitäkää haamunne menneisyydestä! 

Olin tänä iltana körttinuorten tilaisuudessa ja jäi aivan päinvastainen maku.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mirjami

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #21 : 02.10.13 - klo:23:04 »
Myyrä hei, ei tämä körttifoorumi ole läpileikkaus körttiläisyydestä. Aseta nyt hyvä mies asiat oikeisiin suhteisiin. Täällä saattaa olla körttihenkistä porinaa, ja saattaa olla jotain ihan muutakin.

Niin otsikkoon viitaten, olihan mulla asiaakin. Mähän olen vihreä  :icon_cool:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 03.10.13 - klo:07:02 »

Greenpeacen toimintaa saa varauksettoman kannatukseni.

Syytös julkisuuden tavoittelusta on vailla pohjaa. Kaikki, kirjoitan kaikki ennenkuulumaton on uutisen arvoista, julkisuuden kannalta tärkeää.

Mitä tulee Venäjän lakien rikkomiseen, luonnonsuojelu ei valitettavasti ole valtioiden sisäinen asia. Varis ei tarvitse passia.
Luonnon puhtauden vaaliminen edellyttää kuitenkin jokaisen valtion lainsäädännön tarkistamista, mistä syntyy dilemma.*)

*) Dilemma (muinaiskreikaksi δί-λημμα, "kaksois-olettamus") eli pulma on ongelma, johon on olemassa vähintään kaksi mahdollista vastausta. Retoriikassa vastaukset ovat usein epätyydyttäviä, mutta vastausten ei välttämättä pidä olla epätyydyttäviä, jotta ongelma voitaisiin luokitella dilemmaksi. Tyydyttävätkin vastaukset tekevät siis ongelmasta dilemman.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dilemma

🇫🇮

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #23 : 03.10.13 - klo:08:51 »
Tämäkin ketju perustuu täysin epäolennaiselle asialle: miksi Sini Saarela hymyili. Itkeäkö olisi pitänyt? Varsinainen asia eli Arktisen luonnon haavoittuvuus on sivuutettu täysin - itse asiassa sitä ei edes ketjun aloittaja maininnut. Samanlaista on melkein joka ketjussa, asiasta ei kirjoiteta, epäolennaisuuksia, saivartelua ja muuta vastaavaa. ---

Joka kerta nähdessäni Sini Saarelan kuvan, hätkähdin. Mietin, halutaanko sillä viestittää, että lähtekää toisetkin nuoret tälle tielle, täällä on kivaa. Itse en ole mikään riskinottaja, päinvastoin, haluan pelata varman päälle niin paljon kuin mahdollista. Minulle Sini Saarelan hymy ei ole epäolennaisuus siksi, että haluaisin neuvoa nuoria, että älkää lähtekö tieten tahtoen riskeeraamaan omaa elämäänne.

Ei minulle arktisen luonnon haavoittuvuus ole yhdentekevää, mutta toivoisin, että sitä suojeltaisiin uhmaamatta nuorten ihmisten turvallisuutta.

Miehet varmaan osaavat paremmin käsitellä isoja asioita (esim. arktisen luonnon suojelua), mutta naiset voivat tuoda asiaan oman näkökulmansa. Muistelen, että aikanaan haluttiin päättäjiksi naisia siksi, että he voisivat tuoda asioiden käsittelyyn oman näkökulmansa, ehkä vähän pehmeyttä.  Parhaimmillaan asiat hoituvat, kun niitä tarkastelee useammasta näkökulmasta. Toiset voivat olla sokeita sille, minkä toiset huomaavat heti.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 03.10.13 - klo:09:10 »
Joka kerta nähdessäni Sini Saarelan kuvan, hätkähdin. Mietin, halutaanko sillä viestittää, että lähtekää toisetkin nuoret tälle tielle, täällä on kivaa. Itse en ole mikään riskinottaja, päinvastoin, haluan pelata varman päälle niin paljon kuin mahdollista. Minulle Sini Saarelan hymy ei ole epäolennaisuus siksi, että haluaisin neuvoa nuoria, että älkää lähtekö tieten tahtoen riskeeraamaan omaa elämäänne.

Ei minulle arktisen luonnon haavoittuvuus ole yhdentekevää, mutta toivoisin, että sitä suojeltaisiin uhmaamatta nuorten ihmisten turvallisuutta.

Miehet varmaan osaavat paremmin käsitellä isoja asioita (esim. arktisen luonnon suojelua), mutta naiset voivat tuoda asiaan oman näkökulmansa. Muistelen, että aikanaan haluttiin päättäjiksi naisia siksi, että he voisivat tuoda asioiden käsittelyyn oman näkökulmansa, ehkä vähän pehmeyttä.  Parhaimmillaan asiat hoituvat, kun niitä tarkastelee useammasta näkökulmasta. Toiset voivat olla sokeita sille, minkä toiset huomaavat heti.

Huhun eli kuulopuheen mukaan Sini Saarela on ainakin ollut yhdistyksemme jäsen. Siitä ei tosi ole mitään iloa taivaan portila, kun siellä auttaa vain armo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 03.10.13 - klo:09:17 »
Katsoin tuota Sinistä napattua hymykuvaa ja ajattelin että joku kaltereiden ulkopuolella on juuri sanonut jotakin kaunista ja kannustavaa ja Sini on sen lämpimästi vastaan ottanut.
Tämä väläys kertoo vain silmänräpäysellisen tunnelman tilanteessa.
Media käyttää tarkoituksiinsä mitä käyttää. Me ajattelemme helposti johdateltuina.
Greenpeace on oikealla asialla, mutta keinot ovat kyseenalaiset.
Toisaalta,usein kova on pantava kovaa vastaan . Urheat nuoret uhrautuvat aatteen puolesta. Aikanaan fanaattisuus laimenee, on se nähty.

Voimia Sinille ja läheisille. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 03.10.13 - klo:10:06 »

Tulipahan tuutin täydeltä. En provosoidu. Körtit kuolevat yksitellen, kuten muutkin ihmiset. Liikkeestä en voi profetoida.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 03.10.13 - klo:10:22 »

Just nyt en lähde retkeilemään minnekään. Mutta minusta tuntuu, että tämä Sini Saarela on oikeasti huolissaan asiain kulusta. Eikä hän mikään merirosvo ole, sen me tiedämme. Totta kyllä myös on, että ahneuksissamme ja välinpitämättömyyksissämme olemme saaneet paljon tuhoa aikaan. Toivottavasti nouseva nuoriso ja nuoret aikuiset ovat meitä vähän vanhempia viisaampia ja parempia. Kyse taitaa lopulta olla maapallosta. Eli ei mistään niin kovin vähäpätöisestä asiasta. :kahvi:

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 03.10.13 - klo:11:25 »
haluaisin neuvoa nuoria, että älkää lähtekö tieten tahtoen riskeeraamaan omaa elämäänne.

"Kaunis on kuolla, kun joukkosi eessä urhona kaadut, taistellen puolesta maas..." (siis maapallosi). Ja onhan kristillisessäkin perinteessä itsensä uhraaminen tunnettu teema. Saarela on jo 31-vuotias eli oikein sopivan ikäinen siihen.

Eri juttu, jos riskeeraaminen on silkkaa älyttömyyttä (liikennekaahailua, kännisekoilua tms.)

Lainaus käyttäjältä: Pirska
Miehet varmaan osaavat paremmin käsitellä isoja asioita (esim. arktisen luonnon suojelua)

Tähän en usko pätkääkään!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 03.10.13 - klo:12:19 »
Multa on mennyt Sini Saarela taas kokonaan ohi...omaa huonoa asioiden seuraamistani...

Mutta...elkää hyvät immeiset lyökö toisianne...ainakaan lujaa...halataan välillä :eusa_angel:

Meitä on kyllä moneen junaan ja vielä useampaan vaunuun...

Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on... :039: