Kirjoittaja Aihe: Tänään 10  (Luettu 25698 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 10
« Vastaus #105 : 30.07.13 - klo:08:57 »

   Jaksaa jaksaa. Pidän keskustan tiukkana. En anna löysiä. Olen positiivinen. Hymyilen.
Odotettavissa kirjasto-, kauppa- ja torireissu.
Tyyntä ja lämmintä.
Isän körttipuku on minulle liian suuri.
Kaadoin toissapäivänä pihlajan. Nyt se on kalikanmittaisina pätkinä hakkuupölkyn vieressä pihalla, kovaa on, jouduin käyttämään kiilaa ja moukaria.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 10
« Vastaus #106 : 30.07.13 - klo:09:05 »
 
...Isän körttipuku on minulle liian suuri...

Entäpä saappaat?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 10
« Vastaus #107 : 30.07.13 - klo:09:09 »
Aika paha matkakuume vaivannut kesän ajan. Elokuun lopulla luultavasti jonnekin missä on plusasteita.. Vasta sitten olen valmis aloittamaan syksyn.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 10
« Vastaus #108 : 30.07.13 - klo:09:13 »

 Entäpä saappaat?



   Isä oli 80-prosenttinen sotainvaliidi. Luoti meni lonkasta. Siksi hänellä oli erikoiskengät, oikeassa oli korotettu pohja ja metallituki. Niillä hän linkkasi 85-vuotiaaksi, rakas isäni.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 10
« Vastaus #109 : 30.07.13 - klo:10:48 »
  Isä oli 80-prosenttinen sotainvaliidi. Luoti meni lonkasta. Siksi hänellä oli erikoiskengät, oikeassa oli korotettu pohja ja metallituki. Niillä hän linkkasi 85-vuotiaaksi, rakas isäni.



Sotainvalidin poika, kuin myös. Nämä miehet muistelivat lotat siunaavin ajatuksin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 10
« Vastaus #110 : 30.07.13 - klo:20:01 »
Tulipa käytyä illansuussa kotimökin maastossa vadelmia poimimassa vaimon kanssa.
Minultahan homma sujuu varsin huonosti vapisevilla käsillä ja ilman silmälaseja.
Sinnikäs kuitenkin olen vuosikymmenten marjanpoimimiskokemuksella, myös vadelmien osalta.
Jostain syystä tänään kuitenkin pidin pientä valitusta koko ajan vireillä...alkaen pelosta että astun
ampiaispesän päälle...niin ei onneksi käynyt...mutta jotain tietysti, ryteikössä en huomannut että
astuin monttuun, kaaduin, ja sen seurauksena poimimani pari litraa vattuja jäi metsän eläimille ja linnuille.
Onneksi leikattu lonkka ei sattunut.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 10
« Vastaus #111 : 30.07.13 - klo:21:52 »
Poistin uudelta läppäriltä McAfee virustorjuntaohjelman. Se oli siinä valmiina ja viikon kuluttua minun olisi pitänyt maksaa se. Ihmeekseni onnistuin tekemään sen melko näppärästi, Windows 8:ssa kun on aika vekkulissa paikassa kaikki Vistan jälkeen. Sitten sain selville, että Avast sittenkin sopii kasiin ja niinpä asensin sen koneelle. Kaikki poistot ja asennukset menivät tosi nopeasti, mutta Avastin päivitysten asennus, 218 Mt vei yli kaksi tuntia.

Vanhan läppärin pohjasta poistin 20 ruuvia ja isännän avustuksella irrotin pohjan ja imuroin koneen tuulettimen. Nyt olen toiveissa, että tämä ei alkaisi "huutaa" oltuaan jonkun aikaa päällä. Toistaiseksi tämä toimii aivan ihmisiksi. Tarkoitus olisi tehdä tästä vanhasta semmoinen jokapäiväinen läppäri ja käyttää uudempaa harvemmin, vain työasioihin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 10
« Vastaus #112 : 31.07.13 - klo:00:09 »
Tänään kävimme mustikassa, ja sen jälkeen poimimme vielä vattujakin. Metsässä on niin mukavaa...
 
(vn, tämä oli ensimmäinen kerta, kun en vatukossa kaatunut! Kumma kun niiden pitää kasvaa niin hankalissa pöpeliköissä!)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 10
« Vastaus #113 : 31.07.13 - klo:07:45 »
Tänään vierailemme teini-ukkojen ja tyttäremme kanssa Urajärven kartanomuseossa. Eilen minä en ollut mukana kun kävivät Lahden historiallisen museon Viipuri-näyttelyssä ja kurkkasivat moottoripyörämuseoon.
Viipuri-näyttely oli tyttären mielestä huippu-mielenkiintoinen, onhan hänkin 50 %sti karjalainen. Minun piti sen jälkeen kertoilla tietojani ko kansainvälismmästä kaupungistamme. Isäni asui Hiekan kaupunginosassa.

Vatunpoimintaan on hyva apu lateksiset "kirurginkäsineet", ainakin minulle jolla sormenpäät halkeilevat kuivuuttaan. Saan hyvän otteen oksista ja marjoista, eikä nokkosetkaan polta. Niitähän saa pakkauksissa marketeista.

Polvi paranee hiljalleen. Kohta taas teen kävelylenkkejä.Lapsenlapsi kielsi kuntolaitteella rasittamisen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 10
« Vastaus #114 : 31.07.13 - klo:14:05 »
Tulipa taas tehtyä poloisella Tampereen keikka + tietysti lankamaailmassa Lielahdessa.
Menomatka Pälkäneen ja Kangasalan kautta, käynti vanhempieni haudalla Pälkäneellä.
Paluumatkalla tuli poikettua uudella Vuoreksen asuntoalueella, onhan siellä hienon ja kalliin näköisiä
asuntoja metsän keskellä, itse en siellä viihtyisi, järvi pitäisi olla lähietäisyydellä (voihan siellä joku pieni
ollakin, ei näkynyt)


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 10
« Vastaus #115 : 31.07.13 - klo:14:36 »
Meitä miellytty kovasti se Urajärven kartanoon ja sen historiaan tutustuminen. Jopa teini-ukot jaksoivat tunnin mittaisen opastetun kierroksen kun opas osasi tarinoida jännittävistä tapahtumista kartanossa.
Yleisöä oli klo 11 alkavaan kierrokseen tullut niin paljon että meidät jaettiin kahteen ryhmään. Toisessa oli Museoviraston opas, toisessa (meidän) Asikkalan museon loistava opas.
Lisäksi puistoa ja sen nähtävyyksiä kierteli monia ryhmiä. Melkein ahdasta oli, toistasataa tänään kumminkin.  Ennen tätä päivää on jo 5300 kävijää ja museo on avattu neljän vuoden entisöinnin j'älkeen alkukesästä.

http://www.nba.fi/fi/museot/urajarven_kartanomuseo
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 10
« Vastaus #116 : 31.07.13 - klo:15:07 »
Avasin Iltalehden nettisivun, ja siihen pomppasi heti kuva karjalanpiirakasta ja teksti: Mitä näet kuvassa? Vaihtoehdot olivat rönttönen, karjalanpiirakka ja leipäjuusto. Klikkaa oikeaa vastausta ja voit voittaa 5000 €! Laitoin tahallani leipäjuusto, niin uuteen välilehteen avautui sivu, jolla luki, että vastaus oli oikea. Hah haa, suljin sivun ja palasin lukemaan lehteä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 10
« Vastaus #117 : 31.07.13 - klo:20:40 »
Tulipa taas tehtyä poloisella Tampereen keikka + tietysti lankamaailmassa Lielahdessa.

No sittenpä olimme siellä samoihin aikoihin, kävin moikkaamassa hyvää asiakasta. Valitettavasti aamun pilvinen sää muuttui aurinkoiseksi juuri kun aloitin vapaa-ajan - olin aamulla latautunut kuvaamaan pilvistä ja sateista Tamperetta ja ilkeä aurinko vei kuvausfiilikset...

Mt

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 10
« Vastaus #118 : 31.07.13 - klo:23:06 »
No sittenpä olimme siellä samoihin aikoihin, kävin moikkaamassa hyvää asiakasta. Valitettavasti aamun pilvinen sää muuttui aurinkoiseksi juuri kun aloitin vapaa-ajan - olin aamulla latautunut kuvaamaan pilvistä ja sateista Tamperetta ja ilkeä aurinko vei kuvausfiilikset...
Mt
No jopas... :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 10
« Vastaus #119 : 01.08.13 - klo:06:13 »

 Tulipa taas tehtyä poloisella Tampereen keikka + tietysti lankamaailmassa Lielahdessa.
Menomatka Pälkäneen ja Kangasalan kautta, käynti vanhempieni haudalla Pälkäneellä.
Paluumatkalla tuli poikettua uudella Vuoreksen asuntoalueella, onhan siellä hienon ja kalliin näköisiä
asuntoja metsän keskellä, itse en siellä viihtyisi, järvi pitäisi olla lähietäisyydellä (voihan siellä joku pieni
ollakin, ei näkynyt)


   Puolitoista vuotta sitten minullakin oli Polo vm -03. Uskollinen palvelija se oli muutamia vuosia, sen ajan kun meillä oli. Mutta siinä ovet eivät sulkeutuneet ja auenneet muuten kuin avaimella. Nyt Citoen C4:ssä on automaattinen ovilukko ja - vakionopeudensäätö! Se on verraton. Oikea jalka lepää ja nopeus pysyy itsekseen halutun rajoissa.

(Hyvää huomenta kuikka! [Kuikka seilasi ohi parikymmenen metrin päässä {, vaikka istun sisällä (on tämä mökki, ei voi verrata!)}])


« Viimeksi muokattu: 01.08.13 - klo:06:17 kirjoittanut PekkaV »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024