Kirjoittaja Aihe: Tietämättömyys  (Luettu 9128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

• Vieras
Tietämättömyys
« : 11.07.13 - klo:09:27 »
Hippiänen tavattiin useamman kerran, mutta ujona ei tullut tapaamiseen.
"ujona"  :repee:
Tapaaminen Herättäjäjuhlilla  
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=3273.0

Suo anteeksi ”hippiäinen” kun nyt ilmaisen näin mutta et ole ujo vaan harkitseva. Toivon sinulle hyvää jatkoa elämääsi.

Ihmiset tekevät omia päätelmiä ihmisistä kirjoitusten, ulkoisen pukeutumisen , musiikki mieltymysten  ym. perusteella. Mitä sitten tulee herättäjäjuhlien foorumi tapaamiseen / foorumilaisten kohtaamiseen juhlien aikana, on näin jälkeenpäin henkilökohtaisesti todettava, että olisi ollut viisautta karttaa tapaamista kuin myös foorumilaisten kohtaamista juhlakentällä. Nimittäin itselleni selvisi erään nimimerkin tapaamisen seurauksena juhlien aikana, miten ihmiset todellakin käsittelevät asioita keskenään tämän keskustelualueen sisällä ja se ei minusta ole positiivinen asia.
Mutta se on tehty mikä tehty ja tekemättömäksi sitä en enää saa. Opinpahan jotain ja toivottavasti otin siitä jotain opiksi.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Tietämättömyys
« Vastaus #1 : 11.07.13 - klo:10:29 »
"miten ihmiset todellakin käsittelevät asioita keskenään tämän keskustelualueen sisällä"

Voisitko tarkentaa, en ihan ymmärtänyt.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 11.07.13 - klo:10:33 »
Tyytykäämme myös itseämme tyhmempiin !  :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Benkku

• Vieras
« Vastaus #3 : 11.07.13 - klo:11:05 »
"miten ihmiset todellakin käsittelevät asioita keskenään tämän keskustelualueen sisällä"
Voisitko tarkentaa, en ihan ymmärtänyt.
Kun olet ollut työelämässä, niin varmasti tiedät mitä tarkoitan sanalla "kuppikunnat".

Tyytykäämme myös itseämme tyhmempiin !  :018:

Tyhmä tyhmempi, jo toisen kerran viisaudessasi heristelet sormea. Nyt kun huomaamme, että vuorovaikutus ei meidän kesken toimi, pyrin välttämään keskustelua sinun kanssasi. Viestisi on muuten hieman loukkaava ja ylenkatsova.

Miksi kutsua jotain ihmistä tyhmäksi?  :icon_cool:

« Viimeksi muokattu: 11.07.13 - klo:11:09 kirjoittanut Benkku »

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 11.07.13 - klo:11:14 »
Tässä taas esimerkki siitä kuinka kirjoitettua voi lukea monella tavoin.  Jos säästelee sanoja, ajatuksen saattaa tulkita väärin. Tarkoitin osittain huumorilla, ja todella sitä että autuaita ovat hengessään köyhät. Hymiö voi olla vaarallinen !

Rautalangasta vääntäminenkin voi olla ylimielisyyttä.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 11.07.13 - klo:11:24 »
Minullakin oli ILO tavata sinut Benkku ja varsin mukava persoona vaikutit olevan. Kuljet omissa buutseissasi ja rikastat yhteisöäsi omilla mielipiteilläsi on aivan OK juttu. Se että koit tapaamisessa meirät tavalliset körttifoorumilaiset jonain "inkvisitiona" on yllättävää. Minä ja moni muu on arillaan tullu tapaamaan foorumilaisia juhlakentälle ja huamannu kynnyksen olevan matala tutustumiseen paremmin. Maunolta kyselin äitinsä vointia ja hän vastasi äitinsä elonajan tässä ajassa olevan muutamissa päivissä. Häpiääkin tunsin :icon_redface:, kun en muistanu ottaa lakkia päästä Maunon aloottaessa spontaanin virrenveisuun Herraa hyvää kiittäkää. Ollahan kaikki eläviä, inhimillisiä ihimisiä vikooneen ja se teköö meistä juuri ihimisiä, joita ei tartte peliätä kuten Kaikkivaltiasta.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 11.07.13 - klo:12:15 »

Jos tämä viittaa otsikkoon, niin ei kai tietämättömyys jonkin asian suhteen tee ihmisestä tyhmää?

Tässä taas esimerkki siitä kuinka kirjoitettua voi lukea monella tavoin.  Jos säästelee sanoja, ajatuksen saattaa tulkita väärin. Tarkoitin osittain huumorilla, ja todella sitä että autuaita ovat hengessään köyhät. Hymiö voi olla vaarallinen !

Rautalangasta vääntäminenkin voi olla ylimielisyyttä.

En tiedä, miten "tyytykäämme myös itseämme tyhmempiin" voi lukea monilla tavoin.

Tarkoittaako "hengessään köyhä" tyhmää, vähä-älyistä?

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 11.07.13 - klo:12:25 »
Nimittäin itselleni selvisi erään nimimerkin tapaamisen seurauksena juhlien aikana, miten ihmiset todellakin käsittelevät asioita keskenään tämän keskustelualueen sisällä ja se ei minusta ole positiivinen asia.

Tätä kohtaa en ymmärrä. Voisitko kertoa, mitä "käsittelevät asioita keskenään tämän keskustelualueen sisällä" konkreettisesti tarkoittaa, jotta mokomaa tietäisi varoa?

Mt

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #8 : 11.07.13 - klo:12:48 »

Tulkitsen tämän seuraavasti:
Tyylikeino on ironia ja muotona repliikki, jonka sanojaa ei tuoda esiin. Hieman vanhahtava monikon ensimmäisen persoonan käskymuoto "tyytykäämme" korostaa kuitenkin lausuman luonnetta ironisena tyylittelynä - normaalityylillä kirjoitettaisiin esim. "Kyllä minusta meidän olisi hyvä ottaa huomioon se, että ---." Viimeksi mainitussa tapauksessa kyseessä olisi selvästi sanojan oma, kritiikille altis mielipide.

Tämän johdannon jälkeen siirryn ironiaksi toteamani lausuman sisällön selittämiseen.

Ihmisen peruspiirteisiin kuuluu tietynasteinen narsismi, joka terveessä muodossaan pitää mm. itseluottamuksena minämme kasassa. Varsin helposti se tuppaa kasvamaan hieman liikaa, ja sen seurauksena ihminen alkaa pitää itseään ylen määrin viisaana, paitsi omalla erikoisalallaan, myös kaikissa muissa asioissa. Tästä seuraa johdonmukaisesti se, että eri mieltä olevat ovat vähemmän viisaita (huom. hieno kiertoilmaus). Koska tämä esimerkki-ihminen tietää olevansa paitsi hirmuisen viisas, myös eettisesti korkeaa tasoa, hän ymmärtää, että moinen hengen aateluus velvoittaa häntä myös suvaitsevaisuuteen, siis sietämään niitä, joille on suotu vähemmän viisautta kuin hänelle.

Tämän hän analysoitavassa lausumassa armollisesti toteaa.

Koska repliikki on ironista tyylittelyä, lukijan tehtäväksi jää päätellä sen lausuja ja se, ketä lausuja tarkoittaa. Ensimmäinen ajatus on tietysti, että lausuja on "hän" ja lausujan tarkoittama kohde "minä". Hieman pidemmälle viety pohdinta tuo eteen toisenkin mahdollisuuden: "lausuja" olenkin minä ja repliikkini kohde "hän". Ironian sormi osoittaakin minuun! Repliikki lähestyy myös itseironiaa, jolloin iva kohdistuu sen lausujaan/kirjoittajaan.

Mt

P. S. Tunnen varsin läheisesti erään henkilön, jolla esiintyy taipumusta tämäntyyppiseen ajatteluun [tässä virkkeessä, samoin kuin edellä olevassa narsismin kuvauksessa, on myös hyppysellinen ironiaa, nieleminen sellaisenaan vain omalla vastuulla].

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 11.07.13 - klo:12:57 »
Sinä sanoit sen kiteytetysti , mt !

Olen niin kana, etten ymmärrä mitä palstan otsakkeella haetaan.

Asiasta ei ole enempää sanottavaa, ainakaan minulla.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 11.07.13 - klo:13:39 »
Vaihteeksi en päässyt jyvälle ollenkaan.
Putosin veneestä ja olen kiitollinen uimataidosta etten vielä hukkunut :eusa_angel:

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #11 : 11.07.13 - klo:17:43 »
- Hai, miks siul on musta silmäää?
- Mie olin Herättäjäjuhliil!
- Ka, mut eihää siel tavata tapellaa?
- Mie olinkii foorumitapaamisees!

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 11.07.13 - klo:21:15 »

:repee:
Pyryharakka

Benkku

• Vieras
« Vastaus #13 : 11.07.13 - klo:21:42 »

Vitsi, ehkä sopiva ehkä ei, mutta tällä kertaa minusta hieman mauton, koska otat kohteeksi foorumitapaamisen vitsinä. Toiseksi viittaat viestissäsi erään vähemmistön puhe tapaan. Eli voin kysyä hieman ilkeämielisesti sinulta, missä nyt on sinun suvaitsevaisuus ja ei rasistinen käytös. No jottei sinusta tuntuisi, että mitä ihmettä, niin olen kyllä itsekin sortunut ilkeämieliseen käytökseen ja suvaitsemattomaan käytökseen ja hyvin usein. Kolmanneksin on vain todettava, että minulla ei ole vellit housuissa, ennemminkin vihdoin silmäni ovat avautuneet kunnolla eräiden asioiden suhteen esimerkiksi tämän keskustelualueen suhteen.

Tätä kohtaa en ymmärrä. Voisitko kertoa, mitä "käsittelevät asioita keskenään tämän keskustelualueen sisällä" konkreettisesti tarkoittaa, jotta mokomaa tietäisi varoa?
Mt

Hyvä Mt, ehkä minun on parasta jättää tämän asian hämmentäminen teidän itsenne pohdittavaksi ja pahoittelen, että en tuo asiaa selvemmin julki. Kumminkin se mitä aikaisemmin kirjoitin on ainoastaan minun henkilökohtainen mielipide.
Joten tässä tilanteessa minun on myös katsottava itseäni peilistä ja hieman muutettava käyttäytymistä körttifoorumilla ja ehkä myös seuroissa.   

Minullakin oli ILO tavata sinut Benkku ja varsin mukava persoona vaikutit olevan. Kuljet omissa buutseissasi ja rikastat yhteisöäsi omilla mielipiteilläsi on aivan OK juttu. Se että koit tapaamisessa meirät tavalliset körttifoorumilaiset jonain "inkvisitiona" on yllättävää. Minä ja moni muu on arillaan tullu tapaamaan foorumilaisia juhlakentälle ja huamannu kynnyksen olevan matala tutustumiseen paremmin

Terve, Mörtti-57.
ILO oli myös minun puolella, pitkästä aikaa tunsin itseni pieneksi sekä kunnon ”äijän” kämmenen puristuksen. Älä ole huolissasi minusta ja minun kokemuksistani, kyllä ”Ukko” minusta huolen pitää.
Jos ensi vuoden herättäjäjuhlilla Lapualla näet bootsit  ja niiden jatkeena tummissa liikkuvan herran, lyö olalle niin jutellahan asioista.
Terv. Benkku.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 11.07.13 - klo:21:53 »
Minua Syterskaletin juttu naurattaa juuri siksi, ettei hän ole ollenkaan perillä, mitä tapaamisessa tapahtui. Sehän oli mitä rauhallisin ja mukava tapaaminen. Olisi kannattanut uskaltautua mukaan, niin olisit itse voinut todeta tapaamisen mukavaksi.
Pyryharakka