Kirjoittaja Aihe: Hengellisten kesäjuhlien uutisointia  (Luettu 28361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Hengellisten kesäjuhlien uutisointia
« Vastaus #60 : 13.07.13 - klo:10:44 »
 :'( :eusa_pray: :eusa_angel: :039:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 13.07.13 - klo:10:57 »
Minä ainakin toivon, että niin perinteiset körtit kuin me vasta mukaan hurahtaneet voimme istua vieretysten seurapenkissä ystäväkansana.
Yhdynpä tähän ihan sanallisestikin, vaikka sanat vähissä onkin. :eusa_angel:

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 13.07.13 - klo:11:59 »

Puhutaan, ystävät, puhutaan; puhutaan, pohdiskellaan ja kirjoitetaan. Otaksun, että monella meistä on osin hahmottamattomallakin tavalla limittäin ja lomittain uutta ja vanhaa. Kohtuullinen ja "oikea" synteesikin uudesta ja vanhasta saattaa olla jollain lailla löydettävissä. Ehkä se(kin) vaatii jopa työtä. Uskon ja toivon,että uusi ja vanha voi jonain päivänä mennä vastustamattoman taitavasti ja ihanasti limittäin ja lomittain. Kuunnellaan toisiamme ( tosin tuossa asiassa ainakin minulla on kosolti oppimista). :kahvi:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #63 : 13.07.13 - klo:20:12 »
---
Minä ainakin toivon, että niin perinteiset körtit kuin me vasta mukaan hurahtaneet voimme istua vieretysten seurapenkissä ystäväkansana.

No joo, anteeksi minunkin puolestani. Tuli ladeltua turhan tomerasti. Tottakai seurapenkissä voimme aina istua vieretysten ystäväkansana.

Onhan näissä voimakkaammissa kommenteissa semmoinen hyvä puoli, että tulee tarkennettua sitä, mitä tarkoittaa ja että puhutaan samasta asiasta. Asiasta kolmanteen: Itse kuvittelin aikanaan miehestäni, että hän on minulle vihainen jostain asiasta, kun näyttää niin vihaiselta eikä juuri pukahda mitään. Sittemmin olen vastaavista tilanteista huomannut, että hän miettii mielessään tulevia haasteita, miten saa ne kaikki toteutettua, eikä siinä ole mitään minua vastaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 13.07.13 - klo:20:23 »
Pirska, me miehet ollaan usein "tuollaisia"...puhutaan sitten kun on jotain valittamista....
muutoin olemme hiljaa ja tyytyväisiä :023:
Anteeksi...edelleen aiheen vierestä.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 13.07.13 - klo:20:45 »
No joo, anteeksi minunkin puolestani. Tuli ladeltua turhan tomerasti. Tottakai seurapenkissä voimme aina istua vieretysten ystäväkansana.

Onhan näissä voimakkaammissa kommenteissa semmoinen hyvä puoli, että tulee tarkennettua sitä, mitä tarkoittaa ja että puhutaan samasta asiasta. Asiasta kolmanteen: Itse kuvittelin aikanaan miehestäni, että hän on minulle vihainen jostain asiasta, kun näyttää niin vihaiselta eikä juuri pukahda mitään. Sittemmin olen vastaavista tilanteista huomannut, että hän miettii mielessään tulevia haasteita, miten saa ne kaikki toteutettua, eikä siinä ole mitään minua vastaan.

Kuulostaa äärimmäisen tutulta.  :003:
Pyryharakka

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 13.07.13 - klo:23:06 »
Itse kuvittelin aikanaan miehestäni, että hän on minulle vihainen jostain asiasta, kun näyttää niin vihaiselta eikä juuri pukahda mitään. Sittemmin olen vastaavista tilanteista huomannut, että hän miettii mielessään tulevia haasteita, miten saa ne kaikki toteutettua, eikä siinä ole mitään minua vastaan.

Nin tuttua!  :icon_eek:

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #67 : 14.07.13 - klo:19:56 »

Niin minäkin!!!!!

Toistaiseksi olen enimmäkseen ollut tekemisissä vain citykörttien kanssa ja olenkin aika ajoin miettinyt, onko vanhanaikaisia körttejä vielä jossain olemassa ja mitä he ajattelevat. Sitten olen todennut, että hekin kai ovat jo aikaa sitten kääntyneet nykykörteiksi.  :icon_lol:
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #68 : 19.07.13 - klo:09:15 »
Herättäjäjuhlat 2020 Luopioisissa:

Sielunvaellus aiheena körttiläisten raamattutunnilla

Raamattutunnin piti V. Irnu, jolla on itse Ukko Paavon sielu. ..
                   ... Raamattutunnin päätteeksi Päivi Räsäselle lahjoitettiin körttipuku ja -huivi, mustat lasit ja lapikkaat. Eipähän näytä niin sievältä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 19.07.13 - klo:10:34 »
Herättäjäjuhlat 2020 Luopioisissa:

Sielunvaellus aiheena körttiläisten raamattutunnilla

Raamattutunnin piti V. Irnu, jolla on itse Ukko Paavon sielu. ..
                   ... Raamattutunnin päätteeksi Päivi Räsäselle lahjoitettiin körttipuku ja -huivi, mustat lasit ja lapikkaat. Eipähän näytä niin sievältä.

Pieni täsmennys:
"Raamattutunnin päätteeksi Vapaa-ajattelijain liiton kunniajäsenelle Päivi Räsäselle lahjoitettiin körttipuku ja -huivi, mustat lasit ja lapikkaat."

Mt

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 19.07.13 - klo:10:43 »
  Aika hauskaa! Mutta mahdotonta: Luopioisissa ei voi olla herättäjäjuhlia. Jokseenkin jokainen tietää meistä syyn siihen. Mutta saa Pirska välillä akuankkailla, etenkin kun hän käsittääkseni on aika lailla kiinnostunut sanoma- ja aikakauslehdistä. Akuankkailu virkistää aina välillä. Sitä paitsi: itse Aku Ankka-lehdessä on kelpo suomea. :icon_wink:

Sielunvaelluksesta en nyt ja tähän sano, mutta rajatiedosta löytyy kelpo poimittavaa seurapuheisiin. Ja herättäjäjuhlapuheisiin.

Päivi Räsänen vaikuttaa niin pahoin viidesläiseltä, että hän tuskin körttipukuun pukeutuisi. Joten sellaisen lahjoittaminen hänelle on turhaa. Tosin on joissakin työn tai muun mahdollisen asian kautta "körttistyneissä" ihmisissä syvällä ja sisällä myös aika paljon viidesläisyyttä tai jotain muuta kovaa uskonnollisuutta, eikä tarvitse paljon raaputtaa. Mutta niin on kuin on. Myös luettavissa.

Taitaa myös olla niin, että Päivi Räsänen esittelee kernaammin kammattuja hiuksiaan kuin huivia - huivia joutuu pakosta käyttämään moni muslimifunda, luterilaisfundat eivät huivia välttämättä käytä.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 19.07.13 - klo:10:54 »

Me emme tiedä olevamme viidesläisiä, eivätkä viidesläiset tiedä olevansa körttejä.

🇫🇮

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 19.07.13 - klo:11:11 »
Minun käsityksen mukaan körttipuku ei ole lahja, lahjoitus eikä tervehdys- / kiitosesine. Se on minun ymmärryksen mukaan henkilökohtaisen pohdiskelun, hengellisen mietinnän tulos. Oma pyhä päätös Jumalan edessä.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 19.07.13 - klo:11:37 »
   Me emme tiedä olevamme viidesläisiä, eivätkä viidesläiset tiedä olevansa körttejä.

Me emme tiedä mitään. Hän tietää.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 19.07.13 - klo:13:27 »

Minun käsityksen mukaan körttipuku ei ole lahja, lahjoitus eikä tervehdys- / kiitosesine. Se on minun ymmärryksen mukaan henkilökohtaisen pohdiskelun, hengellisen mietinnän tulos. Oma pyhä päätös Jumalan edessä.

kansallispuku?

🇫🇮