Joo, varmastikin näin.
Tekee mieli tästä vielä vähän jatkaa, kun asia on pinnalla ja tuntuu minua puhuttelevan....
Jos esim. kirkossa laulan jossain porukassa, vaikka tämä meidän Nuotin vierellä-kuoro tai vaikka
"mekastan mikkiin" tuomasmessussa...niin on kuitenkin eri asia tehdä sitä "kirkkokansan ajanvietteeksi,
viihdyttämiseksi ja huvittamiseksi"...kuin se että tekisin "kujilla ja aitovierillä" lähimmäispalvelutehtävää.
Tästä esimerkkinä tulee mieleen vanhusten ulkoiluttaminen vanhainkodilla (täällä sinne miehiä kutsutaan),
vanhusten pihaa haravoimaan (täällä sinne srk:n diakoniatyö ohjaa), nuoristapahtumiin järjestysmieheksi
(täällä sinne srk:n nuorisotyö ohjaa)....MUTKU...SITKU....en mennyksi saa
Olis näitä laulujuttujakin...kun vaan mennyksi saisin...kuorokaverini Rauno potkii persuksiin ja patistaa
liikkeelle, kohta lopettaa potkimisen jos en lähde.
Kerroin jo keväällä kun Rauno ehdotti että miehet olisi laulettu kirkkopuistossa...minä olin tulppana
Rauno kulkee silloin tällöin (ilmeisesti yksin?) laulamassa vanhainkodeissa ja palvelutaloissa.
Laulaa rinnakkain virsiä ja Tapsa Rautavaaraa. On tätä mullekin puhunut, pitäisköhän tuppautua/tarjoutua
mukaan "kiertueelle"
Onhan näitä....kun vaan käteni ja ääneni saisi soida...olla palvelemassa lähimmäistäni...Kristuksen kirjeenä.