Kirjoittaja Aihe: Rakkauspostia Irja Askolalle  (Luettu 30632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

• Vieras
Vs: Rakkauspostia Irja Askolalle
« Vastaus #75 : 12.06.13 - klo:19:58 »
Jokainen pappi on seurakuntalaisensa esirukouksen arvoinen.
Samoin on jokainen seurakuntalainen seurakuntansa esirukouksen arvoinen, näkemyseroista huolimatta.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #76 : 12.06.13 - klo:19:59 »
Hmm..?   Putosin kuin eno veneestä, ja ihan vapaaehtoisesti.
Tuohon mitä kerrottiin rippileireillä työskentelevistä papeista, ehdottomasti heidät tulisi huomata,
huomioida ja antaa heille tukea, esirukousta...ei ole mikään helppo homma, mutta erittäin tärkeä,
ja yleensä se että tällainen mahdollisuus on olemassa.  :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Hih. Mun (ihan oikea) eno putosi (ihan oikeasti) veneestä kurkotellessaan liian kaukana olevaa katiskaa. Hänet ongittiin venhoon, eikä onneksi ollut kovin kylmä keli. Älä siis huoli  :)

Ripari (ja protuleirikin) on mielestäni hieno suomalainen perinne, juuri sopivassa iässä. Itse muistelen kiitollisena ammoin edesmennyttä rippipappiani, joka ei ollut, hm, kaikkein liberaaleimmasta päästä, mutta mainio sparrausvastus kaikkitietävälle (=mistään tietämättömälle) teinille -- ja, mikä hienointa, kuunteleva ja rehellinen puheissaan. Huumorintajuinen realisti ja varsin oivallinen kolttosten bongaaja ja kurittomien kakaroiden rauhallinen taltuttaja.

Minusta pentuset tarvisivat juuri hänen kaltaisiaan sparrausvastustajia: ihmisiä joiden kanssa voi olla reilusti eri mieltä ilman, että siihen tarvitaan jokin alentuvasti myönnetty lupa. Ihmisiä maailmassa.  

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #77 : 12.06.13 - klo:21:08 »
Jos Pirska myyt kaiken ja lähdet Mestarin perässä lähetystyöhön Ambomaalle, niin tulen taatusti tekemään sinusta juttuja aiheena vaikkapa lähetin vuorokausi. Siihen juttuun saan homoparistoorin ylittävää särmää. Joten laitahan talosi myyntiin. Kyllä lähetystyöstä taatusti riittää juttua myös nyt varsinkin jos jostain löytyy vaikkapa Tuure Vapaavuoren kaltainen tarinaniskijä, jonka elävästä kerronnnasta saivat aikoinaan osansa kaikki jokseenkin vauvasta vaariin. Pirska, oletko valmis? Minä olen! :kahvi:

Tiedät varmaan itsekin, että lähetystyöhön on pitkä koulutus ja sinne lähdetään suhteellisen nuorina. Sitäpaitsi minun kutsumukseni on olla lähettämässä eikä lähtemässä.

Tee juttu ihan tavallisesta lähetystyöntekijästä, joka on jo lähtenyt Ambomaalle. Mieluummin semmoisesta ihan tavallisesta, jolla ei ole mitään erikoista nykyajan kotkotusta. Yritä saada jutusta semmoinen, että siitä käydään keskustelua monella kanavalla.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 12.06.13 - klo:21:12 »
Tiedät varmaan itsekin, että lähetystyöhön on pitkä koulutus ja sinne lähdetään suhteellisen nuorina. Sitäpaitsi minun kutsumukseni on olla lähettämässä eikä lähtemässä.

Tee juttu ihan tavallisesta lähetystyöntekijästä, joka on jo lähtenyt Ambomaalle. Mieluummin semmoisesta ihan tavallisesta, jolla ei ole mitään erikoista nykyajan kotkotusta. Yritä saada jutusta semmoinen, että siitä käydään keskustelua monella kanavalla.

Mun mielestä Pirska ois just sellanen, ku lähetyssaarnaajan kuvittelen olevan.

Pikkasen tiukasti mieltänsä ja muutenkin kaiken puolin, vaikkakin rouvan kanssa useimmista asioista eri mielipuolta itte oon.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 12.06.13 - klo:21:18 »
Oikeasti, siis niinku pitää kai aukaista huomenna ku on kirkkaammat ajatukset toivottavasti aiheesta lähetys jutut oma osio.

Mua on niinku aina siepannu lähetystyön tekijöiden puheet ja koko aihe.
Ohan niinku se ois jotain enempi ku meitin, ku juostaan tehtaissa ja telakoilla ja ties missä töissä.
No mulla nyt suht helppo duuni.

Mut ois kiva ku kirkko pitöis Maijalle lähetys ja esirukous juttunsa, kun Maijju menee tehtaaaseen ekaa päivää töihin.
Siellä Maijas nyt ekaa päivää ja siitä eteenpäin joutuu kohtaamaan pakanoita ja ateistia ja kommareita ja ehkä joskus tapaa kapitalistiriistäjänkin siellä.
Mun niinku mielestä ihan sika possu kovaa se on mennä ihan pizzalähetiksi kun johki lähetystyöhön johon saa apurahan ja tukijoita...

No homoparilla voinee olla kovaa, et kait hyvä et se on tollanen isompikin asia..

Pahus ku oon tulllu pragmaatikoksi ja tyhymäks vanhoilla päivilläni..,Niin se vaan katsontakuva muuttuu..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 12.06.13 - klo:21:45 »
haluisimpa sinulle ystäväni puhua suoraan joka vaadit oikeutta, niinkun mekin maailmaan,. Löydä vastauksia et..

Pappien valheet kyllä tiedän, silti kysyn ois jotain viisaampaa ylemmälläö meitin..??

http://www.youtube.com/watch?v=oJpfLIPCQ2A
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #81 : 12.06.13 - klo:22:27 »

Suhteellinen nuoruus on suhteellinen käsite. Eikä minusta oleellinen. Ainakin toinen näistä kohuläheteistä on yli viidenkymmenenen. Siis nuorukainen: maailman vanhin ihminen eli 122-vuotiaaksi.
Jos into, kunto, kantti ja kutsumus riittää, miksei? Oleellista on sen työn sisältö ja tulos.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 13.06.13 - klo:20:12 »
Lähetystyö on muutakin kuin sukupuoliasioita. Sitäpaitsi itse Paavalilla oli lähetysmatkoilla kumppanina mies, eikä nainen. Kukaan ei kerro mitä teltan suojassa tapahtui.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 13.06.13 - klo:20:28 »
Paavali oli vanhapoika ja kirjoitti muistaakseni "veljellisestä suunannosta". Ja ilkeili vaimoiselle väelle.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 13.06.13 - klo:22:02 »
^1. Tess. 5:26: "Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suudelmalla." Mahdetaanko tuota monessakaan seurakunnassa noudattaa?

Helppohan tuo on selittää sen ajan tapakulttuuriksi, jos ajattelee, että Raamattua siten saa selittää.

Puolivakavissani olen miettinyt, olisiko selibaatissa eläminen helpompaa niille joilta sitä vaaditaan, jos "pyhiä suudelmia" ym. läheisyyttä olisi saatavilla vaikka seurakunnassa.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #85 : 13.06.13 - klo:22:11 »
En uskaltaisi mennä spekuloimaan Raamatusta semmoisia asioita, mitä siellä ei oikeasti sanota.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 13.06.13 - klo:22:19 »
^Niin... minä kyllä uskonkin, että tuo oli sen ajan (ja vielä paljon myöhemmänkin ajan) tapakulttuuria, ei mitenkään eroottiseksi silloin miellettyä. Kyllähän vieläkin monin paikoin maailmaa saa miehet olla paljon lähempänä toisiaan kuin meillä. Meillä se ei oikein ole sallittua muuta kuin urheilukentillä ja humalassa. Minua vähän harmittaakin ettei meillä saa olla lähellä, vaikka itse olenkin se vihoviimeinen henkilö noin muuten vain ystävällisesti ketään halailemaan. Vaan jos Raamattunsa käskyt kirjaimellisesti ottaa niin kai tuotakin pitäisi noudattaa... Ja on siinä minusta se pointti, että pitää voittaa toisen fyysiseen olemukseen kohdistuva inho, se joka saa nyrpistämään nenää kun bussissa nuokkuu puliukko, ja joka ei ole mitenkään kristillistä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #87 : 13.06.13 - klo:22:53 »
^Niin... minä kyllä uskonkin, että tuo oli sen ajan (ja vielä paljon myöhemmänkin ajan) tapakulttuuria, ei mitenkään eroottiseksi silloin miellettyä. Kyllähän vieläkin monin paikoin maailmaa saa miehet olla paljon lähempänä toisiaan kuin meillä. Meillä se ei oikein ole sallittua muuta kuin urheilukentillä ja humalassa. Minua vähän harmittaakin ettei meillä saa olla lähellä, vaikka itse olenkin se vihoviimeinen henkilö noin muuten vain ystävällisesti ketään halailemaan. Vaan jos Raamattunsa käskyt kirjaimellisesti ottaa niin kai tuotakin pitäisi noudattaa... Ja on siinä minusta se pointti, että pitää voittaa toisen fyysiseen olemukseen kohdistuva inho, se joka saa nyrpistämään nenää kun bussissa nuokkuu puliukko, ja joka ei ole mitenkään kristillistä.

Enemmän minulla oli mielessäni spekulointi Paavalista.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 14.06.13 - klo:06:23 »
Lähetystyö on muutakin kuin sukupuoliasioita. Sitäpaitsi itse Paavalilla oli lähetysmatkoilla kumppanina mies, eikä nainen. Kukaan ei kerro mitä teltan suojassa tapahtui.

On pakko sanoa, että tavallani ajattelevana tuo kuulostaa rienaavalta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 14.06.13 - klo:07:34 »
En sanonut miksi Paavali piti miestä matkaseuranaan. Se kuului tietysti sen maailmanajan tapaan. Eihan nainen saanut edes puhua seurakunnille.
Tuli vain mielleyhtymä siitä Paavalin "piikistä lihassa", Useinhan juuri ne joilla on ongelma, arvostelevat siitä muita.

Historiassa on paljon kulttuureita jotka hyväksyvät samaa sukupuolta olevien parisuhteen. Ei kuitenkaan juutalaisuus. Ja juutalaisen täytyi pitää taipumuksensa kaapissa.
Laki oli juutalaisille, Jeesus täytti lain. Sen jälkeen rakkaus ja vapaus oli tärkeintä, ei lain noudattaminen. Kymmenen käskyä on elää varten, suoja ja opas.

Vielä muutama vuosi sitten olin itsekin homokammoinen, opetettu sellainen.  Onneksi olen löytänyt oman sisimpäni. Olen kuitenkin täysin heteronainen. Pidän pahempana avionrikkoja naisia ja miehiä kuin rakkaudessa elävää homoparia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)