Pyryharakan linkistä aukeni sivun verran nuoruuteni musaa. Four Cats oli suosittu viihdyttäjä, etenkin Kaj Lindistä tykättiin. Hän osasi vislata melodiaa.
Oletko sie Pyrtsi kuunnellu näitä jo parivuotiaana ?
Putti, putti. Sucu, sucu. Eksoottiset ulkomaat inspiroivat sanoittajia!
http://www.youtube.com/watch?v=wdOL1iG2z4o
Tuttuja ovat tämäkin Putti, putti sekä Sucu, sucu. Meillä kuunneltiin paljon radiota ja levysoitinkin meillä oli. Minä kun olen tällainen pahnan pohjimmainen, niin isot veljet ja isosisko poikaystävänsä kanssa soittivat jatkuvasti uutta, nuorten suosimaa musiikkia.
Omat ehdottomat suosikkini oli Lasse Mårtenssonin Laiskotellen ja Kaikessa soi blues. Näin hänen laulavan niitä telkkarissa. Muistan vielä ne lavasteet, joissa hän liikkui laulaessaa. Aaaah! Vuosi oli ehkä -63 tai -64.
Mutta mua harmittaa hirveästi, etten muista sen laulun nimeä, enkä sitä millä sanoilla alkoi, josta tykkäsin vielä pienempänä. Siinä lauloi mies ja nainen. Muistan vain hajanaisia kohtia sieltä täältä: "Onko tämä totta vai viinien huumaa...nyt olen onnellinen...Sävel meille soi, se viestin kantaa... Tätä muistan kuunnelleeni joskus 4-5 vuotiaana. Kun tämä laulu tuli radiosta tai levyltä. Menin istumaan sohvalle. Kuuntelin ja leikin noukkivani viinirypäleitä sohvatyynyyn kirjaillusta viinirypäletertusta.