Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi V  (Luettu 20993 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #15 : 16.02.13 - klo:11:28 »
Joka aamu on armo uus, ihana talvipäivä valjennut.
Kylläpä Riitta kirjoitti ihanan runon testialueella...varmaankin minulle...kiitos  :eusa_angel:
Teksi mieli sinne vastata, mutta kun en osaa...vaikka annetut sanat suorastaan "kehoittavat" minua
vastaamaan...mutta kun en keksi uusia sanoja  :icon_sad:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #16 : 16.02.13 - klo:11:59 »
Ei ole tarve saada kiitosta, kunhan sait murusen. Oli se muillekin ahdistuksen alla oleville. Nyt en itse onneksi ole siinä paikassa.
...
Ostin uudet lakanat. Ne on nätit ja katselen niitä tänään ilman päiväpeittoa.Väri on kuin päivänpaiste, vaikka ruudullinen kuosi.
...
Tiaiset laulaa kevään kunniaksi. Ja naaraille. :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #17 : 16.02.13 - klo:12:29 »

...
Tiaiset laulaa kevään kunniaksi. Ja naaraille. :icon_biggrin:
Heh heh, niin se menee luonnon pieninpien kanssa, ja miksei muutenkin.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #18 : 16.02.13 - klo:22:35 »
On niin mukava asia kun tyttö on viikonlopun kotona.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #19 : 17.02.13 - klo:09:30 »
 :023: Mallan edelliselle viestille

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #20 : 17.02.13 - klo:11:27 »
 :eusa_angel:

Juu.
Vielä on tyttö kotona.
Mutta lähtee iltapäivällä ajelemaan pitkää matkaa kohti omaa kotiaan.
Mutta jokainen yhteinen hetki on arvokas.
Pian ruoanlaittoon.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #21 : 17.02.13 - klo:11:33 »
On se kyllä ihana asia kun lapset ja lapsenlapsi käyvät, nyt se tuntuu erittäin tärkeältä ja arvokkaalta,
Martta-vauva on vanhempineen niin kaukana, 500 km:n päässä, on ikävä, nähdään aivan liian harvoin....
eikä heidänkään elämä tällä hetkellä huolista vapaata ole...kun jaksaisimme uskoa että Isän kädessä ollaan.
Toinen poikamme onkin tässä naapurikaupungissa, poikkeaa silloin tällöin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #22 : 17.02.13 - klo:12:47 »
Tämän talven ensimmäinen hiihtoretki.  :109:

Pohdin etukäteen kylän latua. Se on meikäläiselle vähän hiihtävälle tosi sopiva: n. 4,5 km sisältäen yhden puuskuttamaan panevan ylämäen, yhden kaatavan alamäen ja muuten mukavaa vahitelevaa maastoa.
Naapurin rouva on jo pari kertaa puhunut, ettei hän enää uskalla laskea sitä Antinvuoren mäkeä, vaan kiertää sen. Pitäisiköhän minunkin. Ei se niin mahdottoman iso ole. Siinä on alussa vähän jyrkempi nyppylä, mistä saa hyvän vauhdin. Juuri kun vauhti on parhaimmillaan/pahimmillaan pitäisi sukset kääntää vasempaan. Ladun kulma n. 50 astetta. Sen jälkeen on oikein mukavaa loivempaa kumpuilevaa laskua pitkään.

Voitelumestaria odotellessa aloin lukea päivän tekstejä. Palmiteksti 91:1-4,11-12. Otin nämä sanat vähän liian henkilökohtaisesti: "Han antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet, ja he kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen." Ajattelin, että enhän minä voi elään niin, että pelkään kaatumista. Eihän sellaiselle pelolle saa antaa valtaa, mikä rajoittaa elämää.

Niinpä jätin muut tekstit myöhemmin luettavaksi ja lähdin voitelumestarin kanssa ladulle. Ja niinkuin varmaan arvaattekin jo, Antinvuoren mäessä meikäläinen taas kerran nurin.  :icon_lol:   Tosin, en loukannut jalkaani kiviin, enkä muuhunkaan. Aikani keppuroituani pehmeässä upottavassa hangessa, onnistuin omin avuin nousemaan suksille ja jatkamaan loivempaa osuutta.

Kotiin tultuani luin päivän muut tekstit ja huomasin, että psalmiteksti oli myös viite evankeliumitekstille. Siinä enkelien varjelusta kohdistettiin Kiusaajan vaivaamalle Jeesukselle eikä suksilla etenevälle pyryharakalle.  :003:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #23 : 18.02.13 - klo:19:27 »
Martta täytti tänään puoli vuotta.
Liikunnallinen päivä: tunti lumitöitä, tunti uimahallissa...nyt sitten uupunut, tyhjä ja turhautunut olo...
en tiedä mistä tällainen tunne tulikin, vaikka sain kirjanpitohommiakin edistymään...
Joku vaan aina välillä kolhii...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #24 : 18.02.13 - klo:19:49 »
Onnea Marttalle ja voimia vn:lle.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #25 : 19.02.13 - klo:16:31 »
Ei nyt suoranaisesti onnelliseksi mutta tyytyväiseksi kun sai siivottua. Lonkka tosin kipeytyi sen verran, että piti mennä pitkäkseen - ei kyllä kärsinyt olla missään asennossa. Nyt kuitenkin helpottaa. Hankalinta on mattojen kanssa, kun ei ole talossa hissiä. Vein ne ulos kolmessa erässä. Mulla on liian painavia ja isoja mattoja  :-\

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #26 : 19.02.13 - klo:18:18 »
Pojan perhe on muuttamassa remontoimaansa taloon. Sain rustata sinne Iskun 3-osaisen kaapin pystyyn. Onnistui ja olin kuin mitalia rintapieleen kiinnitettäessä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #27 : 19.02.13 - klo:18:40 »
Samma här...pojan perheen asunnossa tulossa remonttia...ei niinkään onnellinen juttu...
Nuorempi poika tontin ostosuunnitelmissa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #28 : 19.02.13 - klo:19:13 »
Siunausta teidän pojillenne.  :eusa_angel:
Lasten elämää elää aina itse siinä mukana, heidän elämänvaiheissaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi V
« Vastaus #29 : 20.02.13 - klo:19:02 »
Olen ollut viime aikoina sen verran levoton sielu etten malttanut pysyä paikallani kirjanpitohommissa.
Lähdin tuulettumaan, käymään kotimökillä, oli silloin tällöin auringonpilkahduksia, valoisaa jo tuonne 18 korville.
Ajattelin tapani mukaan vähän lauleskella, toisin kävi, tapasin siellä yllättäen pitkästä aikaa veljenpoikani,
hän kertoi mielellään kuulumisiaan, ja minä sain olla kuuntelijan paikalla.