Kirjoittaja Aihe: Tätä luen / tämän luin osa 5  (Luettu 26730 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #45 : 07.12.12 - klo:10:57 »
Olen nähnyt tuon luettelon vähän toisaalla ja lukenut sitä eri tarkoituksessa kuin SeppoS. Valitettava tapaus.

Ei minulla mitään tarkoitusta ollut kun sitä luin. Pisti vain silmään tuo yksinäinen merkintä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #46 : 07.12.12 - klo:11:00 »
Olen kiinnostuksesta etsinyt taustatietoja Antti Tuurin kirjaan Eerikinpojat. Tässä eräs hyvä linkki:
http://www.vanhakalvia.fi/erikssonin_veljekset.htm

Muutakin löytyy Pohjanmaan separatisteistä, yltiöpietisteistä tms.

Ovatkohan nämä kuolleet liikkeet suotuisaa kasvupohjaa seuranneelle herännäisyydelle ?

Osa oli osa ei. Yhteen aikaan Kälviä oli Suomen helluntailaisin paikkakunta.  Osa vanhoista herätyksistä liittyi herännäisyyteen osa lestadiolaisuuteen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #47 : 07.12.12 - klo:12:38 »
Ei minulla mitään tarkoitusta ollut kun sitä luin. Pisti vain silmään tuo yksinäinen merkintä.

ok

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #48 : 07.12.12 - klo:21:37 »
Olen kohta saanut loppuun kirjan nimeltä Ruotsin mafia. Se käsittelee ruotsalaisia rikollisryhmiä 1970-luvun lopulta vuosiin 2006-2007 - moottoripyörä-, vankila-, katujengejä ym. Kirjan kirjoittajina on kaksi tutkivaa journalistia. Ryhmien vaikutusalue käsittää osittain myös muut Pohjoismaat ja koko Euroopan, erityisesti entisen Jugoslavian. Hurjaa luettavaa kuvineen ja totta.

Seuraavaksi aion tutkia maailmanlaajuista seksibisnestä ja lukea kirjan nimeltä Natashat. Olen viihtynyt viime talvesta alkaen niin hyvin kirjaston kriminologian/kriminaalisosiologian hyllyn ääressä, että varmaan kirjastovirkailijat alkaa kohta epäilemään jotakin.  :icon_cool:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #49 : 08.12.12 - klo:04:04 »
Olen kohta saanut loppuun kirjan nimeltä Ruotsin mafia. Se käsittelee ruotsalaisia rikollisryhmiä 1970-luvun lopulta vuosiin 2006-2007 - moottoripyörä-, vankila-, katujengejä ym. Kirjan kirjoittajina on kaksi tutkivaa journalistia. Ryhmien vaikutusalue käsittää osittain myös muut Pohjoismaat ja koko Euroopan, erityisesti entisen Jugoslavian. Hurjaa luettavaa kuvineen ja totta.

Seuraavaksi aion tutkia maailmanlaajuista seksibisnestä ja lukea kirjan nimeltä Natashat. Olen viihtynyt viime talvesta alkaen niin hyvin kirjaston kriminologian/kriminaalisosiologian hyllyn ääressä, että varmaan kirjastovirkailijat alkaa kohta epäilemään jotakin.  :icon_cool:

Joko on aihetta epäillä???
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #50 : 08.12.12 - klo:09:30 »
Joko on aihetta epäillä???

Ei ole.  :003:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #51 : 08.12.12 - klo:19:19 »
Olen viihtynyt viime talvesta alkaen niin hyvin kirjaston kriminologian/kriminaalisosiologian hyllyn ääressä, että varmaan kirjastovirkailijat alkaa kohta epäilemään jotakin.  :icon_cool:

Janne Kivivuoren Rikollisuuden syyt on varmaan jo luettu, vai miten on? Jykevää kriminologiaa.

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #52 : 08.12.12 - klo:19:38 »
Janne Kivivuoren Rikollisuuden syyt on varmaan jo luettu, vai miten on? Jykevää kriminologiaa.

Mt

Panin sen merkille tänään ja varmaan kohta luenkin. Heikki Ylikangasta löytyy myös ja muita kotimaisia.
« Viimeksi muokattu: 08.12.12 - klo:19:44 kirjoittanut myyrä »

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #53 : 08.12.12 - klo:19:49 »
Nyt alkaa kohta Victor Malarek: Natashat - seksibisneksen uhrit. VM on kanadalainen palkittu journalisti. Hän on kirjoittanut suomenkieliseen laitokseen maamme tilannetta käsittelevät jälkisanat.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #54 : 08.12.12 - klo:21:33 »
Kriminologian ammattilehden jututkin ovat verkossa:

http://www.haaste.om.fi/Etusivu/Juttuarkistoaiheittain

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #55 : 09.12.12 - klo:00:35 »
Janne Kivivuoren Rikollisuuden syyt on varmaan jo luettu, vai miten on? Jykevää kriminologiaa.

Mt

Kirjat, joita olen tältä alalta lukenut, pohjautuvat monen vuoden työhön monenlaisine selvityksineen; eri viranomaisten haastatteluineen ja joissakin teoksissa myös monen rikollisen haastatteluihin. Niitä ei siis ole pelkästään, eikä oikeastaan ollenkaan, tehty kirjoituspöydän ääressä vaan kentällä. Näinpä minulle onkin muodostunut aika hyvä kuva rikollisuuden syistä, joita on totisesti monia.

Kyllä täytyy tutustua tuohon Kivivuoren kirjaankin. Kirjastossa on myös kiinnostavalta vaikuttava teos; muistaakseni nimeltään jokin "Rikos Suomessa 1500-luvulta alkaen" tai vastaava. Olen sitä selaillut ja siinä kerrotaan hyvin vanhoja tapauksia taustoineen. En muista enää kirjoittajaa/kirjoittajia.

Italian mafiasta, tarkemmin Sisilian Cosa Nostrasta, kiinnostus sai alkunsa. Siihen piti lukea vanhaa Etelä-Euroopan historiaakin, jotta syitä ja seurauksia pystyi ymmärtämään. Halusin myös tietää katsomieni elokuvien taustoja, näissä filmeissä kun on monesti jotain todellisuuspohjaista. Voi olla jonkun mielestä outo kiinnostuksen kohde mutta minkäs teet.   

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #56 : 14.12.12 - klo:21:41 »
Lukaisin tässä yhtenä päivänä "Itä-Karjalan valtauksen 1941" melkein kokonaan kirjastossa seisten. Paljon harvinaisia kuvia ja Jukka Malmivaarakin mainittiin kerran. Kirjan tekijä on joku R:llä alkava eversti.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #57 : 17.12.12 - klo:15:16 »
Alan kohta lukemaan Minna Kettusen ukistaan Aku Rädystä kirjoittamaa "Maan ja taivaan matkamiestä", mutta kirjastossa selailin Petri Järveläisen "Yhtä enkeliä, yhtä perkelettä", joka siis tunnetusti kertoo yhestä nilsiäläisestä ukosta. Järveläinen esittää, että suomalaisen miehen nk. jätkämentaliteetti esiintyi myös ja jo, ja hyvin kirkkaasti Paavo Ruotsalaisella. Kirjoittaja vetää myös yhtäläisyydet Ruotsalaisen, Linkolan, Juicen ja Pentti Saarikosken välille. Hämmästyin, koska olen joskus aivojeni harmaissa sopukoissa ja komeroissa aatellut samansuuntaista Ukko-Paavosta ja Linkolasta.

Lukekaa ite se kirja jos kiinnostaa!  :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33862
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #58 : 17.12.12 - klo:15:24 »
Luin sen kirjan hiljakkoin. Minna Kettunen on itsekin melkoinen persoonallisuus.

Petri Järveläisen muistelen tavanneeni kun oltiin Tuupovaaran Hoilolassa Korpiselkähotellissa lomilla. Hoilolassa oli piispantarkastus ja Järveläinen oli asessorina Matti-piispan mukana. Hän oli leppoisa ihminen.

Minä luen neljättä osaa Antti Tuurin Äitini suku sarjasta. Mielenkiintoni on melkoinen näitä vanhoja herätyksiä kohtaan. Nämä eriksonilaiset olivat sitäkin mieltä että Jeesuksia oli kaksi. Toinen syntyi Jouluna, toinen Loppiaisena. Olivat eri sukuhaarojenvesoja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 5
« Vastaus #59 : 17.12.12 - klo:20:42 »
Juhani Aho:Yksin.
Herra armahda.