Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 21945 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #60 : 03.10.12 - klo:11:19 »
 :-\  Minä ajattelin apteekkiväen paremmin uskaltautuvan steriilin pullan äärelle.

Meidän pihasta menivät kaatamaan salavia.  Paikalle kasvaa räjähti valtava pajupehko, ja visersi se sama naikkonen minulle jokja visetsi että olenko minä istuttanut (hyi sinua Leena) tuon pensaan pensasaidan sekaan - totesin hämmästyneenä että enpä tasan.  Epäilen sitä pähkinäpensaaksi, sillä sitä on levittäytynyt villinä vähän joka taholle, mutta kun minä pyysin saada istuttaa siihen perennaa... taloyhtiön pj, sellainen eipäsmies, ei erota pensasta ja perennaa.  Odottakoonpa syystalkoita. Minä selitän seikkoja. >:( >:( >:( >:( >:( :075: :075: :075: :075: :075:

Kysyin siltä visertäjältä että kenes idea oli kaataa nuo salavat. Nyt siihen sitte saatiin nuo sotkuset pehkot. Kipsautui vähän ja visersi että tarkoituskin on antaa kasvaa ihan uudet. Minä raakuin sille ettei siihen mitään puuta kasva, mutta makuja on monenlaisia. Onko se vai eikö pajun sukua?  Sen tiedän että kun se ränstyy se täytyisi karsia mutta ylempää, sieltä missä se on haaroittunut. 

Kun muutin, kysyin saako kerhohuoneessa käydä soittamas viulua ja hämmästyin hiljaiseksi kun sanoi että ei!  Ajattelin että kiitos kun huomioit naapurisi.  Siellä kun on katossa akustiikkalevy, vielä oikein hyvää levyä.  Olen sittemmin todennut että hänen reaktionsa on aina sama:  Ei - ai siis mikä se perenna on? 

En tie, millaisia rosvoja täällä on asunut. Hänen missionsa on suojella taloa asukkailta.  En tie ketä varten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Tänään
« Vastaus #61 : 03.10.12 - klo:11:46 »
:-\  Minä ajattelin apteekkiväen paremmin uskaltautuvan steriilin pullan äärelle.

Kukapa haluaisi työasioita miettiä pullakahvia juodessaan? En minäkään haluaisi didaktista pullaa. Maistuisiko psykiatrinen?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään
« Vastaus #62 : 03.10.12 - klo:12:36 »
Psykiatrinen täytekakku olisi maistamisen väärti.
...
Pikakävimme mökillä viimeistelemässä sen talvea vastaanottamaan.
Nyt tein sepposit pihanurmikolle. En leikannut, en haravoinut. Koivunlehti on keväällä ohutta mujua joka haravoidessa lannoittaa nurmikkoa.
Ruoho oli aika pitkää mutta niin märkää ettei ollut mitään järkeä käydä siinä litsuttelemaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään
« Vastaus #63 : 03.10.12 - klo:17:08 »
Psykiatrinen täytekakku olisi maistamisen väärti.

Nautin eilen Helsingin Seuratuvan lähetyspiirissä psykoterapeuttista mansikkatäytekakkua.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään
« Vastaus #64 : 03.10.12 - klo:17:22 »
Nautin eilen Helsingin Seuratuvan lähetyspiirissä psykoterapeuttista mansikkatäytekakkua.

Mt

Vaikuttiko ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään
« Vastaus #65 : 03.10.12 - klo:20:38 »
Kyllä vaikutti. Olen jo toistakymmentä vuotta kehitellyt mielenterveellisen ruokailun teoriaa laajoin käytännön kokein itseäni koehenkilönä käyttäen.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään
« Vastaus #66 : 03.10.12 - klo:21:02 »
Olen huomannut että kun käyn jääkapilla nappaamassa pari juustosiivua just ennen nukahtamista en ainakaan nuku tyhjin vatsoin.
Jos olen jo nukahtanut ja herään käyn keittämässä (mikrossa) kupillisen kaakaota.

Tämä ei ole tieteellinen tutkimus vaan käytännön teoriaa. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #67 : 05.10.12 - klo:18:17 »
Mietin vähiä rahojani ja hitsi että tekisi mieli lähteä kaupungille, mutta siellä menee rahaa...tekisi myös mieli lähteä Kuhmoon Herättäjän 100-vuotisjuhliin kun retkikin järjestetään mutta ei taida olla varaa. Siellä Kainuussa on Itä-Suomen alueen juhlat ja monenlaista ohjelmaa, seuroja ja olikohan tutustuminen johonkin Eino Leino-taloon ym.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään
« Vastaus #68 : 05.10.12 - klo:19:48 »
Ihanaa kun on viikonloppu.  :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään
« Vastaus #69 : 05.10.12 - klo:20:37 »
Lähes tunnin vesijuoksu sujui ihan mukavasti, sateinen sää ei haitannut...olin siis uimahallissa...
maantien lätäköissä juoksijaksi minusta ei ole....vielä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään
« Vastaus #70 : 06.10.12 - klo:09:06 »
Tänään heräsin koiran haukkuun jo kello kuuden aikaan. Matti kävi postilaatikolla lehteä hakemassa, ja Themis käy aina samalla aamupisulla.
Naapurin tyttökoira oli jo aamukävelyllä. Siitä Themis riemastui ja päästi aika äläkän. Minä pomppasin ylös kesken makeiden unieni. Meni katsomaan
mistä oli kysymys.
Kahvinkeitin porisi jo, ja karjalanpiirakat odottivat lämmitystä.
Kävin kahville, jutustelimme. Luimme lehteä ja minua nukutti yhä. Käväisin foorumilla ja totesin että vain muutama lukija oli paikalla.
Menin takaisin petiin, lueskelin kirjaani hetken ja nukahdin. Nukuin hyvät uudet aamu-unet, ja kas herättyäni, foorumilaiset olivat ahkeroineet aamupostia.
Meinasin kirjoittaa runon Penan sanoihin, mutta Pekka ehti ensin.
Ikkunasta avautuu avartunut syksypukuinen maisema. Aurinko punaa pilven reunoja. Odotan poutapäivää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Tänään
« Vastaus #71 : 06.10.12 - klo:11:38 »
Tyttökoirilla voi olla hämmentävä vaikutus. Kertun isäntänä tiedän.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #72 : 06.10.12 - klo:12:57 »
Tyttökoirilla voi olla hämmentävä vaikutus. Kertun isäntänä tiedän.

Voi olla kyllä tyttöihmisilläkin  :003:

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään
« Vastaus #73 : 06.10.12 - klo:16:06 »
Pojan kanssa teatterissa. Käytiin katsomassa Salainen puutarha, jonka kirjan olen nuoruudessa lukenut lukemattomia kertoja. Hyvin dramatisoitu esitys.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #74 : 06.10.12 - klo:16:13 »
Kukapa haluaisi työasioita miettiä pullakahvia juodessaan? En minäkään haluaisi didaktista pullaa. Maistuisiko psykiatrinen?

Didaktinen pulla kuulostaa hyvin maistamisen arvoiselta.  Yleensä psykiatrin käsistä lähtee pannukakku, mutta!

Riitta-mummi tietää. 


« Viimeksi muokattu: 06.10.12 - klo:16:17 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.