Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2012  (Luettu 30582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
Vs: Kuntavaalit 2012
« Vastaus #105 : 28.10.12 - klo:21:49 »
Onkohan lehdistö jotenkin liittoutunut perussuomalaisia vastaan, kun uutisoivat kokoajan, kuinka persusporukka ei saanut jytkyä.
Kuitenkin ne saa lisää paikkoja joka kunnalle missä ovat ehdokkaina.

Oli kyllä paras se yksi väittely, kun väittelijäiltä kysyttiin. Miksi te lupaatte samaja asioita vuodesta toiseen, Vahusten asiat tulee kuntoon. Sairaalajonot vähenee yms.
Aina lupaatte parannusta, mutta aina on asiat vaan menneet huonompaan suuntaan. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 28.10.12 - klo:22:11 »
Vihreillä ei ole kunnissa nostetta, vielä. Korjaantunee kun HKI-Pääkaupunkiseudun äänet tulevat.

Vihreät on kuitenkin vaalien suurin häviäjä. Katainen näyttää ajattelevan vain suurimpana puolueena pysymistä, ei sitä että Kokoomus kärsii suhteessa isomman tappion kuin muut kaksi suurta puoluetta.

Näissä vaaleissa ei oikein kukaan voita, kun Perussuomalaistenkaan voitto ei ole ollenkaan niin iso kuin uumoiltiin. Keskusta ehkä lähinnä kuitenkin. Äänestysprosentti on murheellinen. Tuntuu, että juuri ne, joihin päätökset kunnissa eniten vaikuttavat, eivät tunne voivansa asioihin vaikuttaa.

Oman kunnan tuloksia en vielä ole kuikuillut, täällä kumminkin lasketaan niin hitaasti. Ehtii huomennakin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 28.10.12 - klo:22:22 »
Löysin meidän kunna lopullisen tuloksen täältä:

http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit/tulokset/

Kuntamme äänestysprosentti oli 66,7 eli parempi kuin valtakunnallisesti. Minun äänestämäni ehdokas pääsi läpi.  :eusa_clap:
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 28.10.12 - klo:23:11 »
Eih... liian aikaisin kirjoitin. Kokoomus ja Vihreät kirii, höh...

Jännitän myyrän ehdokkaan läpi menoa. Tällä hetkellä viimeinen läpi menijä...
« Viimeksi muokattu: 28.10.12 - klo:23:15 kirjoittanut öppiäinen »

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 28.10.12 - klo:23:43 »
Ylen nettisivuilla olen seurannut koko illan vaalien tuloslaskentaa, television seuranta jäänyt vähemmälle.
Kyllähän Persut lisäsi valtuutettuja reippaasti joka puolella, Hattulassakin 0:sta 6:een.
Keskusta sai koko maassa "torjuntavoiton", vihreät saa kunnon loppukirin kun Helsingin laskenta edistyy.
Oma ehdokkaani jäi varasijalle, toinen vaihtoehtoni mitä harkitsin valittiin reilusti.
Tuo koko maan äänestysprosentti on kyllä aivan toivoton, jokin mättää pahasti.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #110 : 28.10.12 - klo:23:44 »
Eih... liian aikaisin kirjoitin. Kokoomus ja Vihreät kirii, höh...

Jännitän myyrän ehdokkaan läpi menoa. Tällä hetkellä viimeinen läpi menijä...

Onko? Äsken katsoin, niin ei menisi läpi?

Suomen ehkä keskustalaisimmasta ja vanhoillislestadiolaisimmasta kunnasta Merijärveltä ei mitään uutta: keskusta ääniä 481 ja paikkoja 12, ps ääniä 114 ja paikkoja 3, kokoomus ääniä 4 ja paikkoja 0. Muita siellä ei olekaan?

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 28.10.12 - klo:23:52 »
Ei sitten lopulta mennyt läpi myyrän ehdokas  :-\ Neljäs varasija.

Ei menneet hyvin nämä vaalit. Alkuun näytti paremmalta. Olisivat nyt äänestäneet mieluummin vaikka perussuomalaisia protestiksi kuin jättäneet äänestämättä kokonaan (vaikka en Perussuomalaisia todellakaan itse kannata).

Kokoomus pärjää aina kun äänestysprosentti on huono, mutta ovatko todella iloisia siitä, että suuri osa äänestäjistä ilmeisesti usko, että heillä mitään vaikutusmahdollisuuksia olisi?

myyrä

• Vieras
« Vastaus #112 : 29.10.12 - klo:00:23 »
Oman kaupungin lopullinen paikkajako.

SDP 17 (-2)
Keskusta 13 (-1)
Kokoomus 10 (-2)
PS 8 (+5)
Vihreät 6 (0)
Vasemmistoliitto 3 (0)
KD 2 (0)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #113 : 29.10.12 - klo:00:33 »
Hieman pettynyt vaalien tulokseen, mutta ei auta. Näillä mennään, mutta miten käy uusien valtuustojen jos/kun kuntauudistus toteutuu? Joutuuko joku uusi ehdokas, joka on nähnyt paljon vaivaa valitsemisensa eteen luopumaan paikastaan?

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 29.10.12 - klo:01:28 »
Ei sitten vaihtunut valta Tampereellakaan, vaikka vielä vartti ennen tuloksen valmistumista näytti, että oppositio on kukistanut Kokoomuksen ja puisto-osastonsa XL-ryhmän yhdellä valtuutetulla.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #115 : 29.10.12 - klo:06:16 »
Oma ehdokas ei saanut tarpeeksi ääniä, se vähän harmittaa. Toisaalta olen iloinen, että paskapuolueen kannatus väheni.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 29.10.12 - klo:08:10 »
Kiitos äänestäjilleni! Minun pää ei ollut aamun lehdessä valtuutettujen galleriassa, mutta elämäntyöni lasten, nuorten ja perheiden parissa jatkuu.

Onne valituille!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 29.10.12 - klo:08:15 »
Sama juttu minulla. Ja niin hyvä kun hän on. Vähän erikoinen oli mainoksensa teksti, osa on voinut tulkita sen väärin.Toisaalta PS vei paikkoja kaikilta muilta paitsi KD:lta, josta 4 entistä menivät  läpi.
Uudistustakin tapahtui. Ja se että uudet valtuutet ovat niitä nuorimpia on hyvä asia.

Luulen että mikään ei täällä muutu, sama vääntö jatkuu torianalusparkkitalon  ja matkakeskuksen ja Kartanon alueen suhteen.
Terveyskeskus-erikoissairaanhoito saisi olla ensin kunnostettavien listalla.

Homekouluja ja päiväkoteja syntyy kuin sieniä kosteaan puuhun. ! :094:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 29.10.12 - klo:12:06 »

Onkohan ketään muita ketä ei vaalit kiinnosta... :eusa_whistle:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #119 : 29.10.12 - klo:15:36 »
Onkohan ketään muita ketä ei vaalit kiinnosta... :eusa_whistle:

Ei ole 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi