Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2012  (Luettu 30547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Kuntavaalit 2012
« : 03.09.12 - klo:12:52 »
Huvikseni aukaisen tällaisen ketjun, vaikka eihän kuntavaalit nyt niin kovasti kiinnosta ketään?

Itse olen alkanut luopua politikoinnista, vaikka seuraankin yhteiskunnallisia asioita melko aktiivisesti. Olen myös harkinnut, että luovun ensi vuonna puolueen jäsenyydestä. Paljosta olen samaa mieltä kuin vasemmistoliitossa, mutta varmaan yhtä paljosta eri mieltä.

Kesällä soitti J-suun vas.liiton pj. ja kyseli halukkuutta ehdokkaaksi vaaleihin, mutta kohteliaasti kieltäydyin. Kysyin, eikö ehdokkaita löydy ja hän sanoi kyllä löytyvän, mutta soittaa kaikki läpi. Minusta se lista, jonka olen nähnyt, on ihan liian akateeminen. Teologian opiskelijasta lähtien kaikkea sellaista ja arvelen, ettei tavan hitsari noita äänestä. Kuulemma naisia ja työläisiä kaivataan mukaan.

No okei, tavan hitsari varmaan äänestää perussuomalaisia. Joka tapauksessa ps tulee ottamaan murskavoiton, kiitos sen asian, että eurohömpötys ja liittovaltiokehitys vaikuttaa myös näissä vaaleissa. Keskustan uuden puheenjohtajan vaisuutta ja hampaattomuutta ihmettelen. Pekkarinen olisi ollut paljon ärhäkämpi puheenjohtajaksi.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Kuntavaalit 2012
« Vastaus #1 : 03.09.12 - klo:13:14 »
Ehtiikö mielestänne yksi ja sama henkilö hoitaa sekä kansanedustajan että kunnanvaltuutetun tehtäviä? Onko vain hyödyksi, että saa kunta-asioihin perspektiiviä myös valtakunnanpolitiikasta ja toisinpäin, vai tulisiko nämä tehtävät pyrkiä jakamaan eri henkilöille?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #2 : 03.09.12 - klo:13:56 »
Ehtiikö mielestänne yksi ja sama henkilö hoitaa sekä kansanedustajan että kunnanvaltuutetun tehtäviä? Onko vain hyödyksi, että saa kunta-asioihin perspektiiviä myös valtakunnanpolitiikasta ja toisinpäin, vai tulisiko nämä tehtävät pyrkiä jakamaan eri henkilöille?

Ensimmäiseen kysymykseen luulen, että jos molemmat hommat meinaa hoitaa kunnolla, niin tiukkaa tekee. Toisaalta tästähän pääsee sopivasti toiseen kysymykseen, että kyllä minusta on hyödyllistä kansanedustajan tietää valtuustotasolla(kin), mitä kunnassa tapahtuu. Varmaan on niin, että jos on kiinnostunut politiikan teosta yleensäkin, on sitten mukana vähän kaikessa.

Tämä on aika laaja aihe pohdittavaksi, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Luovutan...(aina tulee uusia rönsyjä mieleen).

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 03.09.12 - klo:14:52 »
Sen verran on jo tuntumaa vaalikuvioihin että minuakin kysäistiin. Tunnen soittajan mutta en tiedä olisiko kosittu KD:n vai Kokoomukseen, en edes kysynyt.
Päätin 65 v. täytettyäni luopuvani kaikesta kotoa pois vievästä harrastamisesta tai osallistumisesta, joten sanoin kättelyssä Kiiton Ei !

Se ketä äänestän on kai tuo tuttu mies tästä läheltä. En liity enää siihenkään puolueeseen, mutta jos hän jaksaa antaa aikaansa, jaksan minäkin edes äänestää.
Paras KD:ssä kuulemani fraasi oli Bjarne Kallikselta: Politiikka syntyy kotien keittiön pöydän ääressä.  Samoin: Ihmisarvo on markkina-arvoa tärkeämpi.
Jos Perussuomalaiset saisivat aikaan sen mistä pitävät ääntä, se olisi uskottava puolueena. Kieltäytyivät hallitusvastuusta. Kuntasektorilla voi olla toisin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #4 : 03.09.12 - klo:14:59 »
Jos Perussuomalaiset saisivat aikaan sen mistä pitävät ääntä, se olisi uskottava puolueena. Kieltäytyivät hallitusvastuusta. Kuntasektorilla voi olla toisin.

Ymmärrän, miksi kieltäytyivät, koska eihän hallituksessa voi olla kahta, toisilleen vastakkaista kantaa Eurooppa-asioihin. Olen vielä sitäkin mieltä ettei vasemmistoliitonkaan olisi pitänyt lähteä kokoomus-vetoiseen hallitukseen ja aika lähellä olikin, ettei lähtenyt.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 03.09.12 - klo:15:08 »
Eikä KD:n . En käsitä kuinka Päivi Räsänen on voinut kääntää näin rajusti kelkkansa. Nyt hän on poliisien virkoja lakkauttamassa, aiemmin poliisien lisääminen, ja turvallisuusasiat edelleenkin ovat hänen täkyjään.

Tämä on valtakunnan asia, ei pelkästään Riihimäen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #6 : 03.09.12 - klo:16:14 »

Perpektiivi on hyödyksi, mutta ehtiminen ei onnistu. Toinen kärsii ja pahasti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 03.09.12 - klo:17:04 »
SEllaisista jotka ovat sekä eduskunnassa että kunnanvaltuustossa;- tahtoo tulla kuntaan jonkinlaisia "kuninkaita" ja suurvaltiaita jotka kuvittelevat olevansa joka alan asiantuntijoita ja saavat statuksensa vuoksi runnottua lähes väkivalloin ajatuksiaan läpi.  Paljon parempi että on monta suht. tasapäistä kuin että joku nousee kuninkaaksi yli muiden.  On nähty ja koettu, läheltä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #8 : 03.09.12 - klo:23:33 »
Räsäsen poliisiasioista olen saanut sen kuvan että "hallintopoliiseja" on tarkoitus vähentää
ja "saapas/kenttäpoliiseja" lisätä.
Jos persut saa aikaan ne mitä lupaa, esim. energiaverot pois (vai oliko se pienemmäksi?) ja viimeksi
jostain kuulin että pienyrittäjien verotus pois...hienoja asioita...tätä kannatan...absolut...hieno homma!

myyrä

• Vieras
« Vastaus #9 : 03.09.12 - klo:23:37 »
Räsäsen poliisiasioista olen saanut sen kuvan että "hallintopoliiseja" on tarkoitus vähentää
ja "saapas/kenttäpoliiseja" lisätä.

Jollain kenttäpoliisilla voi olla jopa seitsemän esimiestä. Siis siinä hierarkiassa ylöspäin. Tämä tieto tuli yhtenä päivänä TV:stä. Poliisipomoja vaikuttaa olevan liikaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #10 : 04.09.12 - klo:09:56 »
Jollain kenttäpoliisilla voi olla jopa seitsemän esimiestä. Siis siinä hierarkiassa ylöspäin. Tämä tieto tuli yhtenä päivänä TV:stä. Poliisipomoja vaikuttaa olevan liikaa.

Aika mahtavasti pomoja. Siellä siis pomotellaan. Yleinen peruskaavahan on kymppi ja sitten kymppien kymppi eli sadanpäämies, sitten sadanpäämiesten kymppi eli divisioonan komentaja ja senjälkeen koko poliisivoimien komentaja ja siihen loppu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 04.09.12 - klo:10:27 »
Organisaatiomme on niin sekava, etten edes tiedä, kuinka monessa kerroksessa ylläni on pomoja. Kolme ensimmäistä osaan nimetä, mutta on niitä enemmän. Ja kyllä, kuntasektorilla ollaan!

Nytpä täyttämään lomake, jolla tilaan työhuoneeseeni loisteputken vaihdon. Itse en saa sitä tehdä, vaikka osaisin kyllä ja putken nouto varastosta kävellen ja kurkottelu valaisimen puoleen olisikin oiva yhdistelmä hyötyliikuntaa ja taukojumppaa. Mutta kun joltakin kiinteistöpalvelujen vastuualueen huoltoyksiköltä tjsp. jäisi silloin suorite saamatta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #12 : 04.09.12 - klo:10:31 »
Aika mahtavasti pomoja. Siellä siis pomotellaan. Yleinen peruskaavahan on kymppi ja sitten kymppien kymppi eli sadanpäämies, sitten sadanpäämiesten kymppi eli divisioonan komentaja ja senjälkeen koko poliisivoimien komentaja ja siihen loppu.

Komealta kuulostaa myös Helsingin rikospoliisin väkivaltayksikön murharyhmän ylikomisario.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 04.09.12 - klo:11:18 »
Yleisesierikoisapulaisvaravaurioraivausvuorovarausratkaisupäällikkö, pakinoitsija Ollin mustapartainen mies.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 05.09.12 - klo:21:28 »
Allekiriootin taas Lapuan demarien kuntavaaliehdokkuuren ja ilimas on suuren urheilujuhulan tuntua. Meillä on niin hyviä ehrokkahia, etten taira ittiäni äänestää tällä kertaa. :eusa_think: 
Täs saarnas on palion perää :003: http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=T0vM4TfVn2M
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.