Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi?  (Luettu 45488 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #75 : 13.05.12 - klo:10:49 »
Heräsin ihanaan auringonpaisteeseen ja näkisittepä terassini! Pari-kolmekymmentä kukoistavaa pelargoniaa eri sijoituksin, suurlemmikkiruukku, kuusi astiallista orvokkeja vaihtelevasti, suurissa ruukuissa, pienissä ruukuissa ja amppeleissa, kaksi parimetristä tuijaa ynnä kylvökset.  Vain hortensianurkkaus on tyhjänä. Viisas puutarhuriystäväni ylä-Malmin torilta totesi ettei kannata vielä, kun on luvattu epämääräisiä sääoloja, ja hän on suureksi avuksi.  

Minä olen kiitollinen näköaistista tänä aamuna.

Kehitin ruusukkorukouksen luterilaisen variantin koska en osaa rukoilla Neitsyttä enkä luotuja olentoja...  siinä missä he sanovat "Terve Maria armoitettu, Herra olkoon sinun kanssasi, pyhä jumalanäiti rukoile puolestani nyt ja kuolemani hetkellä" minä tuumiskelin sanoa joka helmen kohdalla:  Jeesus Kristus, Vapahtaja, rukoile puolestani nyt ja kuolemani hetkellä.  Eikös hänen pitänyt olla taivaallinen esirukoilijamme...   mutta tuo on hieno oivallus, tuo:  Nyt ja kuolemani hetkellä. Muilla hetkillä ei ole niin väliä, minusta.

Mutta se nauha auttaa kovasti keskittymään!  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #76 : 13.05.12 - klo:17:24 »
Ainoa tapa levittää onnellisuutta on jakaa sen jonkun kanssa. :kahvi:
Elämä on kemiaa.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 13.05.12 - klo:19:07 »
Ainoa tapa levittää onnellisuutta on jakaa sen jonkun kanssa. :kahvi:

Voi olla näinkin, tai sitten kuten körttifilosofian kanssa, kun Armo kirkastuu, niin se vaan loistaa ihmisestä lepona ja muuna, kun omat tikkaat taivaaseen unohtuvat.
Ilman jakamisia.
 Ihan vaan sen yhden joka puuttuu ja sen mukana kaiken tajuamisen kautta.
Kun seppä oliko "Höfner" sanoi Paavo ukolle, että yksi sinulta puuttuu ja kaikki,- ja lisäsi vastauksen. Kristuksen sisällisen tuntemisen.; Paavo ukolle alkoi uusi aika. Aika armon alla.
Paavo kait tajusi. Tässä mä matkustelen ties minne ja kuitenkin tulisi pysähtyä ja tajuta sisäisesti armo ja kristus. Tälläinen ulkoinen jouksu ja pinnistely ei auta.
Seppä Höger sanoi, että rauhoitu ton etsimisesi kanssa. Kristus on tässä. Ala sisäisesti tajuamaan ja tuntemaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 13.05.12 - klo:22:39 »
Tässä kyllä' onkin minun kysymykseni numero yksi.
Hyvä, puuttuu kyllä, mutta lähempää ei sitä neuvojaa sitten löytynyt. .
Silläkö tuo sitten puute tulee korjatuksi? Kristuksen sisällinen tunto on siinä paikattu? Hyvä, jos jollakin on noin hyvin, minulla ei vieläkään. Ainut lohtu on siinä pikku toivomuksessa, että jospa tuo tuntisi minut, ja katsoisi tyhmyyksiäni läpi sormien.

......................................

Olenkin tässä vähän vähemmän onnellinen nyt kun päivä on päätöksessään. Tapahtui joitakin asioita, joita varten toisaalta olisi urputustopicille tilausta, toisaalta ehkä kyvylle nauraa ja sanoa että so what?  Nyt on kurja olo,  mutta jospa ei enää viikon päästä.

........................................

Sen ehkä voisi kaivaa arkistojen uumenista esille. On hyvä huomata kiittää joka tilassa, mutta ei ole kiellettyä se urputuskaan. Onneksi.  Meistä alkaa tulla peräti hurskaita, menee kohta enkelielämän puoölelle,  kun meitä ei enää mikään harmitakaan (kuin facebookissa) :003:  Se oli kumman keventävä, se siivu, kuka lienee keksinytkään, hänelle äänestän taivaalliseen kruunuun yhtä ylimääräistä helmeä.

« Viimeksi muokattu: 13.05.12 - klo:22:46 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 14.05.12 - klo:00:29 »
Satakieli tuli taas kotimetsikköön!

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 14.05.12 - klo:03:42 »

Satakieli tuli taas kotimetsikköön!

Tarkoitatko, että Leena palasi Suomeen?

🇫🇮

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 14.05.12 - klo:11:33 »
Hänkö se siellä oksalla niin suloisesti laulelee? Kiitos yökonsertista!  :eusa_clap:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 14.05.12 - klo:11:52 »
   Tarkoitatko, että Leena palasi Suomeen?

Tuota...  :-\   Olenko jossakin kiduttanut vinkumisella ja kitinällä  sinuakin...   Taidan olla anteeksipyynnön velkaa  - tarjoan  :kahvi:  kun nähdään!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 14.05.12 - klo:11:53 »
Hänkö se siellä oksalla niin suloisesti laulelee? Kiitos yökonsertista!  :eusa_clap:

Tarkasta nyt kuitenkin ensin, kaipaavatko oven saranat rasvaamista! :003:

Poissa vaivattu sielu

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 14.05.12 - klo:15:24 »
Kun seppä oliko "Höfner" sanoi Paavo ukolle,
Seppä Jaakko Högman (alun perin Hökkä, s. 25. heinäkuuta 1750, Yli-Ii – k. 1806) tunnetaan erityisesti Paavo Ruotsalaisen henkisen herätyksen alullepanijana. Seppä asui Jyväskylässä.
Jaakko Hökkä muutti nuorena Yli-Iin Karjalankylästä Illinsaareen Iin kirkonkylään ja sieltä 1788 Pielavedelle, josta noin 1794 Jyväskylään. Nimensä hän muutti Hökästä Högmaniksi noin vuonna 1791.
Seppä Högman tunnettiin valistuneena ja hengellisenä miehenä ja niinpä ahdistuksesta kärsinyt Paavo Ruotsalainen käveli Nilsiän Aholansaaresta jalan yli 200 kilometrin matkan tapaamaan tätä Jyväskylään. Seppä antoi tälle Thomas (Tuomas) Wilcocksin kirjan Kallihit hunajan-pisarat, joka vaikutti Ruotsalaiseen syvästi. Tapaamisesta on jäänyt erityisesti elämään sepän siteeraus kirjasta: Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki. (Wikipedia)
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 14.05.12 - klo:16:02 »
Ihan tämä kaikki mikä kuuluu tällä hetkellä elämääni.
Tavallisuus. :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 14.05.12 - klo:17:45 »
Se että jaksoin ahertaa kompostin kimpussa Matin kanssa. Kottikärryllinen hyvää multaa tuotiin kukkapenkkiin ja sinne jäi vielä myöjempään käyttöön monta uormallista.

Kaupassa tapasin erään miehen joka tuli tutuksi luottamustoimessa tarkastuslautakunnassa. Opin pitämään hänestä paljon. Ei oltukaan kahteen-kolmeen vuoteen nähty missään yhteydessä. Mukava lyhyt tapaaminen.

Lotta näytti kuinka kupereikkaa heitetään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #87 : 14.05.12 - klo:21:08 »
Pyöräkauden avaamiseksi 20km:n pyörälenkki Espoosta Kallioon Ompelimoon ..
Tällä tavalla alkaa rasva palaa!! :109:
Elämä on kemiaa.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 14.05.12 - klo:21:13 »
Pyöräkauden avaamiseksi 20km:n pyörälenkki Espoosta Kallioon Ompelimoon ..
Tällä tavalla alkaa rasva palaa!! :109:

Mahtavaa :109: Itse olen taas noin vuoden verran pyrkinyt lenkkeilemään aina kulloisenkin päivän päätteeksi. Parin tunnin lenkki ei minulla nyt ole ollut mikään harvinaisuus.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 14.05.12 - klo:22:10 »
Juuri nyt iso muki kaakaota tekee olon sopivan ilta-raukeaksi.  :eusa_angel:
Ja se että pian jo saa kallistaa päänsä tyynylle ja nukkua hyvät yöunet.

Yöunetkin ovat tärkeä asia.
Senkin tajuaa sellaisissa elämän hetkissä kun se jotenkin ja jostain syystä häiriytyy.